Verschil tussen Staff en Pitbull?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Kan iemand me PRECIES uitleggen wat het verschil is tussen een Pitbull en een American Staff, als die er al is... Ik ben helemaal klaar met alle onzin die ik hierover hoor...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

162 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Pitbulls zijn geen hondenras maar een type hond (dat is wat er in de Franse wet staat). Dus pitbulls zijn gewoon een type hond waar de Stafford, de Bullterriër, etc. onder vallen.

Vertaald Frans
    Xéna666
    Xéna666 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    De Staff is het type dat we in Frankrijk vooral kennen van de shows, terwijl de Pitbull (American Pitbull Terrier is de echte naam) onder twee stamboeken valt: de UKC (voor de show) en de ADBA (voor de sport). De UKC-honden lijken erg op de Staff, maar de ADBA is fysiek echt anders: veel atletischer en lichter. Qua karakter zijn ze ook een stuk feller en gedrevener, wat ze ideaal maakt voor hondensporten zoals de spring pole. Met dank aan mijn Italiaanse fokker! 😁
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De American Staff en de pitbull zijn echt totaal niet hetzelfde. De pitbull heeft wel wat weg van de American Staff, maar is geen pitbull. Ten eerste qua bouw: hij is veel gespierder, heeft een veel vierkantere kop en is een stuk sterker. Ook qua gedrag is er een verschil, en pitbulls leven vaak langer dan American Staffs.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De American Staff en de pitbull zijn echt totaal niet hetzelfde. De pitbull heeft wel wat weg van de American Staff, maar is geen pitbull. Ten eerste qua bouw: hij is veel gespierder, heeft een veel vierkantere kop en is een stuk sterker. Ook qua gedrag is er een verschil, en pitbulls leven vaak langer dan American Staffs.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Pitbull = hond zonder stamboom

American Staff = rashond

American Staff zonder stamboom = Pitbull

Kort samengevat ^^

Eerlijk gezegd zie ik het punt niet, het blijft toch hetzelfde ras met of zonder papier

Nou, nee hoor.

De American Pitbull Terrier is een AKC-ras, maar wordt niet erkend door de FCI.

Een Staff zonder stamboom heeft volgens de Franse wet de lichaamsbouw van een "Pitbull-type".

En een rashond is een hond met papieren, anders is het een "type Staff".

Kijk, zo zit dat dusssss...

(en leve het topic-graven)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Pitbull = hond zonder stamboom

American Staff = rashond

American Staff zonder stamboom = Pitbull

Kort samengevat ^^

Eerlijk gezegd zie ik het verband niet, het blijft gewoon hetzelfde ras met of zonder stamboom.

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als er een topic "Pareltjes van het forum" zou bestaan, dan zou het antwoord van Kloé59499 daar zeker in moeten staan! ^^

Absoluut!!! Maar dat is echt een heel goed idee, "de pareltjes van het forum"

Vertaald Frans
    Humeur-De-Chien
    Humeur-de-chien Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als er een topic 'Pareltjes van het forum' zou bestaan, dan zou de reactie van Kloé59499 daar zeker in moeten staan! ^^

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een Staff met afwijkingen is eigenlijk een Pitbull. Pitbulls zijn in feite Staffs met afwijkingen die niet mogen fokken omdat de pups anders geen stamboom krijgen. Pitbulls kunnen ook Staffs zonder papieren zijn, dus ja, Staffs zijn Pitbulls.

Om zulke onzin uit te kramen, had je beter je mond kunnen houden...

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 162

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!