Hoi allemaal,
Ik schrijf dit omdat ik echt even mijn ei kwijt moet over hoe slecht ik me voel sinds ik ruim twee maanden geleden een vrouwelijke CKC-pup bij een fokker heb opgehaald. Elke dag denk ik weer: kon ik de tijd maar terugdraaien, zodat ik weer wat rust in mijn leven had en fatsoenlijk kon slapen. De adoptie is vanaf het begin een ramp geweest... Ik heb haar eind juni opgehaald toen ze 2 maanden oud was (het is mijn eerste hond). Ik was supergelukkig en keek er enorm naar uit. De kleine is heel schattig, erg speels en een echte vreetzak, en de eerste twee dagen waren best leuk. Hoewel ze bij elke interactie keihard in mijn handen en voeten beet! Ik heb zelfs Crocs moeten bestellen om mijn voeten in huis te beschermen! Ze is trouwens ook nogal een sloper!
Omdat ze pas haar eerste inenting had gehad, raadde de fokker me af om met haar naar buiten te gaan voor haar herhalingsprik. Dat advies heb ik strikt opgevolgd. Na drie dagen kreeg de kleine last van zachte ontlasting (zonder andere symptomen). Ik dacht dat het door de stress van de verandering kwam, maar het bleef aanhouden, ondanks het geven van wat diarreeremmers (zoals Smecta). Na een week modderen besloot ik naar de dierenarts te gaan. Conclusie: buikgriep. We veranderden van voer en ze kreeg een week lang probiotica en smectiet (werkzame stof) voorgeschreven. Maar na die week bleef de ontlasting zacht. We besloten een ontlastingsonderzoek te doen en het resultaat (na 10 dagen wachten!): giardia en een bacterie. Ze kreeg een Panacur-kuur van 10 dagen + antibiotica voor de bacterie.
Naast die behandeling moest ik elke dag na mijn werk het hele appartement ontsmetten, poep in de gaten houden en direct opruimen, haar hele verblijf schoonmaken, haar bakjes en mandjes wassen... Ik was in één week al 3 kg afgevallen. Daarnaast is het leven met haar verre van makkelijk: ze volgt me overal, probeert bij elke kans in mijn voeten te bijten en maakt het aankleden onmogelijk door aan mijn broek of sokken te trekken. Ik kwam elke dag DOODOP aan op mijn werk.
Het was al een hel, en tot overmaat van ramp werkte de Panacur-kuur helaas niet...
Van de bacterie is ze gelukkig wel af. Maar door dit alles hebben we haar herhalingsprik al twee keer moeten uitstellen en moeten we nu het hele vaccinatieschema weer van voren af aan doorlopen. Haar volgende prik staat gepland voor 28 augustus! De dierenarts adviseerde om haar in de tussentijd wel mee naar buiten te nemen, maar ik ben doodsbang dat ze iets engs oploopt zoals parvo of een ander dodelijk virus.
Ook al is het een hel, ik hou wel van dat kleine beestje.
Sinds een paar dagen zijn we weer aan een nieuwe Panacur-kuur van 10 dagen begonnen, maar ik heb het gevoel dat het weer niet gaat werken. Ik ben bang dat mijn hele appartement inmiddels besmet is met die parasiet! Haar ontlasting verandert niet, maar gelukkig is ze verder wel gewoon fit.
Ik probeer het al twee maanden vol te houden, maar ik trek het niet meer. Ik ervaar totaal geen plezier aan het leven met haar. Door dat constante opruimen van poep (meerdere keren per dag), het eeuwige poetsen en handen wassen, begin ik een soort afkeer te voelen en ben ik bang dat ik zelf die parasiet krijg. Het trieste is dat ik afstand begin te nemen van mijn hondje; ik durf haar bijna niet meer te aaien of te knuffelen. Mijn handen liggen helemaal open van het vele wassen.
Kortom, ik zit er mentaal helemaal doorheen en ik ben vooral doodop (ik slaap 4 à 5 uur per nacht). Ik heb geen tijd meer om voor mezelf te zorgen. Ik ben doodongelukkig, dat is echt hoe ik me voel.
Ik kan het niet geloven, ik heb echt altijd pech...
Als ik er met mensen in mijn omgeving over praat, heeft niemand dit meegemaakt toen ze een puppy namen... Ik had nooit gedacht dat het zo zwaar zou zijn. Ik had een volwassen hond uit het asiel moeten halen, dat was eigenlijk mijn eerste plan... Hiervoor heb ik 18 jaar met een asielkat samengewoond en dat was echt puur geluk, we waren onafscheidelijk.
Maar ik heb een grote fout gemaakt en daar moet ik nu de consequenties van dragen.
Mijn doel nu is om die *****-giardia bij mijn hondje uit te roeien. Dus als je dit probleem ook hebt gehad met je puppy, geef me dan alsjeblieft tips, want ik ben wanhopig.
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om mijn verhaal te lezen.