Zwart of black smoke?

N
Numeriushers Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik heb wat vragen over de vachtkleur van een van mijn kittens, Zara. Haar vacht is helemaal zwart, behalve in de nek en op de buik waar de haren wit zijn bij de aanzet en zwart aan de uiteinden!

Daarom vroeg ik me af of haar kleur nu effen zwart is of black smoke?

Hier zijn wat foto's:

Zwart of black smoke?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nog steeds geen black smoke hoor, dat ziet er echt heel anders uit. Heeft je dierenarts het trouwens niet over vitiligo gehad? Dat is een zeldzame aandoening, maar gelukkig totaal niet ernstig. Het zorgt ervoor dat de haren steeds meer hun kleur verliezen totdat je dier helemaal gespikkeld is. Het ziet er heel bijzonder uit!

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Als je na deze foto nog steeds zegt dat ze effen zwart is, dan leg ik me er wel bij neer 😁😔

Vertaald Frans
    Shamallow
    Shamallow Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Ik zou zelf toch zeggen dat hij effen is. Ik heb niet het idee dat de haren wit zijn bij de aanzet. Maar ja, een zwarte kat op de foto blijft lastig te zien... 🙄

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Ik denk niet dat ze een effen kleur heeft, daar heeft ze te veel grijs voor. Ik bevestig ook dat de randjes rond haar ogen en haar lippen heel licht zijn... bijna wit zelfs. Hier zijn wat nieuwe foto's van een maand later; ze is nu haar puppyvacht aan het verruilen voor haar volwassen vacht.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Ik denk dat hij effen zwart (solid black) wordt. Normaal gesproken zie je bij een black smoke kitten namelijk dat de randen rond de ogen veel lichter zijn, een beetje alsof ze een brilletje dragen. Hij is echt super schattig en chic met zijn roze strikje 😁
    Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Het kitten is nog te jong om het met zekerheid te zeggen. Sommige effen zwarte katten hebben dit soort gloed als ze nog heel jong zijn, en die verdwijnt meestal naarmate ze ouder worden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik kan je hier helaas niet verder mee helpen, maar ik wilde even laten weten dat ik de foto's echt superleuk vind 😁

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Op basis van een foto is het lastig om de kleur van je kitten met zekerheid te bepalen.

Hier is wat informatie die je misschien kan helpen: een 'black smoke' kat heeft, in plaats van volledig zwarte haren, alleen zwarte haarpunten terwijl de wortels wit of kleurloos zijn. Als je de vacht van je kat opzij duwt en de wortels zijn wit, dan is je kat waarschijnlijk smoke. In jouw geval lijken de wortels ook zwart te zijn. Het lijkt er dus op dat je kat een 'solid black' vacht heeft met een wit vlekje (of juist smoke) op de borst.

Houd er wel rekening mee dat de vacht naarmate ze ouder worden nog kan veranderen van kleur en uiterlijk door de verschillende ruiperiodes.

Vraag het gerust ook eens aan je dierenarts, die kan de kleur met zekerheid vaststellen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Nog een fijne avond!

Paul

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!