[Deel 1]
Hoi allemaal,
Ik ben hier omdat ik graag wat advies en ervaringen van anderen zou willen horen. Ik wil alvast even zeggen: voor de mensen die me een schuldgevoel willen aanpraten, dat gaat je nooit zo goed lukken als ik dat zelf al doe. Ik schaam me zo ontzettend en voel me er zo rot over dat het echt geen zin heeft om er nog een schepje bovenop te doen...
Om jullie een idee van de situatie te geven: ik deel mijn leven met een oude Mechelse herder die ik nu ruim een jaar geleden uit het asiel heb gehaald. Het was altijd al mijn droom om een hond te hebben en toen ik eindelijk de juiste omstandigheden had, ben ik gaan zoeken. Met mijn hond was het echt liefde op het eerste gezicht, en ook al had hij wat gebruiksaanwijzingen door een moeilijk verleden, het is één en al genieten geweest. Bij hem heb ik nooit getwijfeld of spijt gehad, en mijn leven zonder hem voorstellen is echt een vreselijke gedachte.
Sinds iets meer dan een week heb ik er nu een jonge teef bij, ook een herder maar dan een Hollandse, en ze is echt super! Ze is speels en aanhankelijk maar kan ook goed haar rust vinden. Ze houdt van wandelen en dutjes doen, blaft niet, luistert heel goed en haalt voor zo'n jonge hond maar weinig kattenkwaad uit. Voor velen is ze de perfecte hond en ze speelt ook heel veel met mijn eerste hond.