Hoi allemaal, ik heb me net aangemeld op dit forum omdat ik afgelopen zaterdag 29/01/22 mijn hondje heb verloren. Een klein chihuahuatje van 16 jaar oud. Ik hield meer van hem dan van wat dan ook ter wereld. Ik heb hem moeten laten inslapen, en dat was echt de ergste dag van mijn leven. Nu ben ik nergens meer bang voor, want de moed die je hiervoor moet opbrengen... ik zou zelf wel dood kunnen gaan, het maakt me niks meer uit. Mijn verdriet is onbeschrijfelijk groot. Hij was echt mijn kleine jongen en we hadden zo'n geweldige band. Ik huil elke minuut, elke seconde. Ik kan het niet accepteren dat hij niet meer aan mijn zijde is, ik lijd er te veel onder. Hij was inmiddels doof en blind en aan twee pootjes verlamd. We hielden hem ondanks dat nog steeds bij ons; we hadden een kleine babybox voor hem ingericht en dat ging eigenlijk wel, hij was ondanks alles nog tevreden. Maar de afgelopen vier dagen moesten we hem meerdere keren naar de dierenarts brengen. Dit keer raakte hij aan alle vier zijn pootjes verlamd en hij jankte non-stop, dag en nacht. Hij leed omdat hij niet meer kon gaan zitten en hij had pijn. Uiteindelijk moesten we de knoop doorhakken en hem laten inslapen. Ik heb hem in mijn armen gehouden tot zijn laatste ademteug. Ik ben geen seconde van zijn zijde geweken, ook al stortte ik zelf bijna in, maar ik heb voor hem volgehouden tot het einde. Ik heb hem in mijn armen gehouden. Ik krijg het verdriet maar niet verwerkt en ik herbeleef dat vreselijke moment steeds opnieuw, waarbij ik me constant afvraag of ik de juiste beslissing heb genomen. Ik ben het spoor bijster. Mijn pijn is te zwaar en mensen begrijpen het niet. Ik praat nog elk moment tegen hem, ook al is hij er niet meer. 😞
Ik kom nooit over het verlies van mijn hondje heen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Mijn kleine hondje is vandaag overleden en ik ben echt radeloos. Ik woonde alleen met hem, hij was de liefde van mijn leven als 76-jarige gepensioneerde.
Je bent hier op de juiste plek om erover te praten. Je maatje weet dat je zielsveel van hem hield, zeker na al die tijd die jullie samen hebben doorgebracht. Het is een moeilijke periode waar je doorheen moet, focus je vooral op wat je voelt. Vergeef de mensen die je niet begrijpen, dat zal je echt goed doen. Dit forum heeft mij geholpen om deze klap te verwerken door alle verhalen van anderen. Het komt wel goed, je zal het zien. Schroom niet om te delen hoe je je voelt.
Bedankt Sandrine, het is fijn om te weten dat er mensen zijn die het begrijpen, ook al is het door het verlies van je geliefde hond dat je dit beseft. Ze geven zoveel liefde, het is echt verschrikkelijk. PS: ik weet niet of ik hier goed zit om te antwoorden, ik ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe het werkt.
Bedankt Sandrine, het is fijn om te weten dat er mensen zijn die het begrijpen, ook al is dat door het verlies van je eigen geliefde hond. Ze geven zoveel liefde, dat maakt het juist zo vreselijk. PS ik weet niet zeker of ik hier moet antwoorden, ik zit nog een beetje te klooien met hoe het werkt.
Ja, het is echt waar dat het gemis vreselijk is en heel zwaar om mee te leven. Dat is nog zacht uitgedrukt. De mensen en mijn familie begrijpen het niet, en daarom ben ik op dit forum: om over hem te praten en mensen te vinden die begrijpen wat ik sinds een maand doormaak.
