Vreemd gedrag met haar brokjes

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Onze boxer-teef van 11 maanden vertoont de laatste tijd vreemd gedrag.

Wanneer we haar brokjes in haar voerbak geven, gooit ze de bak om, legt ze de brokjes zorgvuldig in een hoekje of maakt ze er kleine hoopjes van voordat ze ze opeet...

Is dit iemand van jullie al eens overkomen?

Waar zou dit door kunnen komen?

Ik heb de voerbak al vervangen, hem afgewassen... Niets helpt! Het is nog steeds hetzelfde circus.

Bedankt allemaal!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • F
    Fafa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, mijn man heeft de hond van zijn moeder geërfd. Ik wil het beestje zelf eigenlijk helemaal niet, maar ik zit er nu wel mee opgescheept. Ze maakt overal een bende van met eten en drinken; je kunt haar sporen door het hele huis volgen.
    Vertaald Frans
    Mrmax82
    Mrmax82 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi! Ik heb een beetje hetzelfde met mijn hond, maar het probleem is dat hij zijn brokjes pakt en ermee gaat spelen. Hij duwt ze met zijn neus weg, verschuift zijn voerbak en probeert hem zelfs om te gooien. Hij doet dit nu al een maand en hij doet er minstens een dag over voordat hij zijn brokjes eindelijk op heeft. Ik gaf hem eerst Friskies Active, daarna ben ik overgestapt op Friskies Balance en nu krijgt hij Pedigree, maar het blijft hetzelfde. Ik vroeg me af of dit wel normaal is, want hij is pas twee jaar oud. Qua gezondheid lijkt er verder niets aan de hand: hij is vrolijk, wil gewoon spelen en drinkt goed. Nou ja, dat is het zo'n beetje. Ik hoor graag wat jullie denken! Alvast bedankt en nog een fijne dag. Groetjes!
    Vertaald Frans
    M
    Mariella Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hallo allemaal,

Mijn hond wordt binnenkort 14 jaar. Hij had altijd al de gewoonte om de brokjes die hij niet lekker vond naast zijn bakje te leggen (als het een mix was).

Maar sinds een paar dagen heeft hij iets nieuws: hij verspreidt zijn brokjes door de hele woonkamer. Als ik naar de brokjes wijs en hem vraag ze op te eten, pakt hij ze op en legt ze ergens anders neer. Soms trekt hij dan zo'n zielig gezichtje, alsof hij het vervelend vindt dat hij zijn eigen troep moet opruimen. Ik denk niet dat het komt omdat hij ze niet lekker vindt, want hij eet er wel een paar (gewoon uit zijn bakje). De brokjes die hij op de grond heeft gelegd, eet hij daarentegen nooit op. Ik heb echt het gevoel dat hij dit met opzet doet. Het zijn allemaal dezelfde brokjes, dus het is geen kwestie van een smaak of kleur die hem niet aanstaat.

Hebben jullie een idee wat er in zijn koppie omgaat?

Fijne dag allemaal :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

Mijn hond doet precies hetzelfde! Hij pakt een paar brokjes, legt ze vlak naast zijn voerbak neer, laat ze liggen en eet de rest die in zijn bak zit gewoon op.

Als ik hem dat zie doen, wijs ik ernaar en zeg ik: "kijk, je bent er daar een paar vergeten" en dan eet hij ze alsnog op. ^^

Ik zou dit gedrag niet kunnen verklaren, maar hij doet het in ieder geval niet altijd!

Fijne avond. ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor de linkjes! Geruststellend om te zien dat onze hond niet de enige is die van die rare dingen doet... !!!

Wat een boefjes, die kleine hondjes!

Vertaald Frans
    Soubresade18
    Soubresade18 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En hier zeggen ze dat het gewoon normaal is

Lees het maar eens door, dan ben je weer gerustgesteld

http://forum.doctissimo.fr/animaux/Chiens/chiens-reserves-croquettes-sujet_1536_1.htm

🙂

Vertaald Frans
    Soubresade18
    Rapporteren

In de reacties zegt iemand dit:

Mijn hond eet altijd ver van zijn bak vandaan.

Het maakt niet uit waar we zijn voerbak neerzetten, hij pakt wat brokjes, neemt ze mee weg van zijn bak, legt ze op de grond en eet ze op. Dan gaat hij weer terug naar zijn bak en begint hij weer van voren af aan.

Hij eet op verschillende plekken. Ik weet niet waarom hij dit doet, maar het is best vervelend want hij knoeit zo overal!

Zie je wel, je bent niet de enige hoor, maak je geen zorgen. Welterusten!

Vertaald Frans
    Soubresade18
    Rapporteren

Hoi, wat grappig, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb net even op internet gekeken en je bent niet de enige met dit probleem, dus het is geen tic.

http://www.1cheval.com/membre/forum/salon/sujet-2364145-0-chien-qui-met-des-croquettes-a-cote

Kijk maar of je hier wat aan hebt, lees het maar even door. Fijne avond! 🙂

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar het zou ook heel goed een dwangneurose kunnen zijn, toch?

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!