Samenwonen: niet-gecastreerde reu en gesteriliseerde teef
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ik heb destijds het advies van mijn dierenarts opgevolgd. Omdat ik toch geen nestje wilde met m'n hond, kon ik haar net zo goed de loopsheid en het risico op melkliertumoren besparen.
Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ben gerustgesteld. Wat vinden jullie van sterilisatie vóór de eerste loopsheid/krolsheid?
Het klopt inderdaad dat een gecastreerd mannetje een niet-gesteriliseerd vrouwtje kan dekken.
Het is inderdaad wel vreemd als ze allebei al geholpen zijn.
Docline heeft hier al eens verteld over een gecastreerde reu die een niet-gesteriliseerde teef besteeg.
Maar bij een reu die nog nooit van zijn leven gedekt heeft en niet 'geprikkeld' wordt door een loopse teef, lijkt het me sterk dat dit gebeurt.
Sowieso zal een teefje het zonder de loopsheid niet snel toelaten... De reuen die het bij mijn hond probeerden, kwamen van een koude kermis thuis :-)
Dat moet wel extreem zeldzaam zijn
Echt?
Hoi
Tania bedoelde waarschijnlijk dekking 😉
Inderdaad, geen loopsheid = geen opwinding bij het mannetje
Hoi! Volgens mij is er geen paringsdrang als het vrouwtje gesteriliseerd is.
Oeps, bedankt ***, de geneugten van een mobieltje 😐
8 reacties van 8