Verschil tussen Staff en Pitbull?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Kan iemand me PRECIES uitleggen wat het verschil is tussen een Pitbull en een American Staff, als die er al is... Ik ben helemaal klaar met alle onzin die ik hierover hoor...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

162 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

http://www.canislibris.be/tranchedevie/lamerican-staffordshire-terrier-un-chien-dangereux/

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, een echt ras dat in een land door een stamboek erkend wordt, zeker.

Maar LOF niet. Dat is alleen in Frankrijk, en in Frankrijk bestaat dit ras niet. Het is daar niet erkend.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Moet je even bekijken om te begrijpen wat een Pitbull nou echt is => Het is helemaal geen gevaarlijk monster zoals ze ons graag willen laten geloven, en in de VS worden ze gewoon erkend met een officiële stamboom.

http://www.ukcdogs.com/Web.nsf/Breeds/AmericanPitBullTerrier12012012

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je kunt het vergelijken met katten. De huis-tuin-en-keukenkat is een kat zonder papieren waarvan de exacte bloedlijn niet bekend is. Hij kan niet als raskat worden beschouwd en heeft geen stamboom.

Voor de Pitbull geldt hetzelfde: dat is een hond zonder stamboom waarbij er sprake kan zijn van een kruising.

Het enige verschil is dat de term 'huis-tuin-en-keukenkat' slaat op alle niet-geïdentificeerde katten, terwijl de Pitbull wordt vergeleken met gecategoriseerde honden zoals de Amerikaanse Stafford.

Nee hoor, de Pitbull is een echt ras dat in de VS erkend is, met een stamboom en al. Alleen in Frankrijk en een paar andere landen zeggen ze dat het kruisingen zijn. De Stafford en de Pitbull zijn familie van elkaar en het zijn allebei rasechte honden. Het probleem is dat ze tegenwoordig bij elke kruising 'Pitbull' roepen, terwijl we dat vroeger gewoon een bastaardje noemden. Kijk maar eens naar de herkomst van de Pitbull en waar hij vandaan komt. De VS! :)

Vertaald Frans
    Célineo
    Rapporteren

De situatie rondom de Pitbull is een beetje een apart geval, omdat het een ras is (ik heb het over de "American Pit Bull Terrier" met papieren) dat op maar heel weinig plekken erkend wordt – volgens mij erkennen twee Amerikaanse stamboeken het. Voor zover ik weet is het in Frankrijk nooit erkend (LOF) en wordt het internationaal niet erkend door de FCI, en ook niet door de American Kennel Club (AKC)...

Frankrijk heeft net als veel andere landen "Pitbulls" verboden. Helaas was er een naam nodig om de honden waar het om gaat aan te duiden en een "pseudo-standaard" (ik zeg pseudo, want die is erg vaag) zodat je precies begrijpt welke honden er bedoeld werden. Het helpt je natuurlijk niet echt om uit te leggen wat een ras nou eigenlijk is (een selectie en dus al het papierwerk om die selectie bij te houden)... Zo blijf je die onduidelijkheid houden.

Vertaald Frans
    Célineo
    Rapporteren

Nou, het is eigenlijk hetzelfde als het verschil tussen een Golden Retriever (met stamboom) en een Labrador Retriever (met stamboom). Het zijn twee verschillende rassen met verschillende standaarden. Daarnaast zijn 'staff' en 'amstaff' gewoon bijnamen, net als 'Duitse Herder', 'Sheltie', enzovoort.

Wat je vooral moet onthouden is: stamboom = rashond, geen stamboom = geen rashond... In dit geval wordt elke hond die op een staff of amstaff lijkt, al snel als een Pitbull gezien (wat dan geen ras is, maar een verzamelnaam; de Pitbull wordt bij ons niet als ras erkend. In sommige landen bestaat het ras wel, maar dat is hier gewoon niet het geval).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

En wat is nou precies het verschil tussen een stafford en een amstaff?

Vertaald Frans
    Célineo
    Rapporteren

De labrador heeft daar niets mee te maken. Het is puur een kwestie van wel of geen officiële stamboom (voor rassen die op een Amstaff kunnen lijken), aangezien het 'Pitbull-ras' in Frankrijk niet wordt erkend.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De pitbull is een kruising. Een stafford met een labrador is een hond van de 'eerste categorie' en dat lijkt totaal niet op een pitbull. Een echte pitbull lijkt op een stafford, maar dan groter. Hij wordt in Frankrijk gewoon niet erkend, dus haal de boel niet door elkaar!!!

Vertaald Frans
  • 90 reacties van 162

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!