Hoi allemaal, ik heb me net aangemeld op dit forum omdat ik afgelopen zaterdag 29/01/22 mijn hondje heb verloren. Een klein chihuahuatje van 16 jaar oud. Ik hield meer van hem dan van wat dan ook ter wereld. Ik heb hem moeten laten inslapen, en dat was echt de ergste dag van mijn leven. Nu ben ik nergens meer bang voor, want de moed die je hiervoor moet opbrengen... ik zou zelf wel dood kunnen gaan, het maakt me niks meer uit. Mijn verdriet is onbeschrijfelijk groot. Hij was echt mijn kleine jongen en we hadden zo'n geweldige band. Ik huil elke minuut, elke seconde. Ik kan het niet accepteren dat hij niet meer aan mijn zijde is, ik lijd er te veel onder. Hij was inmiddels doof en blind en aan twee pootjes verlamd. We hielden hem ondanks dat nog steeds bij ons; we hadden een kleine babybox voor hem ingericht en dat ging eigenlijk wel, hij was ondanks alles nog tevreden. Maar de afgelopen vier dagen moesten we hem meerdere keren naar de dierenarts brengen. Dit keer raakte hij aan alle vier zijn pootjes verlamd en hij jankte non-stop, dag en nacht. Hij leed omdat hij niet meer kon gaan zitten en hij had pijn. Uiteindelijk moesten we de knoop doorhakken en hem laten inslapen. Ik heb hem in mijn armen gehouden tot zijn laatste ademteug. Ik ben geen seconde van zijn zijde geweken, ook al stortte ik zelf bijna in, maar ik heb voor hem volgehouden tot het einde. Ik heb hem in mijn armen gehouden. Ik krijg het verdriet maar niet verwerkt en ik herbeleef dat vreselijke moment steeds opnieuw, waarbij ik me constant afvraag of ik de juiste beslissing heb genomen. Ik ben het spoor bijster. Mijn pijn is te zwaar en mensen begrijpen het niet. Ik praat nog elk moment tegen hem, ook al is hij er niet meer. 😞
Ik kom nooit over het verlies van mijn hondje heen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Goedenavond
Mijn hemel, wat is dit zwaar. Ik ben mijn lieve kleine Pepsi nu 6 maanden kwijt, het was zo'n geweldige Jack Russell. Ondanks dat de tijd verstrijkt, is mijn verdriet nog steeds even groot. Ik huil elke dag, een deel van mij is doodgegaan, het doet zo'n pijn. Ik kom er maar niet overheen, ik zie hem overal en ik droom over hem. Mijn kleine schat zou bijna 15 zijn geworden. In zijn laatste jaar ontstond er een bultje in zijn slokdarm (hij had moeite met eten wat zorgde voor regurgitatie, hoesten, daarna steeds meer pijn en tegen het einde was hij soms benauwd). De dierenarts raadde een operatie ten zeerste af. Ik had altijd tegen haar gezegd dat ik nooit wilde dat mijn lieverd zou lijden. Het is heel erg moeilijk om te weten of ik de juiste beslissingen heb genomen; mensen zeggen van wel en dat hij een mooi leven heeft gehad. Ik heb in ieder geval geprobeerd om er altijd voor hem te zijn, ik heb mijn leven echt om hem heen gepland. Hij ging overal mee naartoe en deed alles met ons samen. Oh mijn Pepsi 😭 wat mis ik je, ik hou zoveel van je. Sterkte aan iedereen 💔🐶❤️🩹
Mijn Homer is afgelopen oktober overleden na een ziekte. Ik mis hem ontzettend. Ik vond het heerlijk om hem teder op zijn snuitje te kussen. Vandaag zou ik hem zo graag even in mijn armen willen sluiten om hem te laten zien hoeveel ik van hem hou.
Mijn hondje is vandaag overleden en ik ben echt radeloos. Ik woonde alleen met hem en hij was de liefde van mijn leven als 76-jarige gepensioneerde.
Goedenavond, ik heb op 7 oktober ook mijn hondje Emy verloren. Ik kan haar dood maar niet accepteren, ik word er echt ziek van dat ze er niet meer is. Toch probeer ik op mezelf in te praten dat ze niet het eeuwige leven had, maar wat is het ontzettend zwaar om de beslissing voor euthanasie te nemen en daarna aan alles te twijfelen... Terwijl het natuurlijk egoïstisch van me zou zijn om haar bij me te willen houden terwijl ze zich zo slecht voelde. Ik voel me verloren en doodongelukkig, en ik zie dat ik niet de enige ben die zich zo voelt...
Goedenavond, ik ben op internet aan het zoeken hoe ik uit dit enorme verdriet, de wanhoop en de depressie kan komen na het verlies van mijn chihuahua van 11 jaar op 1 oktober 2025 (3 dagen geleden). Ruim een week voordat we naar de dierenarts gingen, was hij al een tijdje niet meer gecontroleerd. Het was voor zijn anaalklieren, maar verder ging alles goed. De dierenarts vertelde me nog dat hij een goed hart had en nog jaren voor de boeg had. Drie dagen later stikte hij bijna tijdens het eten. Ik heb hem nog weten te 'redden', maar daarna ging zijn conditie achteruit: braken, een soort aanval of stuipen, dus weer terug naar de dierenarts. Ze hebben hem daar gehouden. Het bloedonderzoek was slecht... nieren, diabetes en een acute alvleesklierontsteking (pancreatitis), dus hij is 2 dagen opgenomen geweest. De derde dag heb ik uiteindelijk gevraagd of ik hem weer mee naar huis mocht nemen. Hij begon weer te eten bij mij en ik hoopte op verbetering, maar helaas. De enige keuze die ik nog had, was hem uit zijn lijden verlossen. Hij is nu van ons heen gegaan. Ik dacht echt dat ik hem nog een paar jaar bij me zou hebben. Het is een enorme schok, maar ik neem het mezelf zo kwalijk. Hij dronk veel en bedelde vaak om eten. Hij was aangekomen, maar gezien zijn leeftijd maakte ik me geen zorgen. Dat moet de diabetes zijn geweest. Ik heb nooit aan die mogelijkheid gedacht, want als ik het had doorzien, had hij een passende behandeling (insuline) gekregen. Dan was zijn toestand stabiel geweest en had hij nog minstens 2 jaar kunnen leven. Ik voel me zo schuldig dat ik niet doorhad dat er een probleem was. Mijn verdriet is immens, net als de leegte die mijn hondje Joy achterlaat. Ik heb nog een andere hond van bijna 6 jaar en een kat, maar ondanks hun aanwezigheid huil ik elke dag zodra ik wakker word.
Ik begrijp je zo goed, ik heb vandaag mijn Tama verloren en ik ben in shock
Ja, het is heel zwaar. Elke dag dat koppie, die blik, de herinneringen, de liefde die hij ons geeft... Je moet echt heel dapper zijn. Ik kom er zelf maar niet overheen, maar ik hoop in ieder geval dat je jezelf niet helemaal ziek maakt van verdriet, ook al is dat totaal niet makkelijk. Het is echt waar dat we van ze houden als van onze eigen kinderen, tenminste voor mij is dat zo, dus het is echt heel moeilijk.. kusjes voor Tama en voor mijn Doby
Ik begrijp je zo goed, ik ben vandaag mijn Tama verloren en ik ben echt in shock
Ik begrijp je zo goed, ik heb vandaag mijn Tama verloren en ik ben echt in shock