Voetzooltje afgescheurd (of bijna) - Urgent

Melly
Melly Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond wamiz-vrienden

Gisteren ben ik naar de dierenarts geweest omdat mijn Toumaï aan zijn pootje likte, hem niet meer op de grond zette, etc.

Kortom, het bleek dat hij een schaafwond aan zijn voetzooltje had, dus hij krijgt nu ontstekingsremmers en antibiotica, samen met een zalfje en een nabehandeling.

Nu wilde ik net zijn zalfje opdoen en ik voel dat het loslaat! Ik keek goed en er is gewoon een groot stuk van zijn voetzooltje aan het loskomen! Er zit nog een groot deel vast, maar ik vind het echt helemaal niks!

Ik heb helemaal geen verband ofzo in huis! Morgenochtend bel ik meteen de dierenarts, maar wat moet ik in de tussentijd voor vannacht doen? Zal ik hem een sok aandoen of zoiets? Ik ben bang dat het gaat ontsteken door de warmte enz.

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

21 antwoorden
Sorteren op:
  • Tuxedo
    Tuxedo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik raad je aan om bij de apotheek wat gebrokkelde groene klei te kopen. Maak daar een kleipakking van; dat voorkomt infecties, herstelt het weefsel en geeft je dier echt verlichting. Die zalfjes van de dierenarts zijn prima, maar ze doen vaak maar weinig, terwijl groene klei echt wonderen verricht. Ik heb de huid van een hele diepe wond bij een van mijn honden in een week tijd weer helemaal hersteld, zo snel en effectief werkt het. Als je wilt, kan ik je wel wat tips geven over hoe je het aanbrengt!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Kunnen jullie me de namen geven van ontstekingsremmende of antibioticazalven die ik kan kopen om mijn hond te behandelen alsjeblieft?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi, ik heb een Epagneul breton. Afgelopen zondag zijn we de heuvels in gegaan zodat ze zich even lekker kon uitleven. We hebben zo'n 6 uur gewandeld. Ik had water voor haar mee en heb haar ook natgemaakt, maar eenmaal thuis kon ze niet meer lopen. In het begin dacht ik dat ze kramp had, maar de volgende dag zag ik dat ze op drie poten open wonden heeft op haar voetzooltjes. Bij de vierde poot hangt het kussentje er zelfs nog maar aan een zijden draadje bij. Ik ontsmet het nu met Betadine, maar wat kan ik nog meer doen om haar te helpen sneller te genezen?
    Vertaald Frans
    Melly
    Rapporteren

Dat verbaast me niks Oc, de dierenarts zei al dat Amstaffs niet echt "gevoelige" honden zijn haha, en dat ze, ook al hebben ze pijn, er alsnog gewoon lomp tegenaan gaan :)

Nou, als ik zie dat jullie hondjes hechtingen of nietjes hebben gekregen, dan denk ik dat Toumaï echt mazzel heeft gehad!

Bedankt ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Die van mij had precies hetzelfde! De dierenarts heeft het nog geprobeerd te lijmen, maar dat werkte niet, dus werden het nietjes + antibiotica :-/

Beterschap voor je maatje :)

Vertaald Frans
    Melly
    Rapporteren

Ah oké :)

Hihi, te veel kracht in die pootjes ^_^ Ik hoop dat het goed gaat met je hondje :/

Ja Buzz, hetzelfde hier, nog 2 dagen aan de antibiotica en ontstekingsremmers. Het gaat een stuk beter, ik ben echt blij. Hij zet zijn poot weer helemaal op de grond, niet alleen op de puntjes van zijn nagels :) Hij likt er bijna niet meer aan... Ik ben zo blij! Bedankt ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn boxer, het ziet er echt precies hetzelfde uit en de dierenarts heeft hem antibiotica voorgeschreven...

Veel succes...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Die badjes met betadine waren eigenlijk bedoeld om de wond te ontsmetten.

Afgelopen vrijdagavond nog was hij zo blij dat m'n man thuiskwam van z'n werk dat hij keihard op hem afstormde. Hij kreeg het alleen niet voor elkaar om op tijd te remmen en bam, zo tegen het ijzeren hek aan! Dus nu ligt de wond weer open, rrrrrhhhhh!

Vertaald Frans
    Melly
    Rapporteren

Ja! Ik had dat inderdaad gekocht omdat zijn voetzooltjes behoorlijk rood waren nadat ik hem uit het asiel had gehaald :/

Nu heb ik een ontstekingsremmende zalf met antibiotica om te voorkomen dat het gaat infecteren of smetten, en als nabehandeling moet ik regelmatig de zalf smeren die ik al had gekocht. Ik had het meegenomen om te laten zien aan de dierenarts en ze zei dat het prima was :)

Jeetje, je arme schat :s Echt hechtingen zelfs. De dierenarts zei dat ik deze winter goed moet oppassen met de sneeuw en het strooizout. Ik denk dat het hondenschoentjes worden deze winter...

En die badjes, doen die hem goed?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Op dit moment heeft hij een voetzooltje dat kwetsbaar blijft en steeds weer (oppervlakkig) opengaat! Dus een pootbadje met Betadine + eosine + een herstellende zalf

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 21

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer