Verschil tussen Staff en Pitbull?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Kan iemand me PRECIES uitleggen wat het verschil is tussen een Pitbull en een American Staff, als die er al is... Ik ben helemaal klaar met alle onzin die ik hierover hoor...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

162 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Oké,

Je kunt het er met je dierenarts over hebben, maar hij is de enige die de fysieke kenmerken echt kan beoordelen...

Zoals @Solenneb al aangaf, mag je normaal gesproken geen hond uit categorie 1 kopen of overdragen (wat bij deze pup waarschijnlijk het geval zal zijn). Je riskeert een boete... Maar goed, iedereen maakt z'n eigen keuze.

Wat de wetgeving betreft:

Aangifte bij de gemeente,

Verzekering voor je hond,

Verplichte cursus volgen (bewijs van bekwaamheid), vaak bij een hondentrainer, gedurende één dag,

Sterilisatie/castratie,

Muilkorf,

Verboden in het openbaar vervoer en openbare locaties (behalve de openbare weg),

Gedragstest tussen de 8 en 12 maanden,

Rabiësvaccinatie,

Identificatie (maar goed, dat is voor alle honden verplicht).

Ik wil je niet bang maken, maar zoals je ziet zijn er nogal wat stappen en regels waar je je aan moet houden.

Zo ben je in ieder geval op de hoogte van de voorwaarden voor het houden van zo'n hond.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Hij is nu nog wat te klein om je daar echt antwoord op te geven 😉.

Zal het antwoord invloed hebben op je keuze om deze pup te nemen, of is het puur om jezelf te informeren?

Als beide ouders inderdaad van het type of ras zijn dat je noemt, dan zal de pup waarschijnlijk wel op een Pitbull-type gaan lijken.

Nee, het is gewoon om wat meer te weten te komen over de categorie, het papierwerk dat ik moet regelen enz. Is het dus echt onmogelijk om tegen de dierenarts te zeggen dat het gewoon een Amerikaanse Bulldog is? Ik wil de hond namelijk overal mee naartoe nemen op vakantie en zo...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Op dit moment is hij nog wel een beetje te klein om je daar antwoord op te geven 😉.

Zal het antwoord invloed hebben op je keuze om deze pup te nemen, of wil je het gewoon graag weten?

Als beide ouders inderdaad van het type of ras zijn dat je noemt, dan zal de pup waarschijnlijk wel op een Pitbull-type gaan lijken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het enige wat bepaalt of je hond wel of niet in categorie 1 valt en dus als pitbull wordt gezien, is een typebepaling die rond de leeftijd van 10 maanden wordt gedaan...

Mocht dat het geval zijn, dan moet je zorgen dat je alles volgens de regels regelt, dus zoek goed uit welke stappen je moet volgen! Houd er trouwens rekening mee dat de mensen die de pup aan je verkopen of weggeven illegaal bezig zijn, net als jij... want het is verboden om pups weg te geven of te verkopen uit een kruising waar waarschijnlijk pitbulls uit voortkomen...

Oké, bedankt voor je antwoord

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het enige dat echt bepaalt of je hond wel of niet in categorie 1 valt en dus als pitbull wordt gezien, is een typekeuring die rond de leeftijd van 10 maanden wordt gedaan...

Als dat het geval is, moet je zorgen dat je alles officieel regelt, dus zoek goed uit welke stappen je precies moet volgen! Houd er trouwens ook rekening mee dat de mensen die de pup aan je verkopen of weggeven illegaal bezig zijn, net als jij... het is namelijk verboden om puppy's weg te geven of te verkopen die uit een kruising komen waar waarschijnlijk pitbulls uit voortkomen...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

Een kruising tussen twee verschillende hondenrassen kan nooit een ras opleveren... In Frankrijk zal het resultaat van deze kruising waarschijnlijk een pitbull zijn (wat geen ras is, maar een type hond).

Ik zeg 'zal', want je kunt het nooit 100% zeker weten voordat je de pup hebt gezien.

Oké, bedankt. Ik plaats even een foto van de pup, want ik zie het zelf niet echt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

Een kruising tussen twee verschillende hondenrassen levert geen nieuw ras op... In Frankrijk zal het resultaat van deze kruising waarschijnlijk een pitbull-type zijn (wat geen ras is, maar een type hond).

Ik zeg 'zal', omdat je het pas 100% zeker kunt weten als je de pup echt ziet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Even een correctie op mezelf, want ik was in mijn vorige bericht niet helemaal duidelijk.

In Frankrijk is de naam 'Pitbull' geen officieel ras, maar een type hond met uiterlijke kenmerken die lijken op die van een Bull-type of Molosser.

Dit komt ofwel door het ontbreken van een stamboom (geen registratie bij een officieel stamboek).

Bijvoorbeeld:

Amstaff

Staffy

Argentijnse Dog

Of door een kruising:

Amstaff x Labrador

Als de hond meer op een Amstaff lijkt.

Boxer x Labrador

Vanwege het molosser-achtige uiterlijk.

Goedenavond, ik heb een vraagje. Op 15 november krijg ik een puppy.

De vader is een Amerikaanse Bulldog en de moeder een Amstaff. Sommige mensen zeggen dat het een Bully wordt, anderen een Pitbull. Wat denken jullie? Bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hallo allemaal, op 15 november krijg ik een puppy.

De vader is een Amerikaanse Bulldog en de moeder een Amstaff. Sommige mensen zeggen dat het een Bully wordt, anderen een Pitbull. Wat denken jullie ervan? Ik hoor graag jullie mening! Bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Even een correctie, want ik was in m'n vorige bericht niet helemaal duidelijk.

In Frankrijk is de naam Pitbull geen ras, maar een aanduiding voor een type hond met uiterlijke kenmerken die lijken op die van Bull-achtigen of dogachtigen.

Dit komt ofwel door het ontbreken van een stamboom (geen registratie bij de Franse LOF, de Franse versie van de Raad van Beheer):

Voorbeeld:

Amstaff

Staffy

Argentijnse Dog

Of door kruisingen:

Amstaff x Labrador

Als de hond meer het type Amstaff is.

Boxer x Labrador

Vanwege het uiterlijk van een dogachtige.

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 162

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!