Verschil tussen Staff en Pitbull?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Wat een onzin....
De pitbull is een kruising tussen een bulldog en een bullterriër. Maar een Amstaff is weer een andere kruising, waardoor de Amstaff juist een stuk agressiever is!!
De pitbull is een kruising tussen een bulldog en een bullterriër. Maar een Amstaff is weer een andere kruising, waardoor de Amstaff juist een stuk agressiever is!!
De pitbull is een kruising tussen een bulldog en een bulterriër. De Amstaff is echter weer een andere kruising, wat de Amstaff juist een stuk agressiever maakt!!
De American Staffordshire Terriër is een rashond uit categorie 2. In Frankrijk is de Pitbull echter een kruising tussen een Amstaff en een andere hond uit categorie 2 of 3. Hierdoor vallen ze automatisch in categorie 1. In de Verenigde Staten is de American Pitbull Terriër wel erkend als een officieel hondenras, maar in Frankrijk worden ze alleen als kruisingen gezien. Het zijn daar dus honden zonder stamboom en daarom zijn ze "illegaal". Het is in Frankrijk dan ook streng verboden om met Pitbulls te fokken, omdat ze niet als rashond worden erkend... Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt...
In Frankrijk mag je wel een Stafford hebben, maar een pitbull niet. Een Stafford is een rashond en een pitbull niet. Daarom zijn de Stafford en de pitbull niet hetzelfde ras, ook al zien ze er hetzelfde uit of vallen ze in dezelfde categorie. Bedankt voor je begrip. 😎
Hoi, ik vroeg me af of er ook American Staffords met een rednose bestaan, en dan bedoel ik echt Amstaffs en geen Pitbulls.
Pitbulls worden al hun hele leven lang mishandeld.
Iedereen zegt wel dat je ze goed moet trainen, maar het is niet de schuld van de hond, het is de schuld van de baas.
Ze zijn gefokt om te doden, dus we zouden de mensen die ze mishandelen moeten heropvoeden, en nu is het verboden.
En het verschil tussen een Pitbull en een Staff... dat is bijna precies hetzelfde.
Nou inderdaad, in Frankrijk wordt de pitbull niet als officieel ras erkend... in de VS is het daarentegen een volwaardig ras. Zoals al gezegd werd, zijn de Amstaff en de pitbull eigenlijk hetzelfde; ze komen voort uit dezelfde kruisingen, maar door verschillende selectiecriteria hebben ze nu deze twee verschillende namen. Dus in Frankrijk worden Staffords en een paar andere dogachtigen inderdaad als pitbulls beschouwd...
Maar of het nu een pitbull of een Staff is, het zijn (met grote voorsprong) de honden die het dichtst bij hun baasje staan. Ze zijn ontzettend aanhankelijk, beschermend, erg intelligent, betrouwbaar en ze hebben een neus uit duizenden (moet ik je nog herinneren aan het woordje "Terrier" in American Staffordshire TERRIER? ^^). Als je het mij vraagt, is dit de perfecte hond :)
http://www.lebonchien.fr/rencontre/pitbull-vs-american-staff.html
Ik kan bevestigen dat een Rottweiler zonder stamboom in de tweede categorie valt.
"Waak- en verdedigingshonden (2e categorie)
Betrokken honden
Het gaat om de volgende honden:
Staffordshire Terriër of American Staffordshire Terriër,
Rottweiler,
Tosa,
die zijn ingeschreven in een stamboek dat wordt erkend door het Franse ministerie van Landbouw (het LOF) en honden die qua uiterlijk sterk lijken op de Rottweiler."
Bron: http://m.vosdroits.service-public.fr/particuliers/F1839.xhtml .
De Rottweiler, zelfs zonder stamboom, hoort niet bij de 1e categorie. Ik heb zelf navraag gedaan bij de gemeente en ik kan je bevestigen dat een schattige Rottweiler uit het asiel waar ik erg in geïnteresseerd was, inderdaad in de 2e categorie viel en niet in de eerste.
"Vechthonden (1e categorie)
Betrokken honden
Het gaat hier niet om rashonden, maar om kruisingen.
Dit zijn honden die niet zijn ingeschreven in een stamboek dat wordt erkend door het Franse ministerie van Landbouw (het Franse stamboek LOF). Qua bouw lijken ze op de volgende rassen:
Staffordshire Terriër of American Staffordshire Terriër (zogenoemde pitbulls),
Mastiff (zogenoemde boerboels),
Tosa."