Samenwonen: niet-gecastreerde reu en gesteriliseerde teef

Lalbs
Lalbs Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik ben het baasje van een Cairn Terrier reu van bijna 9 jaar oud. Hij is niet gecastreerd en heeft nog nooit gedekt. Ik ben van plan om een teefjespup bij een fokker te halen, maar ik heb nog wel wat vragen over hoe ze straks samen zullen gaan. Ik wil haar namelijk laten steriliseren voor haar eerste loopsheid om een onbedoelde dekking te voorkomen.

Blijft mijn hond haar alsnog proberen te dekken, ook al is ze gesteriliseerd? Is het mogelijk dat er een paring plaatsvindt tussen een "intacte" reu en een gesteriliseerde teef, ook al kan ze niet meer drachtig worden?

Ik ben bang dat dit voor gedoe gaat zorgen in huis; ik wil natuurlijk niet dat mijn reu de kleine pup constant lastigvalt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • L
    Lorna Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb destijds het advies van mijn dierenarts opgevolgd. Omdat ik toch geen nestje wilde met m'n hond, kon ik haar net zo goed de loopsheid en het risico op melkliertumoren besparen.

Vertaald Frans
    Lalbs
    Lalbs Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ben gerustgesteld. Wat vinden jullie van sterilisatie vóór de eerste loopsheid/krolsheid?

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het klopt inderdaad dat een gecastreerd mannetje een niet-gesteriliseerd vrouwtje kan dekken.

Het is inderdaad wel vreemd als ze allebei al geholpen zijn.

Vertaald Frans
    L
    Lorna Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Docline heeft hier al eens verteld over een gecastreerde reu die een niet-gesteriliseerde teef besteeg.

Maar bij een reu die nog nooit van zijn leven gedekt heeft en niet 'geprikkeld' wordt door een loopse teef, lijkt het me sterk dat dit gebeurt.

Sowieso zal een teefje het zonder de loopsheid niet snel toelaten... De reuen die het bij mijn hond probeerden, kwamen van een koude kermis thuis :-)

Vertaald Frans
    D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Tania bedoelde waarschijnlijk dekking 😉

Inderdaad, geen loopsheid = geen opwinding bij het mannetje

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Volgens mij is er geen paringsdrang als het vrouwtje gesteriliseerd is.

Oeps, bedankt ***, de geneugten van een mobieltje 😐

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer