Mijn allerliefste hond (een Golden-Doodle) krijgt iedere morgen na de eerste wandeling s'morgens van 15 minuten een sneetje brood met hondenpastei en natuurlijk een bak water. Na de middagwandeling van 1 uur en veel rennen en spelen, krijgt mijn hond brokjes met ragout en een beetje van ons warm eten, maar alleen als hij volledig uitgerust is. Ik moet zeggen dat hij iedere keer de bak twee keer leeg doet likken. Ik vergelijk hem wel eens met een pastoor die de beker leegdrinkt en hem dan nog schoonmaakt haha.. Bij de laatste wandeling in de avond krijgt hij nog enkele brokjes, (maar alleen als hij gepoept heeft.).
Ik hoor vaak van mensen dat je niet dit en niet dat moet doen en de hond niet dit laten eten en dat laten eten...... Hij is nu 6 jaar en heeft tot nu toe nog nooit enige ziekte gehad. ( even afkloppen)
Je moet niet teveel die verschrikkelijke waarschuwingen lezen van influencer's die proberen je te vertellen wat je absoluut niet met een hond moet doen. Die willen gewoon geld verdienen.
Mijn hond eet gewoon gras... Hij voelt zich ook niet slecht en mist geen voedingsstoffen. Wij eten toch ook altijd groenten bij het eten? Trouwens die moet je voor de maaltijd eten.
Mijn advies:
Gewoon de hond met de pot mee laten eten, voldoende beweging, water en knuffels en liefde geven. Dat is pas een hondenleven......(ha dat rijmt ook nog.) Mijn hond is kerngezond, ook niet de vaccinaties vergeten en de jaarlijkse controle van de dierenarts zegt genoeg.
En als je me niet gelooft? Vraag hem maar.... Waf Waf....