Mijn hond is flauwgevallen

M
Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

De titel zegt het eigenlijk al: in de nacht van woensdag op donderdag is mijn hond letterlijk neergevallen.

Hij stond op uit zijn stoel, liep naar de deur en daar zakte hij zomaar in elkaar. Hij bleef even liggen, was helemaal van de kaart, maar daarna deed hij weer normaal.

Dit is de tweede keer dat hij zo'n aanval heeft gehad.

De eerste keer (twee maanden geleden) maakte ik me nog niet meteen zorgen, want na vijf minuten was alles weer oké. Een flauwte kan gebeuren, net als bij ons. Maar nu is het dus al de tweede keer...

Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

Even voor de duidelijkheid: ik zoek natuurlijk geen diagnose, maar gewoon wat mogelijke oorzaken. Ik heb uiteraard al contact opgenomen met de dierenarts voordat ik dit hier plaatste; we hebben morgen om 16:30 uur een afspraak.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

70 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik raad niemand aan om "Turner & Hooch" te downloaden! De hond is geweldig, de hoofdrolspeler is echt top, maar wat heb ik zitten janken aan het eind van de film!!! Mel, ik waarschuw je alvast dat Hooch doodgaat in de film! Zelfs in een film kan ik daar echt niet tegen! Echt belachelijk!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

😁 Je kinderen loslaten... JAaa, ik begrijp je ouders wel. Mijn dochter is 12, en ik wil er niet aan denken dat zij straks het huis uit gaat...

😞

Voor Vava zou het ideaal zijn om niet te ver weg te gaan of naar de andere kant van de wereld ;-)

Ik heb een keer mijn dochter en onze Volka bij mijn ouders moeten laten (voor het werk van mijn man, heel ver weg). Dat was bijna een maand zonder hen (zonder mijn meiden). Ik heb toen een kerst met hen gemist (die kerst was, ook al was ik bij mijn man, best wel een beetje sneu).

Dikke knuffels voor je kleine Bulldozer, die het vast naar haar zin zal hebben met Oxane

😁

Vertaald Frans
    L
    Lacurieuse Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hé Lacurieuse, je had het goed begrepen 😉 Fidji had ik al op mijn 20e, nog voor mijn verjaardag. Ik woonde toen nog bij mijn ouders. 🙂 Meer dan 3 jaar lang geen hond meer in huis. En Volka, mijn lieve schat, had er genoeg van om mij te horen zeggen: "ik red het niet, ik mis mijn hond zo, kunnen we er niet eentje nemen?" 600 km scheidde me van Fidji... Mijn lieverd wou een Berner Sennenhond en ik een Labrador. Volka is in 2004 ons leven binnengekomen 😉 Het was altijd op vakantie of bij familiebezoeken dat onze honden elkaar terugzagen. Volka was twee jaar oud toen we Fidji op haar zestiende en een half hebben moeten laten inslapen (een tumor aan een poot die haar veel pijn deed en bleef groeien). Het is een beslissing die je nooit wil hoeven te nemen. Ja, Fidji had een heel brede rug — op de foto waar ze 15 is, was ze al afgevallen... ook minder gespierd. Ik heb weinig foto's, ze zitten in een fotoalbum (de digitale tijd begon net voor ons). Ja, enorme knuffels aan mijn "zilveren wolvin" — die gaf ik haar zeker. Mijn vader had haar naar de kliniek gebracht bij de geboorte van ons mensenbaby. Via de tuin had ze meteen mijn slaapkamerraam op de eerste verdieping gevonden, maar hij had haar maar moeilijk op de vensterbank gehesen — ik had stiekem opengedaan om haar mijn baby te laten zien ^^ Ze zou haar leven voor ons gegeven hebben, altijd waakzaam over ons, haar kudde. (Let op Hava, op haar gewrichten als ze met haar vriendje speelt!) Mega aaitjes voor jouw Vava 👌 Ahhh... ik denk helaas dat ik mijn Vava ook niet mee zal kunnen nemen als ik het huis verlaat... mijn ouders zullen haar nooit laten gaan (ze willen mij zelf ook al niet te graag kwijt 😁). Dus ik vraag me af welk formaat hond ik later zou nemen... Ja, maak je geen zorgen om Vava — ze rennen samen en er vallen wat tackles, maar ik grijp in als ze te ver gaan (want mijn kleine engel is nog meer een bulldozer zodra ze met hem is...).
    Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

@ Wiegehts35

Hoi hoi!

