Rednose verkocht als staff

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik ben het spoor volledig bijster: kan een rednose-puppy (verboden in Frankrijk?) een stamboom (LOF) hebben en kunnen de ouders officieel goedgekeurd zijn?

Dat lijkt me echt onmogelijk, maar ik vraag de experts hier even om hun mening 🙄

En hebben jullie wel eens een rednose gezien die als American Staffordshire Terrier op de papieren staat (dierenpaspoort, identificatie, etc.)?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • M
    Malkia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

als de ouders een stamboom hebben (en goedgekeurd zijn) en het nestje is aangegeven, dan krijgt hij gewoon een stamboom. Het is dan dus een raszuivere American Staff en geen "type" (dus een Amstaff en geen pitbull). Hij is dan alleen niet geschikt voor de fok (niet confirmabel), dus je moet er niet mee gaan kweken. Over de verdere categorisering van de hond kan ik je helaas niet informeren.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je antwoord!

Is het normaal dat de puppy op de papieren als American Staff staat ingeschreven, terwijl het geen Amstaff is maar een 100% Red Nose, dus een pitbull? Hij heeft een leverbruine vacht met een lichte neus en geelgroene ogen.

Zijn Red Noses niet verboden in Frankrijk?

Vertaald Frans
    Usibelle
    Usibelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je zou eens navraag moeten doen bij de Raad van Beheer.

https://www.houdenvanhonden.nl/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Waar je naar moet kijken, is wat er op de papieren van de hond staat :)

De pups kunnen niet officieel worden goedgekeurd. De 'red nose' variant bij de Staff wordt (in Frankrijk) niet erkend. Toch is het zo dat wanneer een hond eenmaal in het stamboek (het Franse LOF) staat, dit de rest van zijn leven zo blijft (dat noemen ze de 'LOF initial'). Pups die als 'red nose' worden geboren uit ouders met een stamboom, krijgen dan wel die papieren, maar kunnen niet worden goedgekeurd voor de fok. In principe is het in Frankrijk ook niet de bedoeling dat er met red noses wordt gefokt.

Vertaald Frans
  • 14 reacties van 14

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!