Mijn pup valt me aan als ik hem op zijn kop geef

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Sinds een week heb ik een Mechelse herder pup. Maar als ze de bank aanvalt of spullen pakt... dan geef ik haar op haar kop, maar dan gromt ze naar me en valt ze me aan. Als ik haar echter haar gang laat gaan, sloopt ze alles.

Ik heb al geprobeerd haar bij haar nekvel te pakken, een beetje te schudden of mijn hand in haar bek te stoppen, maar niets helpt. Twee seconden later doet ze precies hetzelfde weer.

Ook eet ze 's ochtends en 's avonds haar eigen poep op. Ik vermoed dat ze honger heeft, maar ik geef haar de hoeveelheid die op de zak staat (56 g verdeeld over 3 maaltijden). Het merk brokjes is Sa Vraie Nature (een Frans merk).

En ik zou graag willen weten wanneer de bijtfase van pups meestal ophoudt.

Bedankt voor de reacties! Verder is ze hartstikke lief.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

42 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Is dit een troll???? Ze eet maar 56 gram voer 🤪 Anders denk ik dat je weer helemaal bij nul moet beginnen... 3 speeltjes is echt niet genoeg voor een puppy. Je moet veel langere wandelingen maken, Mechelse herders zijn superactief.... En haar bij het nekvel pakken... nee, straffen heeft geen zin en haar pijn doen al helemaal niet. Ik denk dat je echt snel een gedragstherapeut moet inschakelen....

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Lhadi45812, het heeft echt geen zin om te blijven kopiëren en plakken, je bericht voegt helemaal niks toe.

Sarada, zoals de anderen ook al zeiden: je pakt het op de verkeerde manier aan met je puppy. De communicatie loopt niet, of in ieder geval heel slecht. Jij en je puppy begrijpen elkaar gewoon niet.

Ik weet niet of je je wel in het ras hebt verdiept voordat je deze pup in huis nam. Het is namelijk een hond met een heel eigen karakter en specifieke behoeften. Een Mechelaar is niet de makkelijkste hond om op te voeden, maar als je het goed aanpakt, wordt het een geweldige hond.

Zoek een gedragstherapeut die het ras echt goed kent (dus niet de eerste de beste), die kan je de basis en de juiste handvatten geven voor een goede opvoeding. Maar besef wel dat je bij een Mechelaar echt +++++ in de opvoeding moet investeren.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Er is echt te veel om op te noemen en te doen! Schakel een gedragstherapeut in, anders loop je recht tegen de muur aan!

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sarada, het lijkt me echt dringend dat je leert hoe je met een pup moet omgaan, want je hebt een ras waarbij dit soort fouten je weleens duur komen te staan...

Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik denk dat deze mensen beter een goudvis hadden kunnen nemen, of hooguit een chihuahua. Ze zijn niet geschikt voor een hond die opvoedingsregels nodig heeft. Ik vind trouwens dat fokkers beter zouden moeten kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben en dit soort honden absoluut niet aan zulke mensen moeten meegeven.

Denk maar niet dat een chihuahua makkelijk op te voeden is... Ik heb er zelf een en geloof me, hij heeft een behoorlijk eigen willetje 😁

Wat speeltjes betreft: voor mijn twee kleine hondjes heb ik er een stuk of tien liggen.

Vertaald Frans
    Audreyou29
    Audreyou29 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Daarnaast, wanneer een puppy bijt, heb je helemaal niks aan je technieken. Hij wil gewoon zijn tanden gebruiken, net als baby's die op een rammelaar bijten. Je puppy heeft gewoon geschikt speelgoed nodig om op te kluiven.

Vertaald Frans
    Audreyou29
    Audreyou29 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, dat is 56 g per maaltijd. Ze kan nog niet aan de riem lopen. Ze heeft 3 speeltjes, waaronder een Kong waar ik Kiri in doe.

3 speeltjes is echt te weinig. Je hond moet haar energie kwijt, niet alleen door wandelingen maar ook door te spelen. Als je haar wat meer speeltjes geeft, denk ik dat dat haar goed bezighoudt (en haar vooral afleidt, zodat ze geen poep eet of de meubels sloopt).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Ik heb sinds een week een Mechelse herder pup. Maar als ze de bank aanvalt of spullen inpikt... dan geef ik haar op haar kop, maar dan gromt ze naar me en valt ze me aan. Als ik haar gewoon haar gang laat gaan, sloopt ze alles. Ik heb al geprobeerd haar bij haar nekvel te pakken en wat te schudden, of mijn hand in haar bek te steken, maar niets helpt: twee seconden later doet ze weer precies hetzelfde. Ook eet ze 's ochtends en 's avonds haar eigen poep op; ik vermoed dat ze honger heeft, maar ik geef haar de hoeveelheid brokjes die op de zak staat (56 g per maaltijd, 3 keer per dag). Het merk brokjes is Sa Vraie Nature (een Frans merk). Ik zou graag willen weten wanneer die bijtfase van een pup ongeveer ophoudt? Bedankt voor de reacties, want verder is ze echt een schatje.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi, ik heb nu sinds een week een Mechelse herder pup. Maar als ze de bank aanvalt of spullen voor zichzelf opeist, dan geef ik haar op de kop. Dan gromt ze naar me en valt ze me aan. Maar als ik haar gewoon haar gang laat gaan, sloopt ze alles. Ik heb al geprobeerd om haar in haar nekvel te pakken en even te schudden of mijn hand in haar bek te duwen, maar niets helpt; twee seconden later doet ze precies hetzelfde weer. Ook eet ze 's ochtends en 's avonds haar eigen poep op. Ik denk dat ze honger heeft, maar ik geef haar de hoeveelheid brokjes die op de verpakking staat (56 gram voor elk van de 3 maaltijden). Het merk voer is Sa Vraie Nature (een Frans merk). Ik zou graag willen weten wanneer die bijtfase van een pup eindigt? Bedankt voor de antwoorden, want verder is ze echt een schatje.
    Vertaald Frans
  • 30 reacties van 42

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!