Hoe krijg ik mijn hond in zijn hok en hoe zorg ik dat hij daar blijft?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Hoe krijg ik mijn hond, een Mechelse herder van 16 maanden, zo ver dat hij in zijn hok gaat en daar ook echt blijft? Vooral als het regent en we niet thuis zijn, is dit een probleem. Hij gaat er wel in als we er brokjes in gooien en we zeggen dan "blijf", maar dat duurt nooit lang. Ik heb het hok zelf voor hem gebouwd en hij heeft alle stappen van de bouw gezien, dus het is voor hem geen vreemd object.

Alvast bedankt! 👏

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Lonko
    Lonko Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Helemaal eens met @Fonzie; ik heb precies hetzelfde probleem: een op maat gemaakt hondenhok met een kleedje en ook nog een matras, een tuin van 800 m², twee wandelingen per dag, kortom: het paradijs voor een hond. Maar nee hoor! Hij gaat alleen op mijn verzoek zijn hok in en komt er dan meteen weer uit. Volgens mij snapt hij niet dat dit zijn zomerverblijf is, want in de winter slaapt hij gewoon lekker binnen. Mijn bedoeling is dat hij buiten slaapt als het mooi weer is, want mocht hij dan de slaap niet kunnen vatten, kan hij mooi de tuin in voor een plasje of meer...
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat is precies wat ik zeg: je dier krijgt niet waar hij van droomt :)

Grote ruimte om lekker te rennen? Een tuin blijft maar een tuin; hij heeft afwisseling nodig en wil dingen ontdekken. Dus inderdaad, dat is echt niet genoeg!

En ik zou zeggen: als je dat hondenhok zo geweldig vindt, aarzel dan niet en ga er zelf eens in slapen als het regent, dan merk je het vanzelf wel ^^

Kussentjes en snoepjes... het boeit hem blijkbaar helemaal niks :)

Je hond verveelt zich en heeft het niet naar zijn zin. Let daar goed op, want uiteindelijk praat je nu meer over je eigen welzijn dan over dat van je dier :)

Twee keer per dag? Terwijl je 'm eigenlijk minstens drie keer per dag moet uitlaten. Je komt dus nog een wandeling tekort :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De hond van mijn oma, een Mechelse herder kruising, sliep ondanks het weer bijna nooit in zijn hok. Hij zat liever buiten in weer en wind dan in zijn hok... zo is het nu eenmaal :)

Ik denk dat ik deze oplossing ook maar eens moet gaan overwegen 👏

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Je moet van het hondenhok een fijne plek maken waar hij lekker rustig kan liggen zonder gestoord te worden.

Ten eerste moet het hok van de grond af staan, goed geïsoleerd zijn en op een plek staan die hij prettig vindt.

Om ervoor te zorgen dat je hond zich er fijn voelt, moet het natuurlijk comfortabel zijn. Maak er echt een positieve plek van en gebruik het nooit voor iets negatiefs (zoals straf of mopperen...).

Als hij er ondanks dat alles nog steeds niet in gaat, laat hem dan maar lekker begaan. Als hij niet beschut wil liggen, is dat zijn eigen keuze. Maar op een gegeven moment zal hij vast wel inzien dat zo'n eigen plekje binnen pootbereik best fijn is 😌

Bedankt voor je reactie, maar dat is precies wat ik heb gedaan. Dus geduld hebben... op een dag misschien? Of misschien wel nooit 😋

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

Nou, sorry dat ik het moet zeggen, maar het gaat niet per se werken hoor ^^

Zouden wij zelfs als het regent de hele dag in een eenpersoonsbedje willen liggen niksdoen? Nou nee, en zo moet je het bij een hond ook zien. Ondanks alle liefde en het vertrouwen dat hij in je heeft, is in een hok alleen zitten (of het nu regent of mooi weer is) gewoon niet echt zijn ding :)

Heeft je hond een ren? Hondenhok + overkapping + speeltjes enz? Kortom, alles wat hij nodig heeft om op een veilige plek te spelen?

Gezien de vele problemen en mijn persoonlijke mening (let op: dit is echt mijn eigen mening), laat je een hond niet zonder toezicht in de tuin: diefstal, vergiftiging, blaffen, ontsnappen, enz!