Goedenavond,
Ik begrijp je situatie heel goed; alleen mensen zonder hart zouden je niet begrijpen. En sorry als ik daarmee ook je familie over één kam scheer. Ik weet hoe het voelt, want ik ben afgelopen maart mijn Golden van 15 jaar verloren. Het was heel erg zwaar, en afgelopen weekend nog barstte ik in tranen uit toen ik naar foto's van hem keek. Je verwerkt het verlies op je eigen tempo, wanneer de tijd er rijp voor is. Forceer jezelf tot niets. Om jezelf wat troost te bieden, zou je een klein gedenkplekje kunnen maken met een foto van hem en zijn lievelingsspeeltje. Je zult merken dat dit je helpt. Uit je gevoelens, gooi het eruit, dat is menselijk!!! Het kost tijd om door de verschillende fasen van rouw te gaan. Kop op, hou moed, het zijn onze kindjes die naar de hemel zijn gegaan, naar het dierenparadijs. Ik ben er voor je als je erover wilt praten!
Sandrine
Heel erg bedankt Sandrine, het doet me ergens wel goed om te horen dat er mensen zijn die weten hoe het voelt om je geliefde hond te verliezen. Ik dacht dat ik de enige op de wereld was in deze situatie.
Ja, het is echt waar dat het gemis vreselijk is en heel moeilijk om mee te leven. Dat is nog zacht uitgedrukt; de mensen om me heen en mijn familie begrijpen het niet. Daarom ben ik op dit forum, om over hem te praten en mensen te vinden die begrijpen wat ik sinds een maand doormaak.
Goedenavond,
Ik begrijp je situatie helemaal, alleen mensen zonder hart zouden je niet begrijpen. En sorry als ik je familie daar ook onder schaar. Ik weet hoe het voelt, want ik ben mijn golden retriever van 15 afgelopen maart verloren. Het is heel zwaar geweest; dit weekend nog barstte ik in tranen uit toen ik foto's van hem bekeek. Neem de tijd voor je rouwproces wanneer jij dat nodig hebt. Dwing jezelf tot niets. Om jezelf wat troost te bieden, kun je een klein gedenkplekje maken met een foto van hem en zijn lievelingsspeeltje. Je zult zien dat je daar echt iets aan hebt. Uit je gevoelens, laat het gaan, dat is menselijk!!! Het kost tijd om door de verschillende fasen van rouw heen te komen. Kop op, het zijn onze kindjes die naar de hemel zijn gegaan, naar het dierenparadijs. Ik ben er voor je als je erover wilt praten!
Sandrine
Ja, het klopt dat het gemis vreselijk is en heel zwaar om mee te leven, en dat is nog zacht uitgedrukt. De mensen en mijn familie begrijpen het niet, en daarom ben ik op dit forum: om over hem te praten en mensen te vinden die begrijpen wat ik sinds een maand doormaak.
Goedenavond,
Ik begrijp je situatie heel goed; alleen mensen zonder hart kunnen je niet begrijpen. En het spijt me als ik je familie daar ook onder schaar. Ik weet hoe het voelt, want ik heb afgelopen maart mijn Golden Retriever van 15 jaar verloren. Het was heel zwaar; afgelopen weekend nog barstte ik in tranen uit toen ik naar foto's van hem keek. Neem de tijd voor je rouwproces wanneer dat nodig is. Forceer jezelf tot niets. Om jezelf wat troost te bieden, kun je een klein herdenkingsplekje maken met een foto van hem en zijn favoriete speeltje. Je zult zien dat je daar echt wat aan hebt. Praat erover, gooi het eruit, dat is menselijk!!! Je zult tijd nodig hebben om door de verschillende fases van rouw heen te gaan. Kop op, onze baby's zijn nu in de hemel, in de dierenhemel. Ik ben er voor je als je zin hebt om erover te praten!
Sandrine
Ja, het klopt dat het gemis echt vreselijk is en heel zwaar om mee om te gaan, en dat is nog zacht uitgedrukt. De mensen om me heen en mijn familie begrijpen het niet, en daarom ben ik op dit forum om over hem te praten en mensen te vinden die begrijpen wat ik nu al een maand doormaak.
