Mijn pup valt me aan als ik hem op zijn kop geef

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Sinds een week heb ik een Mechelse herder pup. Maar als ze de bank aanvalt of spullen pakt... dan geef ik haar op haar kop, maar dan gromt ze naar me en valt ze me aan. Als ik haar echter haar gang laat gaan, sloopt ze alles.

Ik heb al geprobeerd haar bij haar nekvel te pakken, een beetje te schudden of mijn hand in haar bek te stoppen, maar niets helpt. Twee seconden later doet ze precies hetzelfde weer.

Ook eet ze 's ochtends en 's avonds haar eigen poep op. Ik vermoed dat ze honger heeft, maar ik geef haar de hoeveelheid die op de zak staat (56 g verdeeld over 3 maaltijden). Het merk brokjes is Sa Vraie Nature (een Frans merk).

En ik zou graag willen weten wanneer de bijtfase van pups meestal ophoudt.

Bedankt voor de reacties! Verder is ze hartstikke lief.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

42 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja hoor, ik heb ook een vreetzak van een Génésys, ze zou de hele dag wel door kunnen eten... Jyrkhos weet daarentegen wel wanneer hij moet stoppen. Zo zie je maar weer, het ligt niet aan het ras, maar aan het 'exemplaar' om het zo maar te zeggen lol

Vertaald Frans
    Julie-Cocker
    Julie-cocker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik begrijp je wel, maar degene die de post heeft geschreven? Want zij is niet meer teruggekomen, zoals wel meer mensen de laatste tijd. In ieder geval, ik (Tania) gaf mijn puppy (Baloo, de zoon van mijn hond) onbeperkt te eten tot hij 6 maanden was en daarna twee keer per dag. Ik denk dat het ook afhangt van het ras, hoe actief ze zijn en van het baasje, die zijn hond normaal gesproken goed kent (persoonlijk heb ik het nooit afgewogen en mijn honden zijn niet te dik).

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

Nou, ik zeg niet dat hij onbeperkt moet krijgen, maar dit is echt niet genoeg voor z'n groei en z'n gezondheid later.

Volgens mij heeft de poster niet begrepen dat er op de zak staat dat je voor de portie moet kijken naar het verwachte volwassen gewicht van de hond, en niet naar het huidige gewicht (eh, ben ik zo duidelijk? Ja, jij begrijpt me wel, maar de poster??)

Vertaald Frans
    Julie-Cocker
    Rapporteren

Oeps ja, sorry, dat had ik inderdaad ook gezien, maar in alle haast ben ik die 3 (gigantische) maaltijden helemaal vergeten! Nee, dat kan echt niet hoor, bedankt voor het rechtzetten van mijn foutje 👌

Geen dank :) lol, maar zelfs 150g per dag voor een Mechelse herder is echt heel weinig. Op die leeftijd groeien ze volop en moeten ze gewoon onbeperkt kunnen eten. Het is net alsof je bij een kind van 3 jaar het eten tot op de gram nauwkeurig gaat uitrekenen, dat slaat echt nergens op.

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

Oeps, ja, sorry, dat is precies wat ik ook had gezien, maar in de hitte van de strijd ben ik die 3 (gigantische) maaltijden helemaal vergeten! Nee, dat kan echt niet hoor.

Bedankt dat je me even corrigeerde 👌

Vertaald Frans
    Julie-Cocker
    Rapporteren

Ja, het is 56 g per maaltijd. Ze kan nog niet aan de riem lopen. Ze heeft 3 speeltjes, waaronder een Kong waar ik Kiri in doe.
    ** stop, je pup gaat dood!! 56 g per dag is onmogelijk en onvoorstelbaar! 😈

Tania, het is 56x3 als ik het goed heb begrepen.

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

Ja, het is 56 g per maaltijd. Ze kan nog niet aan de riem lopen. Ze heeft 3 speeltjes, waaronder een Kong waar ik Kiri in doe.

Nee, wacht eens even, je puppy gaat zo nog dood!! 56 g per dag is echt onmogelijk en ondenkbaar! 😈

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Helemaal eens met @Misanthrope, schakel een gedragstherapeut in.

Lees ook het topic "mijn hond wil de overhand over me krijgen" eens door, want dat is precies het soort moeizame relatie waar je op afstevent als je zo doorgaat.

Je moet echt even alles op een rijtje zetten en met een schone lei beginnen!

Vertaald Frans
    Gigi397
    Gigi397 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sarada, ik hoop dat je je Mechelaar af en toe weegt, je hebt tenslotte geen klein hondje uitgekozen. Hij moet de hoeveelheid gram eten die bij zijn gewicht past!!

Geen enkel dier vindt het fijn om bij de nek gepakt te worden, ga echt een dialoog met hem aan met simpele woorden. Deze pup komt me een beetje verloren en gedesoriënteerd over bij jou thuis. Daarom hapt hij waarschijnlijk naar je; hij weet nog niet naar wie hij moet luisteren en wie hij kan vertrouwen. Ze zijn prachtig als ze goed in hun vel zitten. En schreeuw vooral niet tegen hem, juist niet. Je zult veel geduld en zachtheid nodig hebben. Blijf relaxed en neem contact op met een goede gedragstherapeut. Heeft hij botten om op te kluiven voor zijn tanden? Veel succes en een 'cool attitude' gewenst. gigi397

Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Is dit een troll???? Eet ze maar 56g voer? 🤪 Anders denk ik dat je weer helemaal bij nul moet beginnen... 3 speeltjes is echt niet genoeg voor een puppy. Je moet veel langere wandelingen maken, Mechelaars zijn superactief... En haar dan bij haar nekvel pakken... nee, straffen heeft geen zin en haar pijn doen al helemaal niet. Ik denk dat je echt snel een gedragstherapeut moet opzoeken...

Het is trouwens 3 keer per dag 56g.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 42

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!