Verschil tussen Staff en Pitbull?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Met dat verschil dat hij niet erkend wordt door de FCI, in tegenstelling tot de Duitse Herder...
Ik ben het met je eens, Arrawak
Ook al klinkt het misschien bot... Ik herhaal het nog een keer voor de blinden en degenen die wat traag van begrip zijn... De American Pitbull Terrier is een ras, net als de labrador, de boxer of de keeshond. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen...!!!
Als je de feiten al niet wilt accepteren, koop dan wat boeken of doe íéts in plaats van de onzin na te praten van die idioten bij de overheid die een wet hebben gemaakt zonder enige kennis van zaken...!!!
...Als ik twee verschillende hondenrassen kruis, krijg je toch ook geen Bordeauxdog? Waarom dan wel een pitbull? Denk eens na voordat je zomaar wat uitkraamt. De overheid heeft hier een fout gemaakt en nu lult iedereen maar wat over pitbulls zonder er iets van te weten!!
Een ras dat al in de Tweede Wereldoorlog bestond en de Verenigde Staten vertegenwoordigt, net zoals de Duitse herder dat voor Duitsland doet. Hou toch op...!!!
Ah, ik snap het
Het slaat echt nergens meer op
Over het algemeen laten mensen met rashonden geen rasloze honden fokken. In Frankrijk zouden er tegenwoordig eigenlijk helemaal geen Pitbulls meer moeten zijn.
Verder is het net als bij elk ander 'type'... Je neemt een hond die vaag op een Chihuahua lijkt, laat die dekken door een andere hond die ook wel wat weg heeft van een Chihuahua, en vervolgens plak je het label 'type Chihuahua' op de pups om ze voor meer geld te verkopen. Van die types dus. Nou, vervang die Chihuahua-types door honden die min of meer lijken op de American Staffordshire Terrier (een echt ras dus) en je hebt de Pitbull. En net als bij die Chihuahua-types is de gelijkenis de ene keer duidelijker dan de andere.
Dus de pitbull is een kruising tussen allerlei verschillende rassen?
De Amerikaanse Bulldog is een ras dat niet wordt erkend door de FCI (en ook niet in Frankrijk). Met 'Staff' kunnen meerdere rassen worden bedoeld. Een Pitbull is geen kruising tussen twee specifieke rassen; het is een hond zonder officieel ras (stamboomloos), maar die qua uiterlijk sterk lijkt op de American Staffordshire Terrier. Als je wat onderzoek doet, moet je maar eens op Wikipedia kijken...
"Pitbull is in Frankrijk de informele, juridische en journalistieke benaming voor honden waarvan de bouw lijkt op die van de American Staffordshire Terrier, maar die niet beschikken over een stamboom die erkend wordt door de Fédération Cynologique Internationale."
Ja, dat klopt
"een pitbull is hetzelfde als een bull terrier ... vind ik"
De Bull Terrier is een ras dat er echt totaal niets mee te maken heeft
"De pitbull is een kruising tussen de stafford en de amerikaanse bulldog"
De Pitbull is een type Stafford zonder stamboom of een Stafford-kruising, het maakt niet uit waarmee hij gekruist is
Nou, het klopt inderdaad celineo, ik heb wat onderzoek gedaan en dat is precies wat ik heb gevonden!