benchtraining, uit bench willen

M
Mangoman

Hallo, mijn puppy is nu ondertussen 14 weken, overdag moet hij in de bench wanneer wij zijn gaan werken, ik heb een camera geplaats om te zien wat hij uitspookt, hij bijt de bench kapot om eruit te geraken. hoe ga ik hier mee om ? 

Editor laden
Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen
1 antwoord
Sorteren op:
  • SteelKookaburra7112
    Steelkookaburra7112

Hi,

Een pup van 14 weken is eigenlijk nog te jong om lange tijd alleen in een bench te zitten. Het slopen van de bench is vaak geen “stout gedrag”, maar stress of paniek omdat hij eruit wil of zich alleen voelt. Probeer eerst te kijken hoe lang hij daadwerkelijk alleen zit; voor een pup van die leeftijd is een paar uur meestal al het maximum.

Wat vaak helpt: bouw het alleen zijn heel geleidelijk op, maak de bench een fijne plek (speeltje, gevulde Kong, kleedje), en oefen ook wanneer je zelf thuis bent met korte momenten erin. Sommige pups gaan ook beter in een puppyren in plaats van een gesloten bench. Als hij echt in paniek raakt (blijven bijten, piepen, krabben), is het verstandig om opvang te regelen (iemand langs laten komen, hondenoppas) terwijl je het alleen zijn traint.

Hoop dat dit helpt!

• 1 reactie van 1

• Kun je je antwoord niet vinden? Maak je eigen bericht
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer