Naam voor mijn Mechelaar?

Lulunuts
Lulunuts Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal! Ik heb me hier aangemeld om wat tips en advies te krijgen over de opvoeding van mijn Mechelse herder pup van 2,5 maand oud!

Maar voor het zover is, wil ik eerst een naam voor hem vinden! Is het eigenlijk verplicht om hem een naam met een R te geven? Want als dat zo is, heb ik echt totaal geen inspiratie meer. Zelfs de namen die ik op internet vind, vind ik niet echt geweldig. Ik vind de naam Viking zelf erg leuk (vraag me niet waarom lol).

Ik zal wat foto's plaatsen zodat jullie een idee krijgen van dat koppie en misschien wat leuke ideeën voor namen hebben :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Rackham Le Rouge
    Rackham le rouge Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ach weet je, zelfs met een lange naam ga je die uiteindelijk meestal toch wel afkorten of een koosnaampje geven.

Bij ons is het bijvoorbeeld Rackham en die noemen we soms Rackou of Rackakou...

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ragnarök vind ik wat aan de lange kant, maar Ragnar is ook erg leuk ^^

Als je van de vikingwereld houdt, kan de gelijknamige serie (op Netflix) je misschien wel inspireren ^^

Vertaald Frans
    Lulunuts
    Lulunuts Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oké bedankt, dus als ik er een 'R' voor zet kan ik hem noemen hoe ik maar wil? Mijn moeder raadde me Ragnarök aan, vind ik erg mooi maar is dat niet een beetje een lange naam?

En iemand van jullie noemde Reidun, die vind ik ook best wel leuk!

Vertaald Frans
    Kanga38
    Kanga38 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik bedoel de officiële shows, waar ze alleen honden met een stamboom accepteren.

Vertaald Frans
    Kanga38
    Kanga38 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vind "Tchiko" wel goed bij hem/haar passen

Die van mij heeft een stamboom, maar het is een Anatolische herder, dus buiten de schoonheidswedstrijden om... En daar hebben we echt totaal geen zin in, dus f*ck de maatschappij, we hebben haar Kanga genoemd (haha, de "K" is "verboden")

Eigenlijk moet de naam (of die hele lange stamboomnaam) alleen met een R beginnen als je aan shows wilt meedoen, anders boeit het echt niet hoor haha

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

R’Viking of Royal Viking, Rusé comme un Viking... op de officiële papieren kun je helemaal losgaan als je wilt. Sommigen maken er voor de gein echt hele lappen tekst van, maar dat is puur om aan de letter van het jaar te voldoen.

In het dagelijks leven is het gewoon Viking.

Gally is door de fokker geregistreerd onder de naam Geisha.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Nee hoor, je bent echt niet verplicht om hem een naam met een 'R' te geven. In het ergste geval noem je hem R'(naam), of je geeft hem een 'officiële' naam voor de papieren en noem je hem verder gewoon zoals je zelf wilt.

Qua namen: Magnus, Lepsius, Pumpking, Jango, Ramsès, Tommy... ik vind dat hem wel goed staan. 😁

Hij is trouwens wel echt ontzettend schattig. 😯

Vertaald Frans
    Rackham Le Rouge
    Rackham le rouge Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Ten eerste: wat is hij prachtig!!!

Verder kunnen anderen je vast beter vertellen of een naam met een R verplicht is of niet. Volgens mij hangt dat ervan af of hij een stamboom heeft of niet.

Met een R zijn er genoeg leuke namen: wij hebben die van ons RACKHAM genoemd, als verwijzing naar Scharlaken Rackham uit het Kuifje-album. Rackham was een piraat en dat past hem inderdaad heel goed!!

Als je een Viking-naam wilt, probeer dan een Viking-naam te vinden die met een R begint.

Hier is een kort lijstje:

Ragna, Ragnfrid, Ragnhild, Rambjorg, Ramfrid, Randi, Ranfrid, Rannveig, Ranveig, Reidhild, Reidun, Reinhild, Runa, Runhild

Vertaald Frans
  • 19 reacties van 19

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!