Verschil tussen Staff en Pitbull?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Kan iemand me PRECIES uitleggen wat het verschil is tussen een Pitbull en een American Staff, als die er al is... Ik ben helemaal klaar met alle onzin die ik hierover hoor...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

162 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Staff met stamboom = 2e categorie

Staff zonder stamboom = 1e categorie

Elke hond die qua uiterlijk op een Staff lijkt = Pitbull

Pitbull = Afgerekend worden op je kop = hondenracisme

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Doggybad, ik heb een linkje voor je geplaatst naar pitbulls uit Québec. Ze zijn echt prachtig en geregistreerd bij 2 kennelclubs...

>>> www.saintsbully.com

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je kunt het vergelijken met een kat. Een gewone huiskat is een kat zonder papieren waarvan je de exacte bloedlijn niet kent. Hij kan dan ook niet als rasecht worden beschouwd, omdat hij geen stamboom heeft.

Bij een pitbull is dat precies hetzelfde: het is een hond zonder stamboom waarbij er sprake kan zijn van een kruising.

Het enige verschil is dat de term huiskat slaat op alle katten zonder papieren, terwijl de pitbull wordt geassocieerd met honden van een bepaald type, zoals de American Staff.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, er zijn nu verschillende versies, ik geloof dat we moeten kiezen! :/ Dat is ook precies de charme van deze hond! Zijn mysterie! :D

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De Pitbull is geen ras. Het zijn honden zonder officieel ras, selectie of stamboom, die simpelweg lijken op bepaalde rassen zoals de American Staff.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, nu wordt het duidelijk. Dus Pitbull is een verzamelnaam, niet de officiële naam van een ras, het is een groep hondenrassen..? Een soort van...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je hebt de American Bully, de American Staffordshire terriër en de bullterriër die horen bij de pitbull-familie!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Iemand zei ooit tegen me: alle staffs zijn pitbulls, maar niet alle pitbulls zijn staffs!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dus het is eigenlijk een beetje hetzelfde type hond? Het is maar een ingewikkeld verhaal hoor. Want niet alle pitbulls lijken op American Staffs, en niet alle pitbulls lijken op elkaar, maar de erkende American Staffs lijken meestal wel op elkaar... ik snap er niet veel van!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Een Staff is een pitbull, dat is precies hetzelfde!!!

Vertaald Frans
  • 160 reacties van 162

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!