Help, help, mijn puppy van 4 maanden is onuitstaanbaar

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

We hebben een Border Collie-puppy van bijna 4 maanden oud en hij wordt echt onuitstaanbaar!!!

Hij rent achter alles aan wat beweegt, rent achter ons aan en pakt onze benen en kleren beet, eigenlijk alles wat hij maar kan grijpen om in te bijten.

Hij doet precies hetzelfde bij de kippen, de geit en mijn katten.

En dan springt hij ook nog eens tegen iedereen op die bij ons op bezoek komt, of ze nu netjes aangekleed zijn of niet!

Bovendien is hij met die kleine nageltjes van hem constant aan het slaan met zijn voorpoten en dat doet echt pijn. We hebben twee kleine kinderen en we willen natuurlijk niet dat ze gebeten of gekrabd worden, het is echt heel vervelend.

Sinds hij er is, zeg ik al op een strenge toon "nee Chipie, nee" als hij weer eens iets stoms doet, maar ik heb het idee dat hij me niet eens hoort. Hij doet gewoon wat hij zelf wil, vlucht dan onder een stoel of een meubel en begint weer van voor af aan zodra ik niet meer in de buurt ben.

Hij pikt alles in wat hij tegenkomt... of het nu schoenen, kleren, steentjes, papieren servetjes of de krant is. Zelfs de koppen in de krant zijn soms bijna niet meer te lezen...

Wat betreft wandelen aan de lijn: zolang de lijn lang genoeg is zodat hij kan gaan en staan waar hij wil, gaat het goed. Maar zodra ik de lijn korter houd, begint hij te spartelen op de grond; hij hangt nog net niet aan de lijn!!

We wonen op het platteland, maar ik durf hem niet los te laten in de velden, want als hij geen zin heeft om terug te komen, rent hij alleen maar harder weg hoe meer ik hem roep...

Mensen uit onze omgeving zeggen dat we met hem naar de hondenschool moeten gaan, maar we hebben niet veel tijd en bovendien is er geen club in de buurt...

We hebben hem nu 6 weken en het wordt alleen maar erger. Heeft iemand goede tips? We weten echt niet meer wat we moeten doen..... Alvast bedankt aan iedereen die ons kan helpen, want nu is het echt onuitstaanbaar geworden. Eerlijk gezegd ben ik die hond even helemaal zat...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

69 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Humeur-De-Chien
    Humeur-de-chien Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Alvast bedankt aan iedereen die ons kan helpen, want op dit moment is het echt onhoudbaar geworden. Eerlijk gezegd ben ik die hond helemaal zat...

Ik ga je helpen en ik ga deze hond helpen. Je hoeft me echt niet te bedanken, geloof me.

Geef je onuitstaanbare hond aan mensen die wel weten hoe ze voor een hond moeten zorgen, die de tijd voor hem nemen en zijn behoeften respecteren. Alvast bedankt namens hem.

Aan de andere kant, als je bereid bent om in te zien dat je hond dit niet zonder reden doet, dat jouw gedrag totaal niet passend is en dat je echt kritisch naar jezelf moet kijken om de relatie tussen jullie (weer) harmonieus te maken, dan kan ik je alleen maar aanraden om een gedragstherapeut in te schakelen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik denk dat de toon van je tweede bericht ons veel meer motiveert om je te helpen dan die van je eerste bericht!! Wanneer je via internet communiceert zijn woorden heel belangrijk, en bij het lezen van je eerste bericht... kwam je zo gefrustreerd en gelaten over dat we dachten dat geen enkel advies zou aankomen!!!

Trouwens, als je de reacties goed leest, zie je dat we met meerderen zijn die er zo over dachten... Dus sowieso bedankt dat je erkent dat je pup ook goede kwaliteiten heeft!! Want inderdaad, zindelijkheid is niet altijd even makkelijk aan te leren... En mocht de opvoeding van je hond je te veel worden of als je denkt dat je het niet alleen aankunt, zoek dan hulp.

Je weet wel, binnen hetzelfde ras kun je wel tienduizend verschillende honden hebben!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor al jullie suggesties, maar om even op iedereen tegelijk te reageren:

Hiervoor hadden we ook een Border Collie en die was heel anders, terwijl we die al hadden toen hij nog geen maand oud was!

