Verschil tussen Staff en Pitbull?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Een Stafford met afwijkingen is eigenlijk een Pitbull. In feite zijn Pitbulls Staffords met afwijkingen die daarom niet mogen fokken, omdat de pups dan geen stamboom krijgen. Pitbulls kunnen ook Staffords zonder papieren zijn, dus ja, Staffords zijn eigenlijk gewoon Pitbulls.
Zelfs met een DNA-test is het onmogelijk om de papieren voor de hond te krijgen (dan hebben we het over de stamboom die bewijst dat de hond is geboren uit ouders die zijn ingeschreven en goedgekeurd voor het LOF, wat betekent dat de pups voorlopig zijn geregistreerd en de fokker het nest heeft aangegeven bij de SCC). Als de fokker het nest niet op tijd heeft gemeld, is het te laat en valt de hond automatisch in categorie 1.
Maar inderdaad, ik ben het met je eens. In Frankrijk gaan ze ervan uit dat de Pitbull een kruising is van een Staff of een Staff zonder papieren, wat gewoon niet klopt. De American Pitbull is een volwaardig ras, maar het wordt in Frankrijk niet erkend, dus maken ze gebruik van vooroordelen om de regels erdoorheen te drukken.
Dat hele verhaal dat een Amstaff zonder stamboom ineens een Pitbull zou zijn, is echt totale onzin. Het is gewoon de Franse wet die die honden anders labelt, maar een Amstaff zonder stamboom blijft natuurlijk gewoon een Amstaff. Je hebt trouwens altijd de mogelijkheid om een DNA-test te laten doen om de bloedlijn te bewijzen en zo alsnog de papieren te krijgen. De Franse wetgeving voor dit soort rassen zit echt slecht in elkaar; ze maken geen echt onderscheid, het is pure discriminatie. De American Pitbull Terrier is juist een super trouwe werkhond die voor veel mensen een enorme hulp is bij allerlei taken, terwijl de Amstaff meer een showhond is en echt een matige werker vergeleken met de APBT.
Het zijn twee verschillende rassen, dus haal de boel alsjeblieft niet door elkaar.
Lol, echt weer van die mensen die praten zonder er verstand van te hebben... De American Pitbull Terrier en de American Staffordshire Terrier zijn twee verschillende rassen. In Frankrijk wordt de American Pitbull Terrier alleen niet erkend (puur uit angst voor het ras en vanwege de Franse wetgeving), maar hij wordt gewoon erkend door de UKC en ADBA... net als de American Staffordshire Terrier. Kortom, het zijn twee erkende rassen. De reden dat de American Staffordshire Terrier in Frankrijk wel is toegestaan, is omdat zijn karakter minder fel is dan dat van zijn neef de American Pitbull Terrier, en hij dus als minder gevaarlijk wordt beschouwd.
*** Mantos Dogs biedt echt de top van het American Pitbull Terrier-ras aan. Ga maar eens kijken, dan zie je het verschil met de Amstaff en hun nieuwe neef, de American Bully (behalve de XL dan, die is afgeleid van de Cane Corso en andere dogachtigen met een beetje Amstaff om het geheel kloppend te maken).
Hoi, ik wilde even weten of de Amstaff hetzelfde is als de Amerikaanse Stafford.
Hoi, ik wilde even weten of de Amstaff hetzelfde is als de Amerikaanse Stafford.
Een pitbull is een kruising tussen een American Staff en een andere terriër. Volgens mij kan het met elke andere hond zijn, maar dat weet ik niet helemaal zeker. In ieder geval is een pitbull een gekruiste American Staff.
NEE, de pitbull en de stafford zijn niet hetzelfde!!! Ik kan het weten, want ik heb zelf twee pitbulls (wat in Frankrijk heel zeldzaam is, daar zijn het meestal staffords)!! De Franse wet zegt dat een stafford-type zonder stamboom een pitbull is... maar in Amerika wordt de pitbull erkend als een ander ras dan de stafford... Fysiek zijn er al verschillen, ook al zijn het familie van elkaar. De stafford is meestal wat gedrongener, terwijl de pitbull juist wat slanker gebouwd is... Een pit weegt tussen de 17 kg en 40 kg en een stafford tussen de 25 kg en 40 kg, dus een pit kan een stuk lichter zijn dan een stafford... Kortom, ook al zeggen de Fransen dat het hetzelfde is, dat is echt niet zo. Nou, hopelijk heb je hier wat aan! 😋

Hoi, ik heb 3 American Staffords die er constant vandoor gaan, zelfs als ik er gewoon bij ben. Ook nadat ze een bot hebben gekregen of iets anders waar ze blij mee zijn, blijven ze ontsnappen. Hebben jullie hier een verklaring voor of een goede oplossing voor me?
Je kunt het er met je dierenarts over hebben, maar hij is de enige die de fysieke kenmerken echt kan beoordelen...
Zoals Solenneb al aangaf, mag je normaal gesproken geen hond uit categorie 1 kopen of overdragen (wat waarschijnlijk het geval is bij deze pup). Je riskeert hiermee een boete... Maar goed, dat is ieders eigen keuze.
Wat de wetgeving betreft:
Aangifte bij de gemeente,
Verzekering voor je hond,
Het volgen van een cursus (houdersbewijs), vaak bij een hondentrainer, duurt meestal een dag,
Sterilisatie/castratie,
Muilkorf,
Verboden in het openbaar vervoer en openbare ruimtes (behalve de openbare weg),
Gedragstest tussen de 8 en 12 maanden,
Rabiësvaccinatie,
Identificatie (maar goed, dat is voor alle honden verplicht).
Ik wil je niet bang maken, maar zoals je ziet zijn er nogal wat stappen en regels waar je je aan moet houden.
Zo ben je in ieder geval op de hoogte van de voorwaarden voor het houden van zo'n hond.
Bedankt, ik ga morgen meteen even informeren bij de dierenarts