Hoi allemaal,
Ik ben hier helemaal nieuw en ik kan nergens een antwoord op mijn vraag vinden.
Ik heb altijd al honden en/of paarden gehad (dat was oorspronkelijk ook mijn beroep) en ik heb nooit problemen gehad met de opvoeding, behalve nu dan lol 🤷
Sinds 2 weken heb ik een kleine kruising border collie/berner sennenhond van 2,5 maand oud. Ze luistert perfect naar me, reageert al goed op de clickertraining, begint aan te geven wanneer ze naar buiten moet voor haar behoefte, ...
MAAR ze is zo sociaal en vrolijk (ze heet Joy, dat zal wel helpen) dat ze compleet hysterisch wordt bij alle kinderen. Ze heeft totaal geen rem, hapt (met die melktandjes geeft dat echte piercings), springt, keft, gromt en verzet zich hard als we haar tegenhouden... Ze ziet vier keer per dag een heleboel kinderen (ik woon tegenover de bushalte van de school) en mijn dochter van 7 is nochtans heel rustig met haar: geen wilde spelletjes, niet op de arm nemen, niet op de bank, en ze helpt actief mee met de opvoeding (uitlaten, clickertraining, etc.). Voor Joy zijn kinderen blijkbaar geen wezens om te respecteren, maar speelmaatjes van hetzelfde 'hiërarchische' niveau.
Aangezien ik alleen aan positieve opvoeding doe: welke tips hebben jullie voor mij zodat Joy net zo rustig wordt met kinderen als met volwassenen?