Bizar...

Solenneb
Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik heb gisteren een speeltje voor mijn hond gekocht! Zo'n piepspeeltje! En sinds ze het heeft, laat ze het niet meer los! Maar nu komt het: ze laat het niet alleen niet meer los, maar ze loopt ook de hele tijd met het speeltje in haar bek rondjes te draaien door het hele huis terwijl ze aan het janken is! Ik dacht dat ze zich verveelde, dus ik heb haar gisteren wel 12 keer uitgelaten, maar elke keer wilde ze alleen maar zo snel mogelijk weer naar huis om haar speeltje te pakken en weer te gaan janken...

Het is de eerste keer dat ze zo reageert...

Ze had nog nooit eerder gejankt... Ik probeer haar gerust te stellen, haar te aaien, tegen haar te praten... maar er is niets aan te doen, ze blijft maar doorgaan....

Hoe moet ik dat gejank interpreteren? Wat probeert ze me te vertellen?

Alvast bedankt!

ps: als ik niet meteen reageer is dat normaal, hoor! Ik moet naar college!!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • Solenneb
    Rapporteren

We zijn erover aan het nadenken om haar te laten steriliseren!!! Ik heb het er met mijn dierenarts over gehad en die zei dat we de twee maanden behandeling nog even moeten afwachten en dan pas verder kijken!! Maar ja, zodra ze geopereerd kan worden, doen we dat... En ja, ik check haar tepels nog steeds vaak, want ze is al eens schijnzwanger geweest en dat was echt heel zwaar voor haar...

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je zou je toch eens moeten informeren over het laten steriliseren. Mijn eerste Boxer-teefje hebben we pas met 4 jaar laten steriliseren, maar pas nadat ze twee tumoren had (die telkens na de loopsheid en de schijnzwangerschap opdoken, met hetzelfde gedrag als die van jou). Voor één tumor is ze geopereerd en is de melklijst verwijderd, terwijl het echt een heel kwetsbaar hondje was: hartproblemen, epilepsie... en ga zo maar door. We hebben haar dit jaar op een leeftijd van 12,5 jaar moeten laten inslapen, dus... ze was een enorme doorzetter. Maar achteraf gezien hadden we de helft van al die problemen kunnen voorkomen. Onze nieuwe hond is nu pas 4 maanden en we wachten de eerste loopsheid af (op advies van de dierenarts) en dan laten we haar opereren... hopelijk blijft haar dit allemaal bespaard!!!!!

ps: check goed of haar tepels niet opzwellen en of er geen melk uit komt.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn hond is echt enorm gehecht aan zijn piepbal!!! Hij begint te janken als die onder de bank rolt; hij probeert de bank dan te verschuiven om de bal te pakken en blijft maar piepen!!! Als ik hem in de la opberg, blijft hij ervoor zitten en naar de la staren!!! Met andere speeltjes van hetzelfde soort heeft hij dit probleem niet... Een schijnzwangerschap lijkt me niet aan de orde, of er zouden andere symptomen moeten zijn!!!

Mijn hond is trouwens een reu en hij is al gecastreerd sinds hij 4 maanden oud is...

Vertaald Frans
    C
    Colombe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nou, ik wilde er net eentje voor m'n hond kopen, maar door jullie berichten zie ik er toch vanaf. Bedankt, ik denk dat ze wel zonder kan!!! Nou ja, ze heeft al zat speeltjes dus dat is niet zo erg!! Terwijl ik op internet juist had gelezen dat puppy's dit speeltje juist zo leuk vinden!!!!!

Vertaald Frans
    Solenneb
    Rapporteren

Ja, dat klopt, mijn hond was er echt heel slecht aan toe. De dierenarts zei zelfs dat hij dacht dat ze het niet zou overleven omdat de ziekte te laat ontdekt was... ik dacht echt dat ik haar zou verliezen... ze woog nog maar 18 kg, terwijl ze eigenlijk 25 kg zou moeten wegen... na een maand behandeling was ze alweer 4 kg aangekomen en ze was weer in topvorm (ik overdrijf een beetje XD). Kortom, ze reageerde echt heel goed op de medicijnen! Maar helaas is dat nog niet genoeg... ze is nog steeds zwak en heeft speciale zorg nodig... maar ik ga er alles aan doen om haar zo lang mogelijk bij me te houden!!

Vertaald Frans
    C
    Caroline-eg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah oké, nu begrijp ik het beter. Boxers zijn vaak gevoelig voor allerlei ziektes, maar het zijn wel heel sterke honden.

Vertaald Frans
    Solenneb
    Rapporteren

Het is een ziekte die het hele immuunsysteem aantast als het in een gevorderd stadium is, en dat is bij mijn hond helaas het geval! Ze lijdt dus aan tachycardie, nierfalen en bloedarmoede... Helaas woonde ik hiervoor in Italië en de dierenartsen daar (5 in totaal... -_-') wisten maar niet wat ze had... Pas toen ik terugkwam in Frankrijk kreeg ik eindelijk deze diagnose... Nu moet ze een behandeling volgen die heel zwaar is voor haar, en ook voor mijn portemonnee... Maar stapje voor stapje krijgt ze weer wat meer kracht, al is het een heel, heel erg lang traject...

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

"omdat ze ehrlichiose heeft"

Mijn reactie kwam pas na die van jou.

Wat is dat eigenlijk.....

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Solenneb je zegt: "Ik kan haar deze operatie niet laten doen! Ze is al voor de eerste keer loops geweest en ze was toen schijnzwanger... :S (toen was ze 8 maanden) en bij haar tweede loopsheid ging alles goed!"

Waarom kun je je hond niet laten steriliseren... ze loopt elke keer dat ze loops is het risico... op een baarmoederontsteking... of op kanker of een infectie aan de baarmoeder.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 22

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!