Hallo,
Ik plaats dit bericht omdat ik wat vragen heb over mijn hond.
Om even de situatie te schetsen: het is een griffon van 5 jaar oud die we ruim drie weken geleden uit het asiel hebben geadopteerd.
Iets meer dan een maand geleden heeft het asiel haar via een aangesloten dierenarts laten steriliseren.
Sinds een paar dagen vertoont ze tekenen van loopsheid: een gezwollen vulva, bloedverlies uit de vulva, verandering in haar gedrag en lichaamstaal, enz...
Ik ben woensdag met haar naar de dierenarts geweest en die denkt eerder aan een blaasontsteking of een niersteen, maar niet aan loopsheid.
Woensdagavond zijn we gestart met de antibiotica.
Sinds twee dagen gedraagt mijn andere hond, een niet-gecastreerde reu, zich anders tegenover haar. Hij zit constant achter haar aan en zij heeft hem twee dagen geleden al twee keer flink afgesnauwd (dat was sinds haar komst nog nooit gebeurd).
Vandaag heeft ze nog steeds last van afscheiding, maar deze keer is het niet bloederig.
Ik heb toch nog steeds mijn twijfels over de diagnose (terwijl het wel een dierenarts is waar ik vertrouwen in heb).
Ondanks de (recente) sterilisatie lijkt het echt op loopsheid. Het is vreemd.
Sinds vanmorgen zondert ze zich wat af, maar ze lijkt geen pijn of koorts te hebben.
Mijn vraag is: heeft iemand dit al eens meegemaakt? Kan er sprake zijn van loopsheid vlak na een sterilisatie (of zijn er nog hormoonresten die eerst nog moeten verdwijnen)? Zou de ovariëctomie (het verwijderen van de eierstokken) onvolledig uitgevoerd kunnen zijn? En zo ja, kan dat ondanks de sterilisatie toch loopsheid opwekken?
Ik kijk het nog heel even aan voordat ik weer contact opneem met de dierenarts.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Fijne zondag!