Verschil tussen Staff en Pitbull?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
van deze:
"Geplaatst door Selena1234 4 minuten geleden
De pitbull is een kruising tussen de stafford en de Amerikaanse buldog"
Over welke uitspraak heb je het?
Wat een rare bewering...
De Pitbull is een kruising tussen de Stafford en de Amerikaanse Bulldog
Bedankt voor het stellen van deze vraag!! Nog voordat ik alles had gelezen, was een pitbull voor mij hetzelfde als een Bull Terriër... tenminste, dat vond ik. Ik dacht dat American Staffordshire Terriers of American Bully's geen pitbulls waren, of in ieder geval dacht ik dat ze niet onder die noemer vielen.
Luister doggybad, kom gewoon eens langs bij me thuis. Ik woon in Fort-de-France en ik heb hier genoeg documentatie voor je!!
Haal de wet en het ras niet door elkaar... de mensen die de wet hebben gemaakt, hebben geen enkel verstand van het ras en de oorsprong ervan...
De American Pit Bull Terrier is een erkend ras en dat is echt niet alleen in de VS zo...!!!
Ik hoop alleen maar dat sommigen dat eens gaan respecteren!!!
Maar goed... om gedoe te voorkomen zal ik Louis B. Colby citeren, de zoon van John P. Colby: .....er is geen verschil! De naam Staffordshire Terrier werd in 1936 aangenomen toen de American Kennel Club (AKC) begon met het registreren van American Pit Bull Terriers als Staffordshire Terrier.
Een paar jaar later veranderden ze de naam naar American Staffordshire om ze te onderscheiden van de Staffordshire Bull Terrier......
....en Colby's Primo werd gekozen om de rasstandaard vast te leggen.
De echte pitbull is niet de nakomeling van de eerste de beste Whisky en Kaya (geen stamboom = pitbull).
Het is de waardige afstammeling van de 'Old Family'... uit de bloedlijnen van Colby, Tudor, Heinzl, Wallace, Burke, Fergusson....... etc.!!
Ik zeg het je nog een keer: kom gewoon bij me langs.
0696358851
Bedankt voor al jullie reacties..
In Frankrijk wordt een pitbull wettelijk gedefinieerd als een hond zonder stamboom (ook zonder buitenlandse stamboom) die qua uiterlijk lijkt op een American Staff en die na een officiële keuring aan deze criteria voldoet: http://www.zoopsy.com/legislation/docs/diagnose-des-categories.pdf
Zo kan een Amstaff zonder stamboom in deze categorie vallen, of zelfs elke kruising die aan de genoemde kenmerken voldoet.
Een pitbull valt in Frankrijk in 'categorie 1'. Dat betekent dat er een verbod geldt op de aankoop, verkoop, het bezit, de import of het meebrengen van de hond op het grondgebied.
De American Staffordshire Terrier is daarentegen een hond met een stamboom (LOF of buitenlands), of deze nu definitief is goedgekeurd of niet. Deze valt onder de tweede categorie. Dat betekent dat je verplicht bent om een houdersvergunning te hebben en de hond altijd aangelijnd en gemuilkorfd moet houden. Alleen volwassenen mogen deze honden houden.
In de VS worden pitbulls wel als een echt ras beschouwd: http://www.ukcdogs.com/Web.nsf/Breeds/AmericanPitBullTerrier12012012
Ze worden natuurlijk niet erkend door de AKC (de Amerikaanse tegenhanger van de Raad van Beheer), maar wel door een andere organisatie, de UKC, waardoor ze toch een stamboom kunnen krijgen.
Een pitbull is eigenlijk gewoon een vuilnisbakje, behalve dat de term wordt gebruikt voor honden die in een bepaalde categorie vallen.
Pitbull: dat is elke hond die lijkt op een Amerikaanse Staffordshire Terrier (Stafford) maar geen stamboom heeft. De Stafford is een rashond en moet dus echt een stamboom hebben, want anders is het er officieel geen.
Pitbulls kunnen onderling nogal van elkaar verschillen, omdat een hond zonder papieren in de voorouders gekruist kan zijn. Hierdoor verandert het uiterlijk soms een beetje. De Stafford daarentegen is het resultaat van een hele specifieke selectie, waardoor de hond er altijd uitziet volgens de rasstandaard.
Let wel op, de pitbull is verboden in Frankrijk.