Jeuk aan kopje

Goedenavond. Onze kat Maki, is echt een lieverd. Mega aanhankelijk, kroelerig en super blij als je thuis komt.

Echter heeft ze sinds februari vorig jaar eigenlijk steeds haar kapje op. Een paar jaar geleden begon het dat ze jeuk had op haar kop, tussen haar oor en haar oog. Ze krabt het dan steeds open. Dat ging best goed. Onze conclusie was toen allergisch voor kip. Dus speciaal hypoallergeen voer (Hypoallergenic van Royal Canin) dat ging heel lang goed. Ze kon vis goed verdragen. En wilde ook lam en rund testen. Die van Edgar en Cooper. Helaas ging dat niet. Dus de wond open.

13 november met haar en de ontlasting naar de dierenarts geweest. Die hebben dat bij een laboratorium laten onderzoeken en daar kwam voedselallergie uit. Direct gestart (na langzaam van voer te wisselen) met Hill’s Z/D. Dat ging redelijk, we op 7 december de voorraadkastdeur per ongeluk open hadden laten staan en de wond weer open was. 21 december is ze geopereerd en hebben ze, als soort laatste redmiddel, haar huid weggesneden. Na 10-12 dagen mochten de hechtingen eruit. Ze mocht direct haar kapje af, maar dat durfden we niet. Dus toch steeds om gelaten. Uiteindelijk wel wat vaker haar kapje af, maar ze blijft die vervelende jeuk hebben. 29 januari weer naar de dierenarts gegaan, daar kregen we Surolan zalf mee. Dat hielp op zich wel, maar we durfden nog niet het kapje af te doen. 10 dagen 2 maal daags smeren, daarna 1 maal daags. Wist niet hoe lang dat smeren mocht en ook nu met deze zalf, blijft ze jeuk hebben.

Ik heb van alles geprobeerd: 
- Dexamethason
- ⁠Dexacortone 
- ⁠Sporimune
- ⁠Dexdreson (injectie)
- ⁠Isaderm vet

We hebben al meerdere soorten voer geprobeerd, niks lijkt te werken en het is mega frustrerend. Weet iemand wat het kan zijn of kent iemand een goede dierenkliniek (Zuid-Holland, omgeving Rotterdam) die we kunnen proberen? Ik ben al naar 2 verschillende dierenartsen gegaan en 1 dermatoloog. Ik word er verdrietig van

1 antwoord
SanneB64
SanneB64

Heb je wel eens overwogen een barf dieet aan je kat te geven? Katten zijn 100% carnivoor, wellicht is hij gewoon niet in staat iets anders dan vlees/vis te eten? Al die rommel in brokjes is echt niet goed voor ze!

Antwoorden op
Verwijderen bevestigd

Weet je zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?