Vreemd gedrag tijdens de loopsheid

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Pools
Rapporteren

Hoi!

Mela is sinds drie dagen voor het eerst loops. Ze doet heel vreemd: ze slaapt de hele tijd en komt alleen haar mand uit om te wandelen of te eten. Ze is ontzettend lusteloos, luistert naar geen enkel commando (behalve als het van iemand anders komt), wil totaal niet spelen en van de ene op de andere dag is ze ineens niet meer blij om me te zien. Het is net alsof Mela helemaal niets meer om me geeft! Is dit normaal tijdens de loopsheid?

Ik vind het echt heel naar, want ze was altijd dol op mij en ik was haar favoriete persoon, maar nu is het precies andersom. Mela laat me gewoon links liggen. Eergisteren ben ik met haar naar de dierenarts geweest om haar nagels te laten knippen. Mela stribbelde zo hard tegen en piepte zo erg dat ik nu het gevoel heb dat ze denkt dat ik haar kwaad wilde doen. Hebben jullie wat advies voor me?

Groetjes

Vertaald Pools
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi,

Ik begrijp je bezorgdheid heel goed, maar de symptomen die Mela vertoont zijn fysiologisch volkomen normaal. De loopsheid, en dan vooral de eerste keer, is een behoorlijke schok voor een teefje. Daarom is het heel natuurlijk dat ze zich anders gedraagt dan je van haar gewend bent. Deze toestand kan bij sommige honden wel 4 tot 5 weken duren, dus je zult je even moeten wapenen met wat geduld en begrip ;)

Er is ook niet één vast rijtje aan symptomen; elk teefje kan weer heel anders reageren. Sommigen trekken zich volledig terug of worden zelfs apathisch, en ze kunnen de uiterlijke kenmerken van de loopsheid, zoals de bloederige afscheiding uit de vulva, soms heel goed maskeren. Een andere hond kan de "roep van de natuur" juist zo sterk voelen dat de paringsdrift direct de kop opsteekt, waardoor het een behoorlijke uitdaging wordt om haar goed in de gaten te houden. Het beste is om je in deze bijzondere tijd echt op je hondje te focussen en haar nog scherper in de gaten te houden dan normaal.

Groetjes,

dierenarts Magda Czapka

Vertaald Pools
    ?
    Rapporteren

Heel erg bedankt voor je reactie :) Mela wordt ook gesteriliseerd :) Groetjes ;)

Vertaald Pools
    Evvka
    Evvka Pictogram dat de vlag voorstelt Pools
    Rapporteren

Mijn teefje is ook altijd wat lusteloos als ze loops is, veel rustiger dan normaal. Ze heeft dan totaal geen zin om te spelen en ligt het liefst alleen maar te luieren. Daarna trekt dat allemaal weer weg. Volgens mij is het dus volkomen normaal en hoef je je nergens zorgen over te maken.

Ik ben zelf trouwens van plan om haar binnenkort te laten steriliseren. De dierenarts zei dat dit het beste is – dan heeft ze geen last meer van die hele hormonale storm en al die stemmingswisselingen. Succes! 

Vertaald Pools
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!