Bizar...

Solenneb
Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik heb gisteren een speeltje voor mijn hond gekocht! Zo'n piepspeeltje! En sinds ze het heeft, laat ze het niet meer los! Maar nu komt het: ze laat het niet alleen niet meer los, maar ze loopt ook de hele tijd met het speeltje in haar bek rondjes te draaien door het hele huis terwijl ze aan het janken is! Ik dacht dat ze zich verveelde, dus ik heb haar gisteren wel 12 keer uitgelaten, maar elke keer wilde ze alleen maar zo snel mogelijk weer naar huis om haar speeltje te pakken en weer te gaan janken...

Het is de eerste keer dat ze zo reageert...

Ze had nog nooit eerder gejankt... Ik probeer haar gerust te stellen, haar te aaien, tegen haar te praten... maar er is niets aan te doen, ze blijft maar doorgaan....

Hoe moet ik dat gejank interpreteren? Wat probeert ze me te vertellen?

Alvast bedankt!

ps: als ik niet meteen reageer is dat normaal, hoor! Ik moet naar college!!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Solenneb
    Rapporteren
    omdat ze ehrlichiose in een te vergevorderd stadium heeft en ze de operatie niet zou overleven... mijn dierenarts heeft me geadviseerd om eerst de behandeling voor de ziekte te doen en haar pas daarna te laten steriliseren... anders had ik het allang laten doen...
    Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Waarom kun je haar niet laten steriliseren?

Vertaald Frans
    C
    Caroline-eg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Waarom kun je die operatie niet laten doen, als ik vragen mag Solenneb?

Vertaald Frans
    Solenneb
    Rapporteren

Bedankt! Dat dacht ik al, maar ik wist het niet zeker... Ik heb het speeltje al bij haar weggehaald! En nee, mijn hond is helaas niet gesteriliseerd... Ik kan haar die operatie niet laten ondergaan! Ze is al voor de eerste keer loops geweest en toen was ze schijnzwanger... :S (ze was toen 8 maanden oud) en bij haar tweede loopsheid ging alles goed! Bedankt voor jullie advies...

Het enige wat ik niet begrijp is: waarom juist met DIT speeltje? Ze heeft al vaker andere piepspeeltjes gehad en daar heeft ze nog nooit zo op gereageerd! Deze heeft de vorm van een klein, rond kipje...

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

P'tite fleur, ik verzeker je dat het echt mogelijk is. Mijn hond had er ook eentje vlak na haar eerste loopsheid. Ze is al heel vroeg gesteriliseerd; we hebben niet eens op de tweede loopsheid gewacht, dus ze was nog geen jaar oud.

Vanaf het moment dat een hond geslachtsrijp is, kunnen de hormonen op elk moment opspelen.

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je hond is een jaar oud... schijnzwangerschap is de term.... ik denk het niet... maar....

als ze niet gesteriliseerd is, laat het dan doen voor haar eigen bestwil en geen piepspeeltjes meer.... lol

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, het lijkt inderdaad op de symptomen van een schijnzwangerschap...

Haal het speeltje weg bij je hond!

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Is je teefje gesteriliseerd? Mijn Boxer van vroeger werd na haar eerste loopsheid schijnzwanger door dit soort speelgoed, waardoor we haar eerder hebben laten steriliseren dan gepland, ook al waren we dat sowieso al van plan. Ik heb slechte ervaringen met niet-gesteriliseerde honden; de twee die ik heb gehad kregen na hun eerste loopsheid allebei problemen, waarvan er eentje zelfs bijna doodging (gelukkig heeft ze het overleefd). Als het nog niet gebeurd is, denk er dan over na om haar te laten steriliseren, zeker als ze dit soort symptomen begint te vertonen.

Bovendien zijn Boxers nogal gevoelig voor tumoren, dus zo voorkom je in ieder geval bepaalde vormen van kanker.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Gabbana piept ook bij speeltjes met een piepertje. Mijn dierenarts vertelde me dat ze het speeltje waarschijnlijk voor een puppy aanziet. Daarom hebben we de piepspeeltjes weggehaald, want ja, je hond 24/7 horen janken is voor niemand fijn, niet voor haar en niet voor ons. Bovendien kan de hond, zoals hierboven ook al is gezegd, een schijnzwangerschap krijgen, dus je kunt die piepspeeltjes echt beter weghalen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, en het lijkt wel een beetje op het gedrag van een hond die schijnzwanger is. Ik zeg niet dat dat het is, maar het doet me gewoon aan dat soort gedrag denken...

Alsof ze haar speeltje aan het moederen is, wat echt niet goed is...

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 22

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!