Mijn pup valt me aan als ik hem op zijn kop geef

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Sinds een week heb ik een Mechelse herder pup. Maar als ze de bank aanvalt of spullen pakt... dan geef ik haar op haar kop, maar dan gromt ze naar me en valt ze me aan. Als ik haar echter haar gang laat gaan, sloopt ze alles.

Ik heb al geprobeerd haar bij haar nekvel te pakken, een beetje te schudden of mijn hand in haar bek te stoppen, maar niets helpt. Twee seconden later doet ze precies hetzelfde weer.

Ook eet ze 's ochtends en 's avonds haar eigen poep op. Ik vermoed dat ze honger heeft, maar ik geef haar de hoeveelheid die op de zak staat (56 g verdeeld over 3 maaltijden). Het merk brokjes is Sa Vraie Nature (een Frans merk).

En ik zou graag willen weten wanneer de bijtfase van pups meestal ophoudt.

Bedankt voor de reacties! Verder is ze hartstikke lief.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

42 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren
    Hoi! Ik heb sinds een week een Mechelse herder pup. Maar als ze de bank aanvalt of spullen pikt, geef ik haar op haar kop en dan gromt ze naar me en valt ze me aan. Als ik haar haar gang laat gaan, sloopt ze echt alles. Ik heb al geprobeerd om haar bij haar nekvel te pakken en even te schudden, of mijn hand in haar bek te steken, maar niets helpt; twee seconden later doet ze precies hetzelfde weer. Ook eet ze 's ochtends en 's avonds haar eigen poep op. Ik vermoed dat ze honger heeft, maar ik geef haar gewoon de hoeveelheid brokjes die op de verpakking staat (56 gram voor elk van de 3 maaltijden). Het merk is Sa Vraie Nature (een Frans merk). Ik zou ook graag willen weten wanneer de bijtfase van een pup ongeveer ophoudt? Alvast bedankt voor de reacties, want verder is ze echt een schatje.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Ik heb nu sinds een week een Mechelse herder pup. Maar als ze de bank aanvalt of spullen pikt, geef ik haar op haar kop, maar dan gromt ze naar me en valt ze me aan. Als ik haar echter haar gang laat gaan, vernielt ze alles. Ik heb al geprobeerd om haar bij haar nekvel te pakken, haar een beetje te schudden of mijn hand in haar bek te steken, maar niets helpt; twee seconden later doet ze precies hetzelfde weer. Ze eet ook 's ochtends en 's avonds haar eigen poep op. Ik denk dat ze honger heeft, maar ik geef haar de hoeveelheid die op de verpakking staat (56 g voor elk van de 3 maaltijden). Het merk brokjes is Sa Vraie Nature (een Frans merk). Ik zou graag willen weten wanneer die bijtfase bij pups eigenlijk ophoudt? Bedankt voor de reacties, want verder is ze echt een schatje!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, dat is 56 gram per maaltijd.

Ze kan nog niet aan de riem lopen.

Ze heeft drie speeltjes, waaronder een Kong waar ik wat Kiri in doe.

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, nou, ik heb sinds een week een Mechelse herder pup. [...] Ik heb geprobeerd haar bij haar nekvel te pakken, haar een beetje te schudden of mijn hand in haar bek te stoppen [...] (56 g voor de 3 maaltijden) [...] ik zou graag willen weten wanneer de puppy-bijtfase ophoudt.
    Als dit een troll is, zou dat me een hoop rust geven...! 😯
    Ik lees net 56g voor de 3 maaltijden... dus is dat per maaltijd of per dag?? Want dat is ongeveer wat mijn hondje per dag eet! Dat is echt niet veel voor een pup van dit formaat :-(

Ja, ik hoop dat het een foutje is in de formulering, want als ze maar 56g per dag eet... nee, dat kan echt niet! 🤪

Vertaald Frans
    J
    Jazz17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik ben het helemaal eens met wat er eerder tegen je is gezegd. Vooral het inschakelen van een gedragstherapeut is een goed idee als je je overweldigd voelt door de tomeloze energie van je Mechelse herder pup.

Ik heb zelf een Belgische herder (Tervuerense) gehad en ik liep tegen veel problemen aan omdat hij nogal bijterig was naar mij toe. Er was zelfs een tijd dat ik bang was voor zijn agressieve reacties. Ik heb toen de hulp ingeschakeld van een gedragstherapeut die bij ons thuis kwam kijken wat er precies "schortte"... Niet alles was meteen opgelost, maar het heeft ons enorm geholpen.

Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb dus sinds een week een Mechelse herder-pup. [...] Ik heb geprobeerd haar bij haar nekvel te pakken, haar een beetje door elkaar te schudden of mijn hand in haar bek te stoppen [...] (56 g voor de 3 maaltijden) [...] ik zou graag willen weten wanneer de bijtfase van de pup ophoudt.
    Ik hoop echt dat dit een trol is, dat zou me een stuk geruststellen...! 😯

Ik lees net 56 g voor de 3 maaltijden... is dat per maaltijd of per dag?? Want dat is ongeveer wat mijn hondje per dag eet!

Dat is echt niet veel voor een pup van die grootte :-(

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, nou ik heb dus sinds een week een Mechelse herder pup. [...] Ik heb geprobeerd haar bij haar nekvel te pakken, haar een beetje door elkaar te schudden of mijn hand in haar bek te stoppen [...] (56 g voor de 3 maaltijden) [...] ik zou graag willen weten wanneer de bijtfase van de pup ophoudt.

Als dit nou een troll was, zou me dat echt geruststellen...! 😯

Vertaald Frans
    Damathe
    Rapporteren

En ze is pas een week bij je, dat is al een enorme omschakeling voor haar en je begint haar nu al op haar kop te geven.

Mijn puppy had minstens 15 dagen / 3 weken nodig om zich echt op zijn gemak te voelen bij ons. Om het huis te leren kennen, ons, onze gewoontes...

Vertaald Frans
    Damathe
    Rapporteren

Ik denk sowieso niet dat het een goed idee is om haar bij haar nekvel te pakken. Dat is best wel agressief!

Als ze iets vreet, leid haar dan af met een speeltje, een Kong, een bal of wat dan ook.

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 42

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!