Een Beagle in een appartement?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

De vraag is eigenlijk vrij simpel: ik ben al een tijdje op zoek naar een hondenras en mijn oog is gevallen op de Beagle, wat me een geweldige hond lijkt!

Maar nu komt het: ik woon alleen in een appartement van 50 m² met mijn slang en mijn baardagaam. Het is goed ingedeeld en er is ruimte genoeg, maar het blijft natuurlijk wel een appartement...

's Ochtends vertrek ik om 8:30 uur, tussen de middag kom ik een uurtje naar huis en om 17:30 uur ben ik weer terug. Zou hij het aankunnen om die tijd alleen te zijn? Ik moet er wel bij zeggen dat het om een puppy gaat.

Bedankt voor jullie reacties!

Voor degenen die geen zin hebben om een heel verhaal te typen, vul dan even de poll in!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Geen probleem volgens mij. 's Ochtends een wandeling van 30 minuten, tussen de middag 10 tot 15 minuten (vooral voor de behoefte), en 's avonds haal je het dan in (minstens een uur). Ik neem aan dat zodra je wat vrije tijd hebt, je die gebruikt om de wandelingen langer te maken?

Beagles zijn echt geweldig! Het zijn super gezinshonden.

Verder zou ik in jouw plaats, zoals al eerder gezegd, goed opletten dat het echt een gezelschapshond is en geen jachthond (geen ouders die specifiek voor de jacht op wilde zwijnen zijn, zoals ze dat vaak noemen). Natuurlijk zit het in de genen, maar als het instinct bij de voorouders minder sterk aanwezig is, is dat voor jullie allebei een stuk fijner.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat lijkt me een prima schema, ook qua wandelingen.

Ik raad je ook aan om een paar dagen vrij te nemen om bij je hond te zijn. Niet de hele tijd, maar in ieder geval voor het uitlaten en zodat hij aan zijn nieuwe omgeving kan wennen. Daarna kun je het alleen zijn stap voor stap opbouwen. Zorg er ook voor dat hij je niet de hele tijd achterna loopt.

Echt super, je hond zal hartstikke gelukkig worden. Je kunt beter een hond in een appartement hebben die vaak mee naar buiten gaat, dan een hond die de hele tijd alleen maar in een huis zit!

Vertaald Frans
    C
    Caroline-eg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je hem meeneemt op vakantie, is dat natuurlijk hét moment om hem te leren alleen te zijn. Het is veel beter om het stap voor stap op te bouwen in plaats van hem de eerste dagen meteen urenlang alleen te laten. Met Iago heb ik het ook zo gedaan en hij had het zo onder de knie. Je begint heel rustig aan, totdat je op een punt komt dat je even boodschappen gaat doen en hij ongeveer 1,5 uur alleen is. Dat bouw je dan steeds verder uit: even de stad in voor 3 uur, enzovoort.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zolang je aan zijn behoeften voldoet, maakt het feit dat je in een appartement woont weinig uit. Vlak bij mij in de buurt woonde een Beagle in een huis met een tuin, en ik kan je vertellen dat hij doodongelukkig was omdat zijn baasjes hem de hele dag in de tuin lieten zitten...

Vergeet trouwens niet om je puppy bij een fokker te halen die gezelschapshonden fokt en geen jachthonden, anders wordt het problematisch voor jou én voor de hond.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb een beagle-teefje van 3 jaar dat altijd in een appartement heeft gewoond en ze doet het hartstikke goed. Ik laat haar 's ochtends uit voordat ik naar mijn werk ga (vóór 8:00 uur) en ik ben aan het eind van de dag rond 17:15 uur weer thuis. Ze is gewoon zindelijk en braaf.

In het weekend maken we er gebruik van om een paar uur lekker in het bos te wandelen.

Alleen de eerste maanden zijn natuurlijk lastig: haar zindelijk maken, zorgen dat ze niet overal op kauwt, enzovoort. Echt een baby die je moet opvoeden, een puppy hè ^^

Kleine tip: het zijn echte vreetzakjes, dus met een lekker snoepje als beloning leert ze een stuk sneller lol

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Een beagle kan er niet zo goed tegen om alleen te zijn...

maar hij kan echt prima in een appartement wonen :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, op de forums zeggen ze inderdaad dat het niet goed is om de hele tijd bij je pup te zijn, omdat hij er anders te veel aan gewend raakt... (in tegenstelling tot bij een kat, waarbij het blijkbaar juist wel slim is om wat vrije dagen op te nemen...)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens :)

Je hond een weekendje bij je hebben, oké. Maar tijdens de vakantie zou ik dat niet doen, omdat de hond er dan aan gewend raakt dat er altijd iemand bij hem is. Waarschuw trouwens de eerste dagen wel even je buren dat hij misschien flink kan gaan blaffen.

De uitlaattijden lijken me verder prima

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Helaas heb ik geen vakantie vanwege een nieuwe baan, dus hij zal het 'alleen moeten leren' :/

Wat het energie kwijt kunnen betreft, dat is geen probleem. Ik was vooral bang dat hij zich zo lang alleen zou voelen in een niet al te groot appartement.

Vertaald Frans
    C
    Caroline-eg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Voor een puppy is het het beste om hem in huis te nemen als je vakantie hebt, zodat je hem stap voor stap kunt leren om zindelijk te worden en alleen te zijn. De tijden dat hij alleen is zijn prima, zeker omdat je tussen de middag even naar huis gaat. Omdat een beagle een sportieve hond is, zul je hem echt mee naar buiten moeten nemen om hem lekker te laten uitrazen. Ik heb zelf ook een actieve hond in een appartement die gemiddeld 2 uur per dag buiten is. De beagle is daarnaast een jachthond die veel wil onderzoeken en speuren, dus je zult echt in die behoeften moeten voorzien.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer