Gek gedrag voor het eten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond allemaal,

Ik heb een border collie van 8 maanden, Nala.

Ik schrijf jullie omdat Nala zich vreemd gedraagt wanneer ze haar brokjes gaat eten. Ze schraapt met haar snuit over de keukenvloer richting haar voerbak.

Hebben jullie een idee? Hebben jullie dit eerder gezien?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Dat is echt super, maar ik denk dat het voor deze hond niet genoeg is. Het is een kwestie van instinct dat bij het ras of de kruising hoort.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Misschien is dit een beetje off-topic... maar wat dacht je van Kong-achtig speelgoed waar je voer in kunt verstoppen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

We hebben het hier over een herdershond met een enorm sterk instinct. Als de tips van Energie niet werken, kun je je het beste aansluiten bij groepen die speciaal gericht zijn op Border Collies.

Vertaald Frans
    Energiesolaire
    Energiesolaire Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Enregiesolaire je hebt het weer helemaal gezegd, we hebben er niks meer aan toe te voegen! Bedankt.

Wat lief van je, bedankt. Een gelukje dat ik dit toevallig ook heb meegemaakt. In het begin dacht ik echt dat ik naar de dierenarts moest.

Vertaald Frans
    Energiesolaire
    Rapporteren

Als ze het doet nadat ze al heeft gegeten, is dat een ander verhaal. Misschien heeft ze op dat moment wel genoeg gehad. Je zou haar porties eens kunnen afwegen?

In plaats van het weg te halen, geef ik de hond liever de kans om het te verstoppen. Ze onthouden het namelijk en komen later terug als dat nodig is (tenminste, als het je bedoeling is om altijd voer te laten staan, zoals sommigen doen).

Het houdt de hond lekker bezig en ze kan zo haar instinct volgen, waardoor ze zich waarschijnlijk fijner voelt.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=O37eQiUSA8s]

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Enregiesolaire, je hebt het weer helemaal gezegd, we hebben er niets meer aan toe te voegen! Bedankt.

Vertaald Frans
    Energiesolaire
    Rapporteren

Heel simpel: ze heeft op dit moment gewoon geen zin om te eten.

Het kan dus heel goed dat ze dit merk niet lekker vindt.

Of ze heeft nu gewoon geen trek.

Als je de brokjes op de vaste tijden geeft, kan het best zijn dat ze achter je rug om al wat heeft gegeten, zeker als het een Border Collie is. Die zouden nog een kluis kunnen kraken lol

Maar dit gedrag betekent dat ze haar voerbak met aarde wil bedekken. Ze graaft om het te begraven. Als je er een lege plastic zak of iets anders voor legt, zal de hond waarschijnlijk proberen de bak daarmee te bedekken.

Het beste kun je het voer dan gewoon even weghalen; het is voor een hond namelijk frustrerend als ze het wil beschermen maar dat niet lukt. En probeer gerust eens andere smaakjes of soorten uit als je denkt dat ze haar eten niet lekker vindt.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zit de voerbak vol? Wrijft ze met haar neus over de grond als ze er naartoe gaat?

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!