Als je viervoeter dat allemaal doet, komt dat omdat hij zich alleen verveelt, wat ook wel begrijpelijk is ^^

Je moet dus iets vinden waarmee hij zich kan vermaken en vooral zijn energie kwijt kan, zeker op die leeftijd :)

Bedankt voor je advies, maar als mijn hond niet binnen is, heeft hij echt enorm veel ruimte om zijn energie kwijt te kunnen. Het terrein is omheind en zelfs als het hek openstaat, gaat hij er nooit alleen doorheen, alleen aan de lijn en met iemand erbij (hij wacht dan keurig). Hij blaft ook nooit, tenzij er een goede reden voor is. Hij is nooit lang alleen, want er is elke dag wel iemand thuis en we gaan elke dag met hem wandelen of hardlopen in het bos, soms wel twee keer per dag. Dat hondenhok was simpelweg bedoeld als schuilplaats en zodat hij "zich thuis voelt" als we een paar uurtjes weg zijn of als het regent. Eigenlijk gaat hij er uit zichzelf niet in. Jammer dan. En dat terwijl het een prachtig op maat gemaakt hok is (maar niet te groot), met een kleedje, speeltjes en lekkers... Beter dan dat kunnen we het niet maken 👏

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

Tja, vervelend om te moeten zeggen, maar dat gaat niet per se werken ^^

Zouden we zelf, zelfs als het regent, de hele dag in een klein eenpersoonsbedje willen liggen niksen? Nou nee, en zo moet je het bij een hond ook zien: hoeveel hij ook van je houdt en hoe groot zijn vertrouwen in je ook is, alleen in een hok zitten (of het nu regent of mooi weer is), dat is niet echt zijn ding :)

Heeft je hond een ren? Een hok + schuilplaats + speeltjes etc.? Kortom, alles wat hij nodig heeft om op een veilige plek te kunnen spelen?

Gezien alle mogelijke problemen en mijn persoonlijke mening (let op: dit is echt mijn eigen mening), laat je een hond niet zonder toezicht in de tuin: diefstal, vergiftiging, overmatig blaffen, ontsnappen etc.!

Als je viervoeter dit allemaal doet, dan is dat omdat hij zich in z'n eentje verveelt, wat natuurlijk heel begrijpelijk is ^^

Je moet dus iets voor hem vinden waar hij zich mee kan vermaken en vooral waar hij zijn energie in kwijt kan, zeker op die leeftijd :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

Je moet van het hondenhok een fijne plek maken waar hij rustig kan uitrusten zonder gestoord te worden.

Ten eerste moet het hok verhoogd staan, goed geïsoleerd zijn en op een plek staan die hij prettig vindt.

Om ervoor te zorgen dat je hond zich er fijn voelt, moet het hok natuurlijk comfortabel zijn. Maak er echt een positieve plek van en koppel er nooit iets negatiefs aan (zoals straf of mopperen...).

Mocht hij er ondanks dit alles toch niet in gaan, laat hem dan gewoon begaan. Als hij geen zin heeft om beschut te liggen, dan is dat maar zo. Maar na een tijdje zal hij vast wel begrijpen dat zo'n schuilplekje binnen pootbereik eigenlijk best fijn is 😌

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De hond van mijn oma, een kruising Mechelse herder, sliep ondanks het slechte weer maar heel weinig in zijn hondenhok. Hij hield er meer van om weer en wind te trotseren dan om in zijn hok te zitten... zo is het nu eenmaal :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah ja, dat herken ik! Mijn hond zag zijn kleedje eerst ook als speelgoed, maar je moet hem echt laten zien dat dat de plek is waar hij moet slapen. Als mijn puppy bijvoorbeeld niet op zijn kleedje in slaap viel, legde ik hem er zelf op en na een tijdje snapte hij dat dat de plek is om te maffen. Misschien staat het hondenhok op een plek die hij niet prettig vindt?

Eigenlijk slaapt hij daar niet. Zijn vaste plek voor de nacht is de keuken. Het hondenhok is voor wanneer we er overdag niet zijn, zeker als het regent. Het was ook bedoeld als een eigen veilig plekje. Bedankt voor je reactie! 👏

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    O ja, herkenbaar! Mijn hond zag zijn kleedje eerst ook als speelgoed. Je moet hem echt laten zien dat dat de plek is waar hij moet slapen. Als mijn puppy bijvoorbeeld ergens anders in slaap viel, legde ik hem steeds op zijn kleedje. Na een tijdje begreep hij vanzelf dat dat zijn plekje is om te maffen. Misschien staat zijn mand op een plek die hij niet prettig vindt?
    Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!