Mijn pup valt me aan als ik hem op zijn kop geef

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Sinds een week heb ik een Mechelse herder pup. Maar als ze de bank aanvalt of spullen pakt... dan geef ik haar op haar kop, maar dan gromt ze naar me en valt ze me aan. Als ik haar echter haar gang laat gaan, sloopt ze alles.

Ik heb al geprobeerd haar bij haar nekvel te pakken, een beetje te schudden of mijn hand in haar bek te stoppen, maar niets helpt. Twee seconden later doet ze precies hetzelfde weer.

Ook eet ze 's ochtends en 's avonds haar eigen poep op. Ik vermoed dat ze honger heeft, maar ik geef haar de hoeveelheid die op de zak staat (56 g verdeeld over 3 maaltijden). Het merk brokjes is Sa Vraie Nature (een Frans merk).

En ik zou graag willen weten wanneer de bijtfase van pups meestal ophoudt.

Bedankt voor de reacties! Verder is ze hartstikke lief.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

42 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Jean-Yves
    Jean-yves Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, en stop trouwens ook met haar bij haar nekvel te pakken om haar door te schudden, dat doe je een baby ook niet aan.

Leid haar aandacht af met een duidelijke "nee", maar zonder te schreeuwen, of een flinke "psshht" terwijl je haar een speeltje geeft waar ze naar hartenlust in kan bijten. Ze heeft ook meerdere speeltjes nodig, met verschillende texturen, vormen en stevigheid, die verschillende geluidjes maken enz.

Een pup ontdekt de wereld met zijn bek, dus het is normaal dat hij overal aan proeft en in alles om zich heen bijt. Bovendien zorgen de doorkomende tandjes voor nog meer bijtbehoefte.

Wat het eten van poep betreft, kunnen daar meerdere redenen voor zijn. Als ze te hard op haar kop heeft gekregen of als haar neus erin is geduwd (ik weet dat er nog steeds mensen zijn die dat doen), kan het zijn dat ze je de boel heeft zien schoonmaken en het nu doet om je te plezieren. Maar het kan ook een tekort aan voedingsstoffen in de voeding zijn, of gewoon om te proeven uit nieuwsgierigheid; honden houden vaak van geuren waar wij als mensen van walgen. Maar het is niet omdat ze honger heeft.

En ze is pas een weekje bij je, dat is al een enorme omschakeling voor haar en je bent nu al aan het mopperen.

Zoals proveto al zegt, denk ik dat je hulp moet zoeken bij een gedragstherapeut. De opvoeding van een Mechelse herder vergeeft geen fouten.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Mechelse herders zijn honden die echt veel beweging nodig hebben. Als je teefje alles kapotmaakt, komt dat misschien deels doordat ze zich verveelt en een overschot aan energie heeft. Je zou kunnen proberen om langere wandelingen te maken en haar stevig speelgoed te geven om haar bezig te houden, bijvoorbeeld van dat speelgoed waar je brokjes in kunt verstoppen.

Je moet ook voorzichtig zijn, want de opvoeding van een Mechelaar is best uitdagend. Je kunt al snel met een agressieve en gevaarlijke hond komen te zitten als je haar niet op de juiste manier opvoedt. Het beste is dan ook om snel een gedragstherapeut of hondentrainer in te schakelen om de situatie zo snel mogelijk aan te pakken.

Vaak is positieve bekrachtiging effectiever dan straffen; het werkt het best om goed gedrag te belonen in plaats van ongewenst gedrag te bestraffen. Als je wilt dat ze ergens mee stopt, kun je proberen resoluut 'nee' te zeggen en de pup daarna een minuut of 10 volledig te negeren (of haar zelfs even apart te zetten in een kamer waar ze geen kwaad kan). Herhaal dit elke keer als je pup zich misdraagt (bijvoorbeeld bij het happen).

Groetjes,

Margaux

Vertaald Frans
  • 42 reacties van 42

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!