Wanneer gaat een pitbull 'uitzwaren'?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hallo, ik meng me even in het gesprek om de eer van de Rottweiler te verdedigen. Deze honden zijn van nature echt niet gevaarlijk of agressief. Eigenlijk zijn het gewoon grote knuffelberen.

Ze kunnen het heel goed vinden met andere honden en zelfs met katten. Ook zijn ze dol op kinderen.
Ik denk dat geen enkel ras van nature agressief is; het is de manier waarop het baasje ze opvoedt die honden agressief kan maken.
@Pfoucard, honden kunnen inderdaad gevaarlijk zijn door hun baasjes, maar een hond standaard als gevaarlijk bestempelen puur vanwege het ras slaat nergens op. Je kunt in principe elke hond trainen om aan te vallen. De aanleg van sommigen komt voort uit de selectie bij het fokken, maar het is heel goed mogelijk om deze karaktertrekken te matigen door het gedrag om te buigen. Je moet dit wel verstandig aanpakken om excessen en uitschieters te voorkomen. Dat is ook wat we al bespraken. Je moet gewoon activiteiten die ongepast gedrag kunnen uitlokken vermijden, dat is alles.
Ah... En wat is de aard van een Rottweiler dan eigenlijk?
Zijn er nog andere rassen die van nature gevaarlijk en agressief zijn, zodat ik weet waar ik voor moet oppassen?
Bulldog sorry 😋
Hoi,
Bij dit soort rassen zijn het juist de baasjes die gevaarlijk zijn. Dit type honden hoort bij de 'bully-achtigen'; ze zijn van zichzelf niet vals, maar er zijn mensen die ze trainen als vechthond om aan te vallen. Dat is echt schandalig, want op die manier worden ze pas gevaarlijk en onvoorspelbaar.
Rottweilers zijn van nature agressief en gevaarlijk, maar over het algemeen zijn honden en katten het liefst in het gezelschap van mensen. Sommige honden zijn alleen zo groot dat ze zonder het te willen een kind omver kunnen lopen.
Ik vermoed dat het een periode is waarin de hond heel snel spiermassa aanmaakt, wat de indruk wekt dat... 'paf'... de popcorn openspringt 😁
Daar komt het echt vandaan
Echt hoor! Het klinkt net als popcorn...
Dat is de term die voor alle molossers wordt gebruikt wanneer ze tegen het einde van hun groei breder worden in hun bouw. Het is dus niet specifiek voor 'pitbulls' bedoeld.