Groei en volwassen grootte van Mechelse herders
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Wat ik me nog kan herinneren, is dat de Mechelse herder van mijn ouders met 6 maanden 19 kg woog en een schofthoogte had van 50 cm.
Teefje: 20-25 kg, schofthoogte 58 cm (+4/-2)
Reu: 25-30 kg, schofthoogte 62 cm (+4/-2)
Hij hoeft niet per se een kruising te zijn..
Hij is 7 kg zwaarder en 7 cm groter dan een Mechelse herder, terwijl hij een kruising Mechelaar is.
Maar een kruising tussen een Mechelaar en wat? Dat is de grote vraag...
Ja, ik ben het wel met je eens gwash, maar het verschil kan toch ook weer niet zó groot zijn.
Ja, maar hij is toch wel echt behoorlijk groot hoor :/ maar goed, als zijn vader ook groot was...
Weet je waar hij mee gekruist is @sianaroche?
Heb je hem uit het asiel geadopteerd?
Oh wauw, ik kende een Mechelse herder die Haiko heette, hij was zo lief ♥ Ik ben echt dol op die naam ♥
Tja, aan de andere kant heeft hij geen stamboom, dus het heeft geen zin om hem te vergelijken met de rasstandaard van de Mechelse herder.
Ik bedoel het niet vervelend hoor, vat het niet verkeerd op, maar ja.
Een Mechelse herder van 6 maanden zou ongeveer 21 kg moeten wegen en een schofthoogte van 52,5 cm moeten hebben....
Wacht eens even!!! Weegt je hond nu al 28 kg met 6 maanden???????
Een Mechelse herder weegt toch rond de 30 kilo als hij volwassen is????
Hij heeft sowieso geen stamboom...
59 reacties van 59