Naam voor mijn Mechelaar?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Zoiets als Clipperton klinkt wel vet (voor mij), maar het is niet echt een denderende naam (voor mij).
Hij is prachtig, ik vind 'Rocket' zelf erg leuk 😁
Bedankt iedereen voor jullie reacties! R'Viking wordt dus zijn definitieve naam. Ik ga een stamboom voor hem aanvragen zodat hij later als dekreu kan worden ingezet, en ik zou graag een teefje uit het nestje willen houden. Hij is nu natuurlijk nog veel te jong om daar echt aan te denken! Maar omdat Viking mijn eerste echte eigen hond is, zal ik jullie zeker om advies vragen als ik even "vastloop" :)
Tot snel, maar in zekere zin hopelijk niet té snel x)
Ik vind dat de lettergrepen qua uitspraak niet echt zacht klinken. De "CL", de "P" en de "T" zijn juist vrij "hard".
Nu is dit misschien niet het allerbeste voorbeeld, maar het gaat er volgens mij vooral om dat je geen naam kiest die te onopvallend is.
Ik vind Clipperton helemaal niet zo lekker bekken! Zo zie je maar weer dat iedereen het anders ervaart! 😉
Hoi,
De naam van een puppy is echt iets persoonlijks. Trouwens, zoals anderen al hebben uitgelegd, kun je die roepnaam (ook al begint die niet met de juiste letter van het jaar) gewoon op de officiële papieren van de hond laten zetten. Dan krijg je dus zoiets als R'Vinking, kortom.
Clipperton, dat is echt vet!
Naast het aantal lettergrepen en de lengte, hangt het volgens mij ook heel erg af van de naam zelf.
Een naam als Eapha, die je uitspreekt als Ifa, is bijvoorbeeld nogal onduidelijk en 'zacht'... maar Clipperton is daarentegen lang maar heeft wel echt pit, net als Gäskalir (ja, die verzin ik ter plekke).
Oeps! Ik heb de 2 gemist! Ik bedoelde 2 lettergrepen...
Twee lettergrepen is naar mijn mening wel het maximum voor een hond. Het klopt dat er later altijd wel bijnamen bijkomen, maar voor de opvoeding is het goed om een vrij korte naam te hebben. Trouwens, meestal gebruik je een bijnaam als je gewoon tegen je hond praat, maar als je je viervoeter moet roepen (of moet corrigeren), heb je toch de neiging om zijn echte naam te gebruiken!