Help: Mijn hond heeft een vreemd bultje op haar poot
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ja, je ziet heel duidelijk een beet; goed in de gaten houden zoals Mel al zegt.
Er zijn nu niet veel teken, maar het kan wel gebeuren. Ik heb er met de kerst nog eentje gevonden op een van mijn katten.
Je kunt het voor nu alvast ontsmetten. Het kan ook een doorn of een splintertje zijn. Voorlopig is er niks verontrustends aan de hand, het kan wel wachten tot dinsdag.
Houd de ontwikkeling goed in de gaten, kijk of het gaat ontsteken en let op de algemene conditie van je hond. Bij babesiose (tekenziekte) is de hond erg lusteloos en is de urine oranje. Dan moet je direct naar de spoed-dierenarts!
Maar het zou goed kunnen dat de zwelling tegen dinsdag alweer is afgenomen. Het lijkt op een ontstekingsreactie na een tekenbeet, een doorn of...?
Even in de gaten houden dus. Maar ik zou me niet al te veel zorgen maken zolang je hond fit is en geen pijn heeft.
2 reacties van 2