Hoi! Ik begrijp je verdriet echt heel goed, want ik maak hetzelfde mee. Ik moest mijn beagle genaamd Granola naar de dierenarts brengen om een einde aan haar lijden te maken. Ze had een blaastumor die ondanks de medicijnen alleen maar erger werd (ze kon niet meer plassen en haar eetlust nam steeds verder af; ze moest een luier om omdat de medicijnen zorgden voor een overvloed aan urine die ze zo kwijt kon). Haar eetlust nam zo erg af dat haar laatste maaltijd uit slechts 4 of 5 pinda's en een beetje kaas bestond. Het deed ontzettend pijn om te zien, ze at het heel zwakjes op en liep altijd met een bolle rug alsof ze de pijn of het ongemak probeerde te verlichten. We moesten haar dus naar de dierenarts brengen, wetende dat ik haar voor de laatste keer zag. Eenmaal daar besefte ik pas echt dat ze nog maar een paar momenten te leven had en ik kreeg een enorme brok in mijn keel. De dierenarts was heel menselijk en meelevend, maar het verdriet werd alleen maar sterker. Granola keek recht voor zich uit en het feit dat ik niet wist wat ze op dat moment voelde, was vreselijk. Bij het eerste prikje viel ze in mijn armen in slaap, daarna heb ik haar op haar zij gelegd voor de tweede prik zodat ze definitief kon gaan... Ik heb haar laatste ademhalingen gezien en toen was haar tijd bij ons voorbij. Het is nu 2 dagen geleden en mijn wereld is volledig ingestort. De volgende ochtend kreeg ik een enorme klap toen haar mand leeg was, terwijl haar geur nog in de dekentjes hing. Alles in mij is gebroken, alles voelt leeg. Het is een totale ravage, en voor mijn gevoel kom ik hier nooit meer overheen omdat het zoveel pijn doet. Het is pas 2 dagen geleden, maar een deel van mij begrijpt dat als ik mezelf in dit verdriet verlies, ik nooit meer opsta... Ik ben me ervan bewust dat ik een helingsproces moet starten om me beter te gaan voelen, want ik wil hieruit komen. Dat betekent dat ik door een bijna onoverkomelijk verdriet moet gaan, door de woede die binnenkort zal komen, gevolgd door begrip en uiteindelijk acceptatie. Dat noemen ze veerkracht, want ik wil niet dat mijn eigen lichtje volledig dooft. Het zal tijd kosten. Bedenk dat als je het niet had gedaan, haar lijden waarschijnlijk nog veel erger was geweest, en geen enkel goed baasje wil zijn hondje in grote pijn laten. Je huisdier laten inslapen is een daad en een beslissing die moed en innerlijke kracht vereist; het vraagt je om diep te gaan, daar waar het het meeste pijn doet. Ik denk dat je je nog slechter zou voelen als je haar niet voor de laatste keer naar de dierenarts had gebracht, want je hondje zien heengaan zonder hulp van de dierenarts zou je het gevoel geven dat je niets voor haar hebt gedaan, terwijl dat juist wel het geval is. Zorg goed voor jezelf.
Hoi, mijn meisje van 15 jaar en 10 maanden leed sinds een maand aan mondkanker. Ze kreeg een behandeling die geen wonderen deed, maar bedoeld was voor haar kwaliteit van leven. Ze had ook artrose en kreeg supplementen om haar te helpen. Haar tumor was echter groter geworden, ze begon te bloeden en kon bijna niet meer eten. Ze leed te veel en het deed me zo'n pijn om haar zo te zien. Ik heb haar moeten laten inslapen. Ze is in mijn armen ingeslapen. Het is nu twee dagen geleden. Ze was als een kind voor me, ze is bij mij thuis geboren. Dit was mijn eerste ervaring hiermee, het is heel zwaar en de pijn blijft. Het is zo leeg in huis. Ze volgde me overal en sliep bij me. Ik huil om haar elke dag die voorbijgaat. Het is een ware lijdensweg om dit mee te maken. Veel sterkte voor iedereen die in hetzelfde schuitje zit als ik.
Hoi, ik ben een maand geleden ook mijn hond verloren en het is echt een hel. Al die herinneringen, zijn koppie om het zo maar te zeggen... het is een hel en ik ben er helemaal kapot van. Ik heb zelfs mijn appartement opgezegd vanwege de vele herinneringen. Ik slik nu zelfs antidepressiva en ik heb echt geen idee hoe ik hier ooit nog overheen moet komen.