Hoe lang na het aanbrengen van vlooienmiddel mag ik mijn hond wassen?

C
Chichil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik wilde even weten hoe lang ik moet wachten met het wassen van mijn hond nadat ik een vlooienmiddel heb gebruikt? Ik weet niet meer precies op welke dag ik het heb aangebracht, maar volgens mij was het vrijdag, dus nu 3 dagen geleden.

Bedankt voor de reacties 😊

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Chichil

Het hangt helemaal af van het vlooienmiddel...

Of het nu een pipetje is... of iets anders... een spray of diatomeeënaarde...

Na een pipetje wacht ik 48 uur voordat de hond gaat zwemmen, en voor een echte wasbeurt zelfs langer dan 48 uur.

Na het wassen (met shampoo) wacht ik ook weer 48 uur voordat ik een nieuwe pipet toedien, als het om een maandelijkse behandeling gaat...

Bijvoorbeeld bij natuurlijke pipetjes (met plantaardige werkzame stoffen).

En voor de chemische middelen (zoals Advantix, Frontline...) ongeveer 24 uur, maar voor de zekerheid hou ik 48 uur aan.

Waarom wil je je hond eigenlijk wassen? Is hij te vies? Een ongelukje?

Tijdens het teken- en vlooienseizoen is even afspoelen met water na het zwemmen, zelfs na de zee, meestal wel genoeg...

Wassen met shampoo doe ik echt maximaal 2 à 3 keer per jaar...

Vertaald Frans
    Lauryne25
    Lauryne25 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Met drie chihuahua's wassen we ze meestal na een week ;)

Vertaald Frans
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!