Verschil tussen Staff en Pitbull?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ik wil even benadrukken dat ik de wetgeving door en door ken, want ik heb zelf een pitbull in huis die je echt niet kunt laten herclassificeren!!
Nogmaals, een Rottweiler met of zonder stamboom valt gewoon onder categorie 2. En ja, Pitbulls zijn dan wel verboden in Frankrijk, maar dat houdt malafide types niet tegen om toch door te fokken en Pitbulls te "creëren"!
Zelfs als een hond is geherclassificeerd, heb je geen garantie bij een politiecontrole. Ze kunnen altijd om een second opinion vragen; de schofthoogte is namelijk niet het enige waar naar gekeken wordt. Daarnaast zou ik die wetstekst over Rottweilers wel eens willen zien, want ik heb er nog nooit van gehoord, en ik heb echt hard gezocht.
Een hond loopt geen risico op euthanasie als de eigenaar alles netjes volgens de regels heeft geregeld. Er zitten al te veel categorie 1-honden in het asiel die niks liever willen dan gewoon een fijn hondenleven hebben.
Bedankt voor je bijdrage aan de discussie. De politie kan inderdaad om een tegenexpertise vragen, maar de beoordeling voor de herclassificatie van een dier wordt gedaan door een dierenarts die is erkend door de prefectuur van je regio. Zulke erkende dierenartsen liggen niet voor het oprapen en ik zie diezelfde dierenarts niet zo snel zijn eigen eerdere beoordeling tegenspreken... Bovendien, met een hond die gemuilkorfd, aangelijnd, gevaccineerd, getatoeëerd en verzekerd is, zul je nooit problemen krijgen met de politie. Ten tweede: ik gaf de 'schofthoogte' slechts als voorbeeld van wat er gecontroleerd wordt, naast andere criteria, om een dier te herclassificeren. Tot slot, ik heb het alleen over euthanasie bij honden die niet aan de regels voldoen, verder niks; je moet de tekst wel goed lezen. Ik zeg ook dat het fokken van categorie 1-honden in Frankrijk streng verboden is. Dat zijn simpelweg de wetsteksten. Als je dit nog nooit gelezen hebt, kun je het beste even navraag doen bij de prefectuur.
Zelfs als een hond is geherclassificeerd, heb je geen garantie bij een politiecontrole. Ze kunnen altijd om een second opinion vragen; de schofthoogte is namelijk niet het enige waar naar gekeken wordt. Daarnaast zou ik die wetstekst over Rottweilers wel eens willen zien, want ik heb er nog nooit van gehoord, en ik heb echt hard gezocht.
Een hond loopt geen risico op euthanasie als de eigenaar alles netjes volgens de regels heeft geregeld. Er zitten al te veel categorie 1-honden in het asiel die niks liever willen dan gewoon een fijn hondenleven hebben.
Bedankt voor je bijdrage aan de discussie. De politie kan inderdaad om een tegenexpertise vragen, maar de beoordeling voor de herclassificatie van een dier wordt gedaan door een dierenarts die is erkend door de prefectuur van je regio. Zulke erkende dierenartsen liggen niet voor het oprapen en ik zie diezelfde dierenarts niet zo snel zijn eigen eerdere beoordeling tegenspreken... Bovendien, met een hond die gemuilkorfd, aangelijnd, gevaccineerd, getatoeëerd en verzekerd is, zul je nooit problemen krijgen met de politie. Ten tweede: ik gaf de 'schofthoogte' slechts als voorbeeld van wat er gecontroleerd wordt, naast andere criteria, om een dier te herclassificeren. Tot slot, ik heb het alleen over euthanasie bij honden die niet aan de regels voldoen, verder niks; je moet de tekst wel goed lezen. Ik zeg ook dat het fokken van categorie 1-honden in Frankrijk streng verboden is. Dat zijn simpelweg de wetsteksten. Als je dit nog nooit gelezen hebt, kun je het beste even navraag doen bij de prefectuur.
Hoi,
Zelfs als een hond 'gedeclasseerd' is, heb je geen garantie bij een politiecontrole. Ze kunnen namelijk altijd een tegenexpertise aanvragen; de schofthoogte mag niet het enige onderdeel van de beoordeling zijn. Trouwens, ik zou die wetstekst over Rotts wel eens willen zien, want ik heb er nog nooit van gehoord, en ik heb er echt wel naar gezocht.
De hond loopt geen risico om te worden ingeslapen als de eigenaar alles netjes volgens de regels op orde heeft. Er zitten al veel te veel honden uit de 'eerste categorie' in het asiel die niks liever willen dan gewoon een fijn hondenleven leiden.
Niet waar! Een Rottweiler zonder stamboom wordt echt niet als pitbull gezien! Die wordt gewoon in de 2e categorie ingedeeld!
"Er blijft je nog maar één oplossing over: je hond laten 'herclassificeren'."
Nogmaals, als een hond als pitbull is aangemerkt, dan komt dat door de lichaamsbouw! Het is dus bijna onmogelijk om die classificatie ongedaan te maken!!
Beste mevrouw, ik weet niet waar je dit soort dingen hebt gelezen, want sinds de wetgeving van 2009 wordt een Rottweiler zonder stamboom (niet-LOF) ingedeeld in de 1e categorie en moet deze gesteriliseerd worden... Daarnaast hadden we het over Staffords zonder stamboom; dat is een hond uit de 2e categorie die naar de 1e categorie gaat, dus ook hier is sterilisatie verplicht. Vervolgens moet de lichaamsbouw van zo'n hond worden gecertificeerd door een erkende dierenarts om te bepalen of de hond hergeclassificeerd kan worden, waarbij met name de schoofthoogte als graadmeter geldt. Als laatste punt: het fokken, de handel of het bezit van een pitbull in Frankrijk is streng verboden. De eigenaar van zo'n hond riskeert een gevangenisstraf, een boete en, wat nog het meest trieste is, euthanasie van het huisdier.
"Als de Staff geen stamboom heeft (van 'LOF'-ouders), wordt hij als een 'pitbull' beschouwd, net als alle andere honden uit de 1e of 2e categorie."
Niet waar! Een Rottweiler zonder stamboom wordt echt niet als pitbull gezien! Hij wordt dan gewoon in de 2e categorie ingedeeld!
"Je hebt dan nog maar één oplossing: je hond laten 'declasseren'."
Nogmaals, als een hond als pitbull is bestempeld, dan komt dat door zijn lichaamsbouw! Het is dus vrijwel onmogelijk om dat weer ongedaan te maken!!
Ik heb het niet specifiek over jou, maar over bepaalde profielen die over dit onderwerp meepraten zonder er echt verstand van te hebben. Ik hoop dat die mensen het artikel lezen dat ik op deze site heb geplaatst, dan worden ze er tenminste wat wijzer van en leren ze nog eens wat over dit ras, de Amerikaanse Stafford.
Hoezo is wat er gezegd is onzin? En hoe is dat anders dan wat je zelf zegt?