Kruisingen tussen staffords met verschillende vachtkleuren

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik zou graag willen weten wat het resultaat zou zijn van een paring tussen een blauwe stafford en een wit-bruine stafford?!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Kan ik mijn witte chihuahua reu met crème oren laten paren met een wit teefje met grijze oren?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt nutronaute, goed gedaan ;)

Ik ben het daar helemaal mee eens, vooral omdat blue fawn er ook nog is, tricolor is mogelijk, zwart, gestroomlijnd... kortom, daarvoor moet je de afstamming al kennen en weten wat de ouders doorgeven (en dan heb ik het niet alleen over pa en ma... :)..)

En zelfs dan... gelukkig maar, er zijn altijd verrassingen, goede of slechte.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je moet het genotype van de ouders samen met hun fenotype bestuderen om te zien welke kleuren dominant of recessief zijn.

Normaal gesproken is blauw een recessieve eigenschap en dus zeldzamer.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, het blijkt dus dat het genetisch gezien best mogelijk is dat de combinaties die eerder zijn genoemd niet de enige opties zijn.....:

als een van de grootouders bijvoorbeeld een andere kleur heeft dan bruin, blauw of wit... dan kan die kleur weer tevoorschijn komen door een generatie over te slaan... precies zoals bij mensen eigenlijk...

Dus nee, nog niet alle combinaties waren genoemd....;-)... het kan zelfs een heel andere kleur zijn dan die van de ouders... en dat geldt voor alle pups waarvan de stamboom niet bekend is....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat hangt van veel verder af in de bloedlijn van je hond dan alleen de ouders, aangezien sommige genen recessief zijn en die bijvoorbeeld maar om de twee of drie generaties tot uiting komen... (net als bij mensen trouwens).

...en je kunt de toekomstige vacht van de pups echt niet voorspellen, dat is bijna onmogelijk. Zelfs fokkers die superveel verstand hebben van genetica en selectie hebben daar moeite mee... áls het ze al lukt...

Nog even geduld! =)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dank je wel, dat komt omdat ik had gehoord dat er ook gestroomde of driekleurige kleintjes bij konden zitten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je zult puppy's krijgen die op de moeder lijken en andere die op de vader lijken!!! Er zullen geen driekleurige pups uitkomen, mocht je je dat afvragen!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Maar geen bruine blauwen of blauwe bruinen XD

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer