Verschil tussen Staff en Pitbull?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Nou en, de pit is echt niet het enige ras dat door de FCI erkend wordt...!!!
Bij de Presa Canario staat het stamboek ook nog gewoon open... Dat maakt het nog geen nieuw ras...!!
Wil je me soms vertellen dat de Old English Bulldog ook een nieuw ras is?? De FCI heeft echt niet alle rassen geregistreerd!!
En dat gebeurt ook niet in een handomdraai hoor...!!
Niet erkend door de FCI. Er zijn zat rassen die niet door de FCI erkend worden. Er zijn zelfs rassen die helemaal nergens erkend zijn, zoals de Bich-Poo... -_-'
Nog een +1 voor Kallys
"De Amerikaanse Pitbullterriër is een ras..., net als de labrador, de boxer, de spits. Het is toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen... !!!"
Aaah, het is dus echt een ras. Ik twijfelde heel even, terwijl ik er toch echt van overtuigd was dat ik dit ras kende... Trouwens, echt een prachtige hond, een beetje "beangstigend" (heel indrukwekkende bouw) maar heel mooi.
Kallys+ 1
Arawak+1
Fédération Cynologique Internationale (FCI). Eigenlijk moet een ras stabiel zijn en door een instantie erkend worden om als officieel ras te tellen. In Frankrijk heb je bijvoorbeeld de LOF (Livre des Origines Françaises) die een aantal rassen erkent. Veel andere landen hebben ook hun eigen stamboeken, soms met rassen die nog niet helemaal stabiel zijn of die erg op andere rassen lijken. Kortom, we kijken meestal vooral naar de rassen die door de FCI erkend zijn.
Je had het bijvoorbeeld over de Amerikaanse Bulldog.
"De Amerikaanse Bulldog is een hond die uit de Verenigde Staten komt. Officieel is hij niet door de FCI erkend, maar er zijn registers zoals de ABRA, de NKC of de LOBA die stambomen voor dit ras uitgeven."
ABRA: American Bulldog Registry & Archives
LOBA: Livre des Origines du Bouledogue Américain (het Franse stamboek voor dit ras)
...
Uiteindelijk, door veel tijd en passie en zo, worden rassen soms alsnog door de FCI erkend. Eerst voorlopig, en daarna definitief. Op dit moment zijn er een paar voorlopig erkende rassen, zoals de Thaise Bangkaew Hond, de Zuidoost-Europese Herdershond, de Deens-Zweedse Boerderijhond, de Tornjak (Bosnisch-Herzegovijnse en Kroatische Herdershond), de Poolse Brak, de Russkiy Toy, de Taiwanhond...
Maar verder ben ik het met je eens, die wet is echt achterlijk... -_-'
Hun fout is:
1. Dat ze een ras hebben willen verbieden....
Er bestaan geen slechte honden, alleen slechte baasjes...
2. Dat ze de naam van dat ras hebben gebruikt om kruisingen te categoriseren....
3. Dat ze hun eigen stommiteit wel inzien, maar ondanks alles de boel niet hebben rechtgezet.
Conclusie: deze wet is een perfecte afspiegeling van deze maatschappij... Hypocriet, racistisch, onwetend en natuurlijk kapitalistisch.
"Staff met stamboom = 2e categorie
Staff zonder stamboom = 1e categorie"
"Een pitbull valt in Frankrijk onder categorie 1, dus er geldt een verbod op aankoop, verkoop, bezit, import of het meenemen van de hond naar het grondgebied.
De American Staffordshire Terrier is een hond met een stamboom (Franse LOF of buitenlands), al dan niet officieel bevestigd, en deze valt onder de 2e categorie. Dat betekent dat je verplicht een houdersvergunning moet hebben, de hond aangelijnd en gemuilkorfd moet zijn en alleen volwassenen er een mogen houden."
Ik snap het niet zo goed hoor... als de hond geen papieren heeft, valt hij in een andere categorie? Betekent dit dat een Staff zonder papieren 'gevaarlijker' is dan een Staff met papieren????
Wat is dit voor een onzin-indeling?......
Fédération Cynologique Internationale
Wat is de FCI?