Verschil tussen Staff en Pitbull?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Staff met stamboom = 2e categorie
Staff zonder stamboom = 1e categorie
Elke hond die qua uiterlijk op een Staff lijkt = Pitbull
Pitbull = Afgerekend worden op je kop = hondenracisme
Doggybad, ik heb een linkje voor je geplaatst naar pitbulls uit Québec. Ze zijn echt prachtig en geregistreerd bij 2 kennelclubs...
>>> www.saintsbully.com
Je kunt het vergelijken met een kat. Een gewone huiskat is een kat zonder papieren waarvan je de exacte bloedlijn niet kent. Hij kan dan ook niet als rasecht worden beschouwd, omdat hij geen stamboom heeft.
Bij een pitbull is dat precies hetzelfde: het is een hond zonder stamboom waarbij er sprake kan zijn van een kruising.
Het enige verschil is dat de term huiskat slaat op alle katten zonder papieren, terwijl de pitbull wordt geassocieerd met honden van een bepaald type, zoals de American Staff.
Nou, er zijn nu verschillende versies, ik geloof dat we moeten kiezen! :/ Dat is ook precies de charme van deze hond! Zijn mysterie! :D
De Pitbull is geen ras. Het zijn honden zonder officieel ras, selectie of stamboom, die simpelweg lijken op bepaalde rassen zoals de American Staff.
Oké, nu wordt het duidelijk. Dus Pitbull is een verzamelnaam, niet de officiële naam van een ras, het is een groep hondenrassen..? Een soort van...
Je hebt de American Bully, de American Staffordshire terriër en de bullterriër die horen bij de pitbull-familie!!!
Iemand zei ooit tegen me: alle staffs zijn pitbulls, maar niet alle pitbulls zijn staffs!
Dus het is eigenlijk een beetje hetzelfde type hond? Het is maar een ingewikkeld verhaal hoor. Want niet alle pitbulls lijken op American Staffs, en niet alle pitbulls lijken op elkaar, maar de erkende American Staffs lijken meestal wel op elkaar... ik snap er niet veel van!
Een Staff is een pitbull, dat is precies hetzelfde!!!