Verschil tussen Staff en Pitbull?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Kan iemand me PRECIES uitleggen wat het verschil is tussen een Pitbull en een American Staff, als die er al is... Ik ben helemaal klaar met alle onzin die ik hierover hoor...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

162 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Luister, leg me geen woorden in de mond...

Om te fokken is het wel duidelijk dat je aan alleen een reu en een teef niet genoeg hebt...

Ik kraak echt het serieuze fokkerswerk niet af, en ook de FCI of het Franse stamboek (LOF) niet. Wat ik zeg is: het is een rotwet, gemaakt door klootzakken die geen enkele hondenkenner hebben geraadpleegd. Ze dwingen onwetende mensen om onzin te lullen over een ras dat al genoeg geleden heeft door de mens, waardoor er nu alleen nog maar zo slecht over ze gepraat wordt...

Ik zeg dat termen als bastaard of straathond er al waren en dat er andere oplossingen waren om die zogenaamd gevaarlijke honden te categoriseren. Waarom 'pitbull', en niet gewoon 'gevaarlijke hond'....???

Vooral omdat het inmiddels bewezen is — en dat maakt me best trots — dat honden uit die categorieën echt niet de honden zijn die het meeste bijten...

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dus als ik het goed begrijp, heb je lak aan de Franse wet, de LOF, de FCI, erkenningen via een stamboek, selectie... en dus eigenlijk aan het hele principe van wat een ras is. Maar je verdedigt wel het feit dat het als "ras" bestempeld moet worden. Die logica ontgaat me volledig. In Frankrijk is het illegaal om honden uit de eerste categorie te importeren, zelfs met een mooi papiertje van een stamboek dat in Frankrijk totaal niet erkend wordt.

Bedankt @Kallys34, daar heb ik echt wat aan. Zeg eens, heb je ook maar één woord gelezen van wat ik heb geschreven? ... Nee, maar goed, vooruit dan maar. We gaan alle pagina's van alle sites erbij halen over dwergherders en grappige kruisingen die goed verkopen en die mensen graag erkend zouden zien... Of over alle "rassen" die niet door de FCI erkend zijn, daar zijn er een heleboel van. Ik heb er al een paar genoemd.

"WET nr. 99-5 van 6 januari 1999 betreffende gevaarlijke dieren, zwerfdieren en de bescherming van dieren

Onder de 1e categorie honden, zoals gedefinieerd in artikel 211-1 van de Code Rural, vallen:

- honden die qua uiterlijke kenmerken vergelijkbaar zijn met honden van het ras American Staffordshire terrier, zonder ingeschreven te zijn in een stamboek dat erkend is door de Franse minister van Landbouw en Visserij. Dit type honden wordt in de volksmond vaak "pitbulls" genoemd. "

Detail. Detail. -_-'

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Echt een prachtig exemplaar ook nog eens kallys34 ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Maar je kunt gewoon een raszuivere pitbull in huis hebben... Hij mag zich alleen niet voortplanten, dat is alles...

Anders is het illegaal... Op Martinique heb ik al AKC-stambomen gezien van pits uit geweldige bloedlijnen, dus moet je nagaan hoe dat in Frankrijk zit!!!

Het punt is dat er inderdaad geen stamboom is die de afkomst bewijst, dus er wordt niet echt serieus mee gewerkt omdat het vervalst en vooral illegaal is, maar het is wel degelijk een ras hoor loool, ik blijf erbij.. Haha!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Een pitbull dus... O_o!! Lol!!

Nee even serieus, je zou echt eens wat onderzoek moeten doen naar de American Pit Bull, beste... Hoe kan de American Staffordshire Terrier nou een ras zijn zonder een vader te hebben??

Dat is net alsof je zegt dat de dobermann een ras is, maar de rottweiler niet...

Dit is nog erger: de stafford heeft geen andere ouder dan de pitbull. Laten we de discussie over de herkomst van de pitbull maar niet openen, want ik merk dat het nu al een beetje vastloopt bij je.

Vertaald Frans
    Kallys34
    Kallys34 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik schiet je te hulp arawak !!! ;)

http://www.racesdechiens.com/pitbull/american-pit-bull-terrier

Vertaald Frans
    Célineo
    Rapporteren

LOL! Gwash !!!

Je bent het vergeten! Het is een vrouwtjesvos... -_-'

Ik heb een Lundehund. Arawak, ik begrijp heel goed wat je me probeert te zeggen. Wat ik alleen met veel moeite probeer duidelijk te maken, is dat dit ras in Frankrijk niet bestaat. Je kunt niet schrijven dat je een rasechte pitbull hebt, net zomin als je kunt zeggen dat je een rasechte Italiaanse wolfshond hebt, OOK AL is het op sommige plekken al heel lang erkend. Er zijn rassen die nog ouder zijn en nog steeds niet door de FCI erkend worden, simpelweg omdat ze buiten hun eigen land niet bekend zijn. De Franse wet zit nu eenmaal zo in elkaar en daar kunnen we niks aan veranderen.

Daarnaast, ik weet niet of je het hebt gemerkt, maar er zijn nu mensen die gaan denken dat er pitbulls met een officiële stamboom kunnen bestaan, net zoals bij Labradors of Duitse herders, omdat je de boel in de war schopt. In Frankrijk bestaat dit ras niet en het kan er ook niet bestaan. Je mag geen pitbull importeren, zelfs niet als het in het land van herkomst een rasechte hond is. Dat is illegaal. Ik zeg niet dat het goed is, ik zeg alleen dat Frankrijk nu eenmaal zo werkt en ervoor heeft gekozen om bastaardhonden aan te duiden met de term "pitbull". Dat is gewoon de realiteit, ook al ben ik me ervan bewust dat het in sommige landen en door bepaalde stamboeken wel als een ras wordt erkend.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze heeft een Jack Russell-kruising Chihuahua XD

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Luister, je hebt pitbull-stambomen in Australië, Argentinië, de VS, enz...

Het ras bestaat al sinds de jaren 1800 en je weigert te begrijpen dat het geen algemene benaming is, maar een RAS: de American Pit Bull Terrier...

Wat voor hond heb jij eigenlijk, celineo..??

Vertaald Frans
    Célineo
    Rapporteren
    Natuurlijk niet, dat gebeurt niet zomaar in een handomdraai, ik zeg ook niet het tegendeel. Maar er worden tegenwoordig zoveel nep-rassen bedacht om bastaarden voor belachelijke prijzen te verkopen, dat je toch een referentiepunt moet hebben. Anders moet je me ook gaan vertellen dat de pitbull een ras is, de Bich-Poo een ras is (kruising poedel x bichon), de Italiaanse wolfshond een ras is... Met als enige verschil dat het niets anders zijn dan bastaarden, aangezien ze noch door de FCI, noch door officiële instanties erkend worden. Alleen echte liefhebbers die het ras echt willen promoten kunnen er eentje bezitten (via het officiële stamboek), en wat de pitbull betreft, die is zelfs verboden.
    Vertaald Frans
  • 120 reacties van 162

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!