Hoi,
Nieuw hier op het forum! Ik zal even kort mijn kleine (van 30 kg ^^) baby beschrijven.
Het gaat om een superleuke boxer van een jaar oud, een niet-gecastreerde reu die ik heb sinds hij 3,5 maand oud was. Eerlijk gezegd is hij niet de meest zelfverzekerde hond; buiten schrikt hij vaak van het kleinste geluidje, maar hij blijft heel lief en is overal nieuwsgierig naar.
Het 'probleem' (wat waarschijnlijk helemaal geen probleem is...) is het volgende: hij gaat standaard liggen en weigert te bewegen zodra hij een andere hond ziet, en soms zelfs bij mensen als we elkaar onmogelijk kunnen ontwijken. Zodra de andere hond dichtbij komt (of meestal pas als de hond al voorbij is), wil hij er vol voor gaan in de modus 'ik vlieg eropaf' ^^, om te spelen. Als hij eenmaal op zijn gemak is, kan hij uren spelen (ik neem hem vaak mee naar zijn vriendjes en tijdens het wandelen laten we ze spelen als de andere eigenaren het goedvinden, en dat gaat altijd supergoed).
Soms begint hij te trillen en kruipt hij helemaal ineen als hij een of meer honden ziet. Het punt is dat ik niet weet wat er in zijn koppie omgaat. Soms is dit gedrag best lastig (ik laat het nu maar gebeuren, want ik heb dit liever dan agressie), bijvoorbeeld midden op de weg met auto's om ons heen of als ik een keer haast heb.
Dus, als jullie hier ervaring mee hebben, hoor ik het heel graag! Ik wil hem graag meer zelfvertrouwen geven, in zichzelf én in mij.