Groei en volwassen grootte van Mechelse herders

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb dit topic geopend om de grootte van Haïko te 'vergelijken' met andere Mechelaars tijdens hun groei.

Met 3 maanden = 15,2 kg

Met 4 maanden = 18 kg

Met 5 maanden = 23,4 kg

Met 6 maanden = 28 kg en ongeveer 58 cm (lastig te meten met een hond die alle kanten op beweegt).

Zijn vader was behoorlijk groot en hij lijkt op hem, dus we weten dat het een flinkerd wordt ^^

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

59 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Volgens mij siana, gaat jouw hond wel buiten de rasstandaard vallen. Ik heb vaker Mechelse herders gezien van meer dan 70 cm en 50 kg bij 10 maanden... Maar hij valt dan sowieso buiten de standaard, die van mij is 62 cm en weegt 27 kg...

Vertaald Frans
    C
    Caroline-eg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, dat hangt natuurlijk van de hond af, maar volgens mij is dat echt een kenmerk van de Belgische herder: rond de 6 maanden hebben ze het grootste deel van hun groei al gehad. Hij stopt dan nog niet helemaal, maar ik denk niet dat je hond nog veel groter wordt; hij gaat vooral nog meer spiermassa krijgen. Laten we zeggen dat hij rond de 14 maanden wel maximaal uitgegroeid is, maar het meeste werk is nu dus wel gedaan. ^^

Reuzenrassen groeien inderdaad heel langzaam, denk aan de Sint-Bernard, Duitse dog, enzovoort.

Ik krijg die opmerking zelf ook vaak, maar dan meer over de 'wolf' dan over de 'weer' ^^ Thuis noemen we hem trouwens "de koe".

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb trouwens ook op een site gelezen dat sommige grote honden wel tot hun tweede jaar kunnen doorgroeien.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt, ik heb gezien dat sommige honden eerst heel snel groeien en dan stabiliseren, terwijl andere honden minder snel groeien en dan later ineens een groeispurt krijgen.

De afgelopen dagen merkte ik dat hij een wat 'volwassener' kop begint te krijgen. Dus misschien is hij bijna uitgegroeid.

Gisteren hoorde ik een jongetje zeggen: "Het lijkt wel een weerwolf!" ^^

Vertaald Frans
    C
    Caroline-eg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb zelf een kruising tussen een Mechelse herder en een Duitse herder. Hij lijkt zo erg op zijn moeder dat je hem makkelijk voor een type Mechelaar zou kunnen aanzien, maar uiteindelijk is het niet echt te vergelijken omdat hij geen stamboom heeft en een kruising is. Als volwassen hond is hij 63 cm en weegt hij 33,5 kg.

Wat ik me nog herinner — en dat komt van de Mechelse moeder — is dat de groei bij de Duitse herders die mijn moeder vroeger had wat langer duurde. Met 6 maanden had de hond zijn volwassen hoogte al bijna bereikt, waarna hij in de breedte is gegroeid. Maar alle Mechelaars die ik ben tegengekomen waren vaak kleiner en slanker dan die van mij; mijn dierenarts vertelde me dat het zeldzaam is dat een Mechelaar zwaarder is dan 30 kg. Wat betreft de rasstandaard zal er wel een gewichtslimiet zijn, maar in ieder geval woog jouw hond op dezelfde leeftijd evenveel als die van mij. Je moet wel weten dat het een snelle groei is; je zult je hond niet veel meer zien veranderen. Hij zal niet veel groter meer worden en misschien nog een paar kilo aankomen, maar dat is het dan ook wel. Het zijn "grote" honden die snel groeien, ik weet niet of dit het enige grote ras is waarbij dat zo werkt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah balen, ik dacht dat het een Mechelse herder was.

Ik vraag me af of hij hiervoor niet toch een Mechelaar heeft gehad.

Vraag het hem sowieso even, dat kost niks :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Op zijn profiel heeft hij een Duitse herder!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, maar dan moet ik wel eerst even zijn profiel vinden. Maar het is een goed idee!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je kunt hem een pb sturen om hem te vragen of hij even een kijkje wil nemen bij je post.

Hij doet dat wel, dat weet ik zeker.

Het is een goeie wolf :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ga ervoor zorgen dat mijn topic op de eerste pagina blijft staan!

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 59

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!