Mijn hond doet zijn behoeften niet aan de riem

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik heb Happy een paar dagen geleden uit het asiel geadopteerd. Alles gaat hartstikke goed, op één klein dingetje na: ze doet haar behoeften niet aan de riem 💩. Ze plast of poept alleen als ze losloopt in het park.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Hebben jullie tips voor me?

Alvast bedankt! 😃

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Zorg voor een goed kussen, een doekje met je eigen geur en een kauwbot voor de vliegreis! Er zijn ook tabletjes om de stress te verminderen, want vliegen in het vrachtruim is echt niet niks!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Uiteindelijk een hoop zorgen om niks, ze heeft al een paar keer haar behoefte gedaan aan de riem!!! :-) bedankt voor al jullie tips, het gebruiken van een lange lijn was een topmanier om de overgang van loslopen naar de riem te maken. Nu is de uitdaging om haar in haar vervoersbench te krijgen, ze moet overmorgen vliegen en dat wordt nog een hele klus haha

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Uiteindelijk veel zorgen om niks, ze heeft al een paar keer haar behoefte gedaan aan de lijn!!! :-) bedankt voor al jullie tips, het gebruiken van een lange lijn was een geweldige manier om de overgang van loslopen naar de lijn te maken. Nu is de uitdaging om haar in haar transportbox te krijgen, ze moet overmorgen vliegen en dat is nog niet zo makkelijk haha

Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb Gigi (een Royal Bourbon van 2,5 kg) nu 15 dagen geleden geadopteerd en het is onmogelijk om met haar naar buiten te gaan, laat staan haar buiten haar behoefte te laten doen...

Sinds dit weekend is ze overdag zindelijk (alleen 's nachts nog een plasje op een puppypad) en poepen doet ze buiten. Je wil niet weten hoe enthousiast ik haar heb beloond! 👍😁 (de buren moeten wel gedacht hebben dat ik knettergek ben!!)

Met veel geduld en wat lekkers zal jouw hondje uiteindelijk echt wel gaan begrijpen wat je van hem vraagt ♥

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het enige wat ik hierover kan zeggen, is dat mijn hond het heerlijk vindt om eerst even wat vaart te maken voordat ze gaat poepen ^^ Het klinkt misschien een beetje gek als ik het zo zeg, maar het valt echt op: als ze aan de lijn haar behoefte moet doen, versnelt ze eerst een stukje voordat ze haar plekje vindt.

Bij haar gaat dat heel automatisch en instinctief. Daarom denk ik dat een hond die nooit echt aan de riem gewend is geraakt, in zijn vaart onderbroken kan worden en het daardoor ophoudt. Dat hoeft niet eens te komen doordat hij ooit op zijn kop heeft gekregen voor het doen van zijn behoefte of zo, het is gewoon een kwestie van een belemmering van zijn eigen ritme.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi :-)

Super bedankt voor jullie reacties. Ze heeft inderdaad haar behoefte gedaan toen we de lange lijn gebruikten. Ik denk dat ze gewoon nog even aan ons moet wennen en aan het feit dat ze aan de lijn zit. Nu proberen we ervoor te zorgen dat ze haar behoefte op de stoep doet, want onze kleine prinses doet het alleen op de stranden van de Côte d’Azur haha. 's Avonds is dat geen probleem, maar overdag met al die drukte is dat echt niet te doen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dit kan een typische reactie zijn van een hond die op z'n kop heeft gekregen voor het doen van zijn behoefte.

Zoals al is gezegd: gebruik een lange lijn en beloon haar vooral heel uitgebreid (+++) als ze het doet.

Geef haar ook de tijd om je te gaan vertrouwen, ze is er immers pas net.

Vertaald Frans
    Usibelle
    Usibelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Welkom bij de club, want mijn Border Collie weigert buiten ook haar behoefte te doen. Ik heb haar op 3 februari geadopteerd.

Lola was gevonden op het platteland. Ik heb haar geadopteerd zodra ze op de site van het gemeentelijk asiel van Castres stond, nadat de verplichte opvangperiode voorbij was. Lola is erg angstig.

Zelfs als we vier uur lang wandelen, houdt Lola het liever in om daarna op het terras haar behoefte te doen.

Ik denk dat jouw hondje, net als die van mij, waarschijnlijk altijd in een tuin of op een erf heeft geleefd en niet gewend was aan wandelen aan de riem. Je hebt geluk dat je haar los kunt laten lopen, want bij mij gaat dat niet.

Ze is me al eens ontsnapt doordat ze haar tuigje wist uit te trekken.

Ik heb Lola pas een week later teruggevonden en ze was toen nog angstiger geworden.

Ik laat Lola nu maar gewoon haar gang gaan en geef haar de tijd om te wennen aan buiten plassen en poepen. Ik weet dat het een lang proces zal zijn, maar als je van ze houdt, heb je dat er natuurlijk voor over.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!