Bedankt voor de complimentjes over mijn mooie meid, dat vind ik echt superleuk om te horen! 👌

Tot later

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Hoi Lacurieuse

Je had het goed begrepen ;-)

Ik kreeg Fidji toen ik 20 was, vlak voor mijn verjaardag.

Ik woonde toen nog bij mijn ouders. 🙂

Ruim 3 jaar lang was er geen hond meer in huis.

En Volka, mijn man, had er op een gegeven moment genoeg van om me steeds te horen zeggen: "het lukt me niet, ik mis mijn hond zo, kunnen we er niet eentje nemen?" Er zat 600 km tussen mij en Fidji...

Mijn man wilde een Berner Sennenhond en ik een Labrador...

Volka kwam in 2004 in ons leven ;-)

Alleen tijdens de vakanties of familiebezoekjes zagen onze pootjes elkaar...

Volka was twee jaar oud toen we Fidji in moesten laten slapen met 16,5 jaar (een tumor aan haar poot die haar pijn deed en steeds erger werd). Het is een beslissing die je nooit zou willen nemen.

Ja, Fidji was heel breed gebouwd. Op de foto waar ze 15 is, was ze al wat afgevallen... ook minder gespierd... Ik heb maar weinig foto's, ze zitten in een papieren album (het digitale tijdperk begon voor ons toen pas net)... Ja, ik gaf mijn zilveren "wolvin" enorme knuffels. Mijn vader had haar meegenomen naar de kliniek bij de geboorte van onze tweebenige baby. Via de tuinen had ze in één keer het dichte raam van mijn kamer gevonden. Hij had de grootste moeite om haar op de vensterbank van mijn kamer te tillen, en ik had het raam stiekem opengedaan om haar de baby te laten zien ^^. Zij zou haar leven voor ons hebben gegeven, ze waakte altijd over ons, haar kudde...

(Let goed op Hava en haar gewrichten als ze met haar vriendje speelt...)

Dikke knuffels voor je Vava

👌

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

@Doudou229 , je Charpla was prachtig.... Wat een blik!

Sorry voor de dubbelpost, maar foto nummer 2, haar portret is echt schitterend...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Jeetje, ik kom net je bericht tegen... Ik vond het een beetje eng om verder te lezen, maar gelukkig loopt het goed af met je Odin! 🙂

Wel raar hoor, die "aanvallen". Ik heb zelf maar één keer een epileptische aanval gezien, en dat was echt doodeng. Maar dat hij zo slap werd, dat moet net zo beangstigend zijn geweest.

Geef die grote lobbes van je een dikke knuffel. En ja, de dierenartskosten lopen snel op, maar wat doe je niet allemaal voor het welzijn van je hond?

Trouwens, de Bordeauxdog zie je niet zo vaak, maar ik heb er twee gekend bij een hondenschool. Een van hen werd getraind door een heel klein vrouwtje dat waarschijnlijk minder woog dan haar hond en tegen de zestig liep. Hij luisterde perfect naar haar stem en gebaren; het was een heel attente hond, ook al merkte je dat typische 'slome' karakter van de Bordeauxdog wel als er wat actie op het veld werd gevraagd. Op een keer had de hondentrainer ons allemaal netjes op een rij gezet en moesten we onze honden aan de voet houden terwijl hij ze probeerde af te leiden. Ice (de Bordeauxdog) was een vreedzame, neutrale en superrustige hond. Maar toen die man zich op twee meter afstand naar hem toe boog en hem begon te roepen, veranderde Ice in een monster 😁. Ik denk dat hij die houding en benadering als een bedreiging zag voor zichzelf en zijn "baasje". En het mooiste van alles was hoe die enorme spierbundel meteen weer rustig werd. Eén woord van zijn eigenaresse en twee seconden later was hij weer die goeie lobbes die er een beetje suf en loom bij zat. Die hond heeft echt indruk op me gemaakt, zowel door zijn uiterlijk als zijn karakter... Je hebt echt geluk met zo'n topper aan je zijde! ✌

