Vreemd gedrag met haar brokjes
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hallo allemaal,
Mijn hond wordt binnenkort 14 jaar. Hij had altijd al de gewoonte om de brokjes die hij niet lekker vond naast zijn bakje te leggen (als het een mix was).
Maar sinds een paar dagen heeft hij iets nieuws: hij verspreidt zijn brokjes door de hele woonkamer. Als ik naar de brokjes wijs en hem vraag ze op te eten, pakt hij ze op en legt ze ergens anders neer. Soms trekt hij dan zo'n zielig gezichtje, alsof hij het vervelend vindt dat hij zijn eigen troep moet opruimen. Ik denk niet dat het komt omdat hij ze niet lekker vindt, want hij eet er wel een paar (gewoon uit zijn bakje). De brokjes die hij op de grond heeft gelegd, eet hij daarentegen nooit op. Ik heb echt het gevoel dat hij dit met opzet doet. Het zijn allemaal dezelfde brokjes, dus het is geen kwestie van een smaak of kleur die hem niet aanstaat.
Hebben jullie een idee wat er in zijn koppie omgaat?
Fijne dag allemaal :)
Goedenavond,
Mijn hond doet precies hetzelfde! Hij pakt een paar brokjes, legt ze vlak naast zijn voerbak neer, laat ze liggen en eet de rest die in zijn bak zit gewoon op.
Als ik hem dat zie doen, wijs ik ernaar en zeg ik: "kijk, je bent er daar een paar vergeten" en dan eet hij ze alsnog op. ^^
Ik zou dit gedrag niet kunnen verklaren, maar hij doet het in ieder geval niet altijd!
Fijne avond. ^^
Bedankt voor de linkjes! Geruststellend om te zien dat onze hond niet de enige is die van die rare dingen doet... !!!
Wat een boefjes, die kleine hondjes!
En hier zeggen ze dat het gewoon normaal is
Lees het maar eens door, dan ben je weer gerustgesteld
http://forum.doctissimo.fr/animaux/Chiens/chiens-reserves-croquettes-sujet_1536_1.htm
🙂
In de reacties zegt iemand dit:
Mijn hond eet altijd ver van zijn bak vandaan.
Het maakt niet uit waar we zijn voerbak neerzetten, hij pakt wat brokjes, neemt ze mee weg van zijn bak, legt ze op de grond en eet ze op. Dan gaat hij weer terug naar zijn bak en begint hij weer van voren af aan.
Hij eet op verschillende plekken. Ik weet niet waarom hij dit doet, maar het is best vervelend want hij knoeit zo overal!
Zie je wel, je bent niet de enige hoor, maak je geen zorgen. Welterusten!
Hoi, wat grappig, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb net even op internet gekeken en je bent niet de enige met dit probleem, dus het is geen tic.
http://www.1cheval.com/membre/forum/salon/sujet-2364145-0-chien-qui-met-des-croquettes-a-cote
Kijk maar of je hier wat aan hebt, lees het maar even door. Fijne avond! 🙂
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar het zou ook heel goed een dwangneurose kunnen zijn, toch?
9 reacties van 9