Hoi allemaal, ik heb me net aangemeld op dit forum omdat ik afgelopen zaterdag 29/01/22 mijn hondje heb verloren. Een klein chihuahuatje van 16 jaar oud. Ik hield meer van hem dan van wat dan ook ter wereld. Ik heb hem moeten laten inslapen, en dat was echt de ergste dag van mijn leven. Nu ben ik nergens meer bang voor, want de moed die je hiervoor moet opbrengen... ik zou zelf wel dood kunnen gaan, het maakt me niks meer uit. Mijn verdriet is onbeschrijfelijk groot. Hij was echt mijn kleine jongen en we hadden zo'n geweldige band. Ik huil elke minuut, elke seconde. Ik kan het niet accepteren dat hij niet meer aan mijn zijde is, ik lijd er te veel onder. Hij was inmiddels doof en blind en aan twee pootjes verlamd. We hielden hem ondanks dat nog steeds bij ons; we hadden een kleine babybox voor hem ingericht en dat ging eigenlijk wel, hij was ondanks alles nog tevreden. Maar de afgelopen vier dagen moesten we hem meerdere keren naar de dierenarts brengen. Dit keer raakte hij aan alle vier zijn pootjes verlamd en hij jankte non-stop, dag en nacht. Hij leed omdat hij niet meer kon gaan zitten en hij had pijn. Uiteindelijk moesten we de knoop doorhakken en hem laten inslapen. Ik heb hem in mijn armen gehouden tot zijn laatste ademteug. Ik ben geen seconde van zijn zijde geweken, ook al stortte ik zelf bijna in, maar ik heb voor hem volgehouden tot het einde. Ik heb hem in mijn armen gehouden. Ik krijg het verdriet maar niet verwerkt en ik herbeleef dat vreselijke moment steeds opnieuw, waarbij ik me constant afvraag of ik de juiste beslissing heb genomen. Ik ben het spoor bijster. Mijn pijn is te zwaar en mensen begrijpen het niet. Ik praat nog elk moment tegen hem, ook al is hij er niet meer. 😞
Ik kom nooit over het verlies van mijn hondje heen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hallo, mijn meisje van 15 jaar en 10 maanden had sinds een maand mondkanker. Ze kreeg een behandeling voor haar kwaliteit van leven, maar dat was geen wondermiddel. Ze had ook artrose en kreeg voedingssupplementen om haar te helpen. De tumor werd steeds groter en ze begon te bloeden. Ze kon bijna niet meer eten en ze leed te veel; het deed me zo'n pijn om haar zo te zien. Ik heb haar in moeten laten slapen, ze is in mijn armen ingeslapen. Het is nu twee dagen geleden. Ze was als een dochter voor me, ze is hier bij mij thuis geboren. Dit was mijn eerste ervaring met zoiets en het is loodzwaar. De pijn blijft en het laat zo'n leegte achter. Ze volgde me overal en sliep bij me. Ik huil elke dag om haar, het is echt een lijdensweg om dit mee te moeten maken. Veel sterkte aan iedereen die in hetzelfde schuitje zit als ik.
Ik begrijp je zo goed. Mijn chihuahua van 12 is gisteren aan mijn aandacht ontsnapt. Sindsdien is het een hel, een echte nachtmerrie. Zoals je al zegt, het is een unieke, symbiotische band. Ik ben radeloos en heb het gevoel dat ik hier nooit meer overheen kom. Ik leef dan ook ontzettend met je verdriet mee.
Hoi,
Op 18 maart 2025 ben ik mijn kleine bichon frisé Eliot verloren. Hij was 15 en een half jaar oud en het was echt een schatje.
Ik heb hem moeten laten inslapen vanwege uitgezaaide longkanker.
Hij laat een enorme leegte achter en ik huil elke dag... Ik heb echt wat steun nodig.
Alvast bedankt.
Ik wens je heel veel sterkte. Ik heb zelf ook mijn hond verloren. Dat doet pijn, echt heel veel pijn. Het is een zware klap.
Vandaag is een verdrietige dag. Ik heb mijn hond Bibou verloren. Hij was het zonnetje in mijn leven. Bij hem voelde ik me gelukkig en zelfverzekerd, omringd door warmte en zachtheid. 7 jaar vol streken, vreugde en verbondenheid. We hadden aan één blik genoeg om elkaar te begrijpen. Ik praatte tegen hem zoals je tegen een mens praat. Hij overlaadde me met zijn liefde. Het was een malamute zoals geen ander. En toen kwam die ene teek die mijn hond van me heeft afgepakt. Hij besmette hem via zijn speeksel met babesiose (piroplasmose). Ik zag de ziekte niet aankomen. Ik dacht dat hij gewoon even moe was en dat het wel over zou gaan. Maar die druppel bloed die ik bij je zag, deed me beseffen dat het einde van ons verhaal nabij was. In drie dagen tijd was ik je kwijt. Vandaag belde de dierenarts om te vertellen dat het zover is, het is voorbij, je bent naar de hondenhemel gegaan. Gelukkig is het koninkrijk der hemelen, want honden zijn daar thuis. Ik voel zo’n leegte in mijn leven. Overal waar ik kijk, zie ik je. Bibou, je hebt me verlaten, je laat me alleen achter, ik heb het koud. Ik weet zeker dat we elkaar op een dag weer zien en onze wandelingen weer zullen oppakken. Ik hou van je, mijn hond, ik hou van je, mijn lieverd, ik hou van je, mijn hartendief.

Hallo. Ik ga mijn mopshondje verliezen, ze is net 2 jaar oud. Buikvliesontsteking na een operatie aan haar blaas. Ze was nog zo jong, knuffelig en vol leven. Ik weet niet hoe lang dit verdriet zal duren. Het is totaal niet te vergelijken met mijn andere honden die door ouderdom zijn overleden. Zodra ik aan haar denk, moet ik huilen... ik ben er kapot van.
Goedenavond Mimi94,
Ik weet precies wat je voelt. Na al die jaren is die enorme leegte en het verdriet heel normaal.
Laat al die emoties er gewoon zijn. Houd jezelf voor dat je het juiste hebt gedaan, ook al is het ontzettend moeilijk! Ik kamp zelf ook al twee maanden met schuldgevoelens.
Denk vooral terug aan de mooie momenten met je lieverd. Geef jezelf de tijd om het op je eigen manier te verwerken.
Ik ben er voor je als je me nodig hebt.
Sterkte,
Sandrine
Hoi allemaal,
Op 18 maart 2025 heb ik mijn kleine bichon frisé Eliot verloren. Hij was 15,5 jaar oud en het was echt een schatje.
Ik heb hem moeten laten inslapen vanwege uitgezaaide longkanker.
Hij laat een enorme leegte achter en ik huil elke dag... Ik heb echt behoefte aan wat steun.
Alvast bedankt.
Er is geen goede keuze. Je zult sowieso pijn hebben, wat je ook besluit. Het verliezen van een geliefde is ontzettend pijnlijk. Ik heb de tegenovergestelde keuze gemaakt en ik heb net zoveel verdriet als jij.
Er is geen juiste keuze. Je zult hoe dan ook verdriet hebben, wat je ook beslist. Het verliezen van een geliefde is ontzettend pijnlijk. Ik heb de tegenovergestelde keuze gemaakt en ik lijd net zo hard als jij.