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Hé doudou, wat grappig, ik had helemaal niet door dat je Fidji en Volka op een gegeven moment tegelijkertijd had! Wat is ze groot! Hava weegt 18 kg en als ze met haar vriendje van 45 kg speelt is dat verschil al enorm, dus met 55 kg kan ik me voorstellen dat ze echt gigantisch was = dat betekent vast enorme knuffels!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren
    Hoi 👋 "Maar op straat zijn er mensen die de stoep oversteken... Hij moet toch wel indruk maken. Ook al is mijn grote knul niet agressief en loopt hij bovendien aan de lijn 😕 Dat is eigenlijk best oneerlijk voor hem, want een paar maanden geleden wilde iedereen het schattige kleine pupje aaien... Maar er zijn gelukkig nog steeds mensen die hem komen knuffelen en dat moedig ik aan! Alleen wordt het steeds zeldzamer, terwijl hij toch zo'n lieve kop heeft, mijn grote knul." Als je een grote of zwaar gebouwde hond hebt, is het helaas vaak zo, en het wordt steeds erger, want grote honden zie je steeds minder. Mensen zijn het niet meer gewend om ze tegen te komen. Vroeger als kind zag je overal Deense Dogs, Sint-Bernards, Patous, Ierse Wolfshonden, Duitse Herders met een rechte rug en heel zwaar gebouwd... dat was veel gewoner in gezinnen. In de stad "geldt" Oxane, een kleine Labrador, al als een grote hond. Van stoep wisselen, dat herinner ik me nog goed van mijn Fidji, een Joegoslavische Herder, op de markt – ze bewaakte de boodschappenmand (vredig, zittend voor de bakkerij) en de mensen liepen er met een grote boog omheen... 😄 En wat was ze blij als iemand haar even aaide in het voorbijgaan (ze was een bekende verschijning). Als pup werd ze door iedereen gekust en geknuffeld op straat, maar daarna... niet meer. Ze woog maar een kilo of 52 à 55, een flink postuur... Bij mijn Charpla was het haar wolfskleur die mensen een beetje bang maakte... en haar blik nog meer. 3 maanden oud, net aangekomen, 15 kg Foto met mijn Labrador Volka – Fidji was 15 jaar en Volka was volwassen. Mel 1, wat haar dierenarts betreft: die is top, want een dierenarts vinden die echt de tijd neemt... dat wordt steeds moeilijker. Over de kwetsbaarheid van pups, dat hadden we het ook over bij de dierenarts voor Oxane toen ze haar allergie had... De dermatoloog zei: "Steeds meer pups en honden hebben er last van... omgeving, voeding, antiparasitaire middelen, samenstelling van speelgoed, huishoudelijke producten..." Zijn afsprakenschema was bomvol. Als het ene probleem opgelost is, duikt er alweer iets anders op. Ik doe toch mijn best om te doen wat ik het beste lijkt. Echt zo oneerlijk #calimero 😉 = het LEVEN 😄 met al zijn kronkels en wendingen... je moet er altijd het beste van maken! Fijne ochtend en veel knuffels voor Odin! 😉
    Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Hoi! Ik ken er wel eentje: de ouders van een vriend van me hebben een prachtig teefje dat echt enorm kwijlt en superveel rimpels heeft! Ze is hartstikke lief. Ik heb haar nu twee keer gezien en zodra ze doorhad dat ik geen bedreiging was en een vriendin van haar baasje ben: nou, ik kreeg echt een berg kusjes! Ik vind het geweldig!

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 70

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!