1e epileptische aanval gehad

James2020
James2020

dag allemaal,

Onze scheet van een koningspoedel James, net 3 jaar, heeft afgelopen zondag een heftige epilpetische aanval gehad. Een week of 4 hiervoor ook 1tje, maar deze was mild, bleef bij bewustzijn en duurde heel kort. 

Bij dierenarts geweest en onderzoek gehad. Lichamelijk alles top en ook het bloedonderzoek was goed.

Nu een dagboek bijhouden, heb diazepam in huis voor mocht het weer gebeuren en mezelf goed ingelezen.

Hij is overduidelijk nog niet zichzelf, wat logisch is, was echt heftig en dat kost enorme energie. Ik ben nu lekker veel bij hem thuis en we knuffelen en wandelen fijn samen.

Nu ben ik alleen zo gefixeerd op elke beweging, geluidje en durf ik hem amper alleen te laten. Ik weet dat het niet te voorspellen is, maar wat is de kans op nog zo'n heftige aanval heel snel na de eerste? Is deze kans reeel of kan het zo weer maanden uitblijven? Ik hoop natuurlijk dat het nooit meer gebeurd, wat vreselijk je hond ze te zien en je machteloos te voelen. Voor hem natuurlijk ook vreselijk. 

Wie kan me geruststellen of vertellen wat zij/haar ervaring is met mijn angst/onzekerheid? En de kans op snel weer een aanval?

Bedankt allemaal!

1 antwoord
VerkerkAJ
VerkerkAJ

Hallo,

Ik zie net jouw verhaal langskomen, wat heftig joh! Ik hoop dat het al wat beter gaat met James ondertussen! Ik heb ook een hond gehad in het verleden met epileptische, het blijft elke keer weer schrikken he! Bij ons werkte het goed om de externe prikkels zoals fel licht, muziek en extreme drukte in beperkingen te houden, hierdoor (denken we) dat de hond ook minder aanvallen kreeg. Ik denk zelf ook dat een hond reageert op jouw gemoeds toestant, als jij stress hebt dan krijgt je hond dit ook? Maar dat is natuurlijk wat ik denk, ik weet niet of dit waar is :)

Ik zou je adviseren er rustig onder te blijven en wie weet krijgt je hond hierdoor ook wat rust (en hopelijk minder aanvallen natuurlijk)

heel veel sterkte!

groetjes uit Brabant!

Antwoorden op
Verwijderen bevestigd

Weet je zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?