's Ochtends en na 16:00 uur nemen we de tijd om haar rustig te krijgen met spelletjes, wandelingen, enzovoort.

Het spijt me als ik hiermee sommige mensen teleurstel, maar we moeten tussendoor overdag ook gewoon nog werken!!

Wat positief is aan deze pup: ze is al hartstikke zindelijk. We hebben haar maandag aan het eind van de dag opgehaald en na drie nachten deed ze al niks meer in huis. Dat vinden we echt heel knap voor een pup; ik ken honden van meer dan een jaar oud waarbij de eigenaren nog elke ochtend alles moeten opruimen.

Ze weet dat ze een snoepje krijgt (een Nic-Nacje) als ze buiten haar behoefte doet. Zodra ze binnenkomt, weet ze precies waar de trommel staat.

Voor de rest is er geen land met haar te bezeilen. Dan pakt ze haar koekje en sjeest ze er vandoor zonder naar ons te luisteren.

En wat betreft het springen en bijten: we hebben het al zo vaak gezegd, maar ze luistert voor geen meter.

Ze weet ook dondersgoed dat ze pijn doet, want ze komt ons echt uitdagen. Dat is juist zo frustrerend...

Ik snap niet waarom ze bang voor ons zou moeten zijn, ze heeft nog nooit een tik gehad!!!

Een ander gezin voor haar zoeken? Nee, we hebben deze hond genomen omdat we haar graag wilden hebben...

In elk geval vind ik het heel jammer dat ik hier om hulp heb gevraagd, want in plaats daarvan krijg ik sommige echt trieste reacties!!! Sommigen van jullie kunnen beter niks zeggen in plaats van alleen maar wat te roepen om het roepen..

Dat is precies het probleem van de huidige maatschappij: ieder voor zich...

En trouwens, wie geeft jullie het recht om te oordelen over ons gedrag? Jullie weten helemaal niks van de situatie en jullie kennen ons niet eens. Als dat wel zo was, zouden sommige mensen hier echt niet zo praten.

Het enige wat ik zocht waren antwoorden op mijn vragen. Het spijt me, maar ik heb hier blijkbaar een grote fout gemaakt.....

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Om te beginnen moet je weten dat je een hond wel kunt trainen, maar dat je eigenlijk eerst het baasje moet opvoeden! Echt waar, dit slaat echt nergens op!

Waarom heb je eigenlijk een hond genomen? Wat was de reden? Wat verwacht je van hem? Maar vergeet niet dat hij ook ontzettend veel van jou verwacht: lekker naar buiten gaan, van alles leren, aandacht, liefde, geduld... en dat een hondenleven lang. Dus als je het nu al niet meer ziet zitten, dan is het misschien nog niet te laat, maar je moet wel echt even kritisch naar jezelf kijken, voor hem en voor alles om hem heen. Anders kun je hem beter aan mensen geven die het wel leuk vinden om samen met hem te groeien.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik hoop dat hij niet door jou in het asiel terechtkomt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

+1 Angeline, je puppy zou beter af zijn bij een ander gezin dat hem wel kan opvoeden en voor hem kan zorgen!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat je zegt is eigenlijk best wel ongepast tegenover je dier... Het is triest om dat te zeggen over de hond die JIJ hebt uitgekozen en die JIJ in huis hebt genomen...

Opvoeding is belangrijk voor alle honden, dat kun je niet zomaar overslaan, zeker omdat je hond nog heel jong is. Het is logisch dat hij af en toe wat uitvreet, het is aan jou om hem dat op de juiste manier te leren.

Ik maak altijd deze vergelijking omdat ik hem heel passend vind (ook al is het geen kind): Zou je het over je kind hebben als een 'vervelend rotjoch' omdat hij niet luistert, of omdat hij nog niet op het potje gaat en nog luiers draagt? Of omdat hij te veel praat als er visite is, enz.? Zou je dan ook zeggen dat je hem niet terug zou roepen als hij weg zou lopen?

Kortom, voed hem op de juiste manier op... of herplaats hem bij een gezin dat wel goed voor hem zal zorgen.

Vertaald Frans
  • 60 reacties van 69

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!