Tot welke categorie behoren Bull Terriërs?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Mijn vraag staat eigenlijk al in de titel: Tot welke categorie behoren Bull Terriërs?

Ik stel deze vraag omdat een vriendin van me er eentje heeft. Ze vertelde me dat ze hem (volgens de wet) niet los mag laten lopen en dat ze hem op bepaalde plekken een muilkorf om moet doen... Ik moet zeggen dat ik daar nogal verbaasd over was, dus ben ik op onderzoek uitgegaan... Op sommige websites staan ze in categorie 3, net als de Fox Terriër. Terwijl Bull Terriërs op andere sites weer worden omschreven als categorie 2, of zelfs categorie 1, afhankelijk van bepaalde uiterlijke kenmerken... (Echt iets waar ik een hekel aan heb: gediscrimineerd worden op je kop -_-...).

Daarom richt ik me tot jullie, hopelijk kunnen jullie me wat meer duidelijkheid geven! ^^

Alvast bedankt! ^^

Tot welke categorie behoren Bull Terriërs?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi Noan, ik raad je aan om dit aan je ouders over te laten. Een puppy opvoeden is niet makkelijk. Daarnaast zou het ideaal zijn om naar een hondenschool te gaan om te leren hoe je een hond het beste opvoedt :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik ben Noan en ik ben 12 jaar. Ik heb een Staffordshire Bull Terrier van anderhalve maand oud. Ik wil hem graag trainen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Kan ik wat tips krijgen alsjeblieft? Ik zou hem graag willen leren blaffen, springen, gaan liggen en aanvallen, en ook dat hij pas gaat eten als ik zeg dat het mag. Alvast bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi, in de stad is het verplicht om je hond aan te lijnen, ongeacht het ras. De Bull Terriër is geen 'gecategoriseerde' hond, dus hij hoeft geen muilkorf om :) Dlorence, hondentrainer bij het Franse www.animalia-paris.com
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, ja ze zullen categorie en groep wel door elkaar hebben gehaald! ^^

Super bedankt voor jullie reacties ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze kunnen echt NIET in categorie 2 vallen, dat is ONMOGELIJK. Er zitten namelijk maar drie rassen in die categorie: de Amstaff (met stamboom), de Rottweiler (met of zonder stamboom) en de Tosa (met stamboom).

Op basis van bepaalde uiterlijke kenmerken zou hij, zoals je al zegt, hooguit in categorie 1 kunnen vallen. Maar een rasechte Bull Terriër met stamboom valt onder geen van beide categorieën.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Bullterriërs zijn niet gecategoriseerd, niet in de eerste en ook niet in de tweede categorie. In de stad is aanlijnen normaal gesproken verplicht voor alle honden. Een muilkorf is alleen verplicht voor honden die in een categorie vallen. Een derde categorie bestaat trouwens niet. Ze zal zich wel vergist hebben en groep en categorie door elkaar hebben gehaald (groep 3 is de groep van de terriërs, waar de bullterriër dus ook onder valt).
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Geen enkele categorie. Het is geen zogenaamde gevaarlijke hond.

Bovendien bestaan er maar twee categorieën.

Als je het over de groepen hebt, dan hoort hij bij de terriërs. Maar dat heeft verder niets te maken met de honden uit die categorieën